• Elinn

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej! får jag hoppa in här?

Har också precis påbörjat bebisverkstaden!

Försöker på mig ägglossningstest, men förstår inte riktigt.. Kan stegringen vara flera dagar? Mina streck blev bara nästan lika starka, sen blev de svagare efter ett par dagar igen?

• Elinn

Trodde jag hade ÄL typ i helgen, hade nästan lika starka streck på söndagen å vi sexade på lördagen. Sen fick vi sjuka barn så har inte orkat sen. Men idag så testade jag med en sticka igen och då var de lika starka strecken! Är det försent då tror ni? Obestämd

• Elinn
    fastfrusen skrev 2014-11-25 14:22:13 följande:
    Lika starka streck borde ju innebära toppen på LH-stegringen ( ? ), och då borde ÄL komma 12-36h efteråt (om jag förstått det hela rätt, det är inte helt enkelt :P), och sedan brukar ägget överleva 24h. När man har ÄL är ens flytningar superbra för att transportera spermierna, och ibland kan det ta endast en halvtimme för spermierna att komma upp i äggledarna. Så med detta resonemang har jag kommit fram till att det inte är för sent för dej! Sexa på! :) Dessutom kan spermierna överleva 2-5 dygn, så det ni gjorde i lördags räknas också! Mhm!
    Tack!! Då håller jag modet uppe! Glad Blir inte riktigt klok på detta! Men vi sexar på då.. haha!
  • Elinn

Det är mitt tredje barn glömde säga Drömmer
    Mitt första barn kom på första försöket. Andra barnet tog 1 1/2 år med ett mf och ett ma emellan! Hoppas så att det inte är lika jobbigt denna gången!

Alltså, man får ju ofta höra att det är lättast att bli gravid om man "inte försöker så mycket" men det är väl liksom ganska omöjligt? Det går ju typ inte tänka på något annat när man väl bestämt sig för att försöka? Det är ju liksom ändå en aktiv handling? haha!

• Elinn
    TIlde15 skrev 2014-11-26 15:08:15 följande:

Måste ha lite råd: jag testade negativt igår och har BIM idag, fortfarande ingen mens och hade kramper i magen igår som jag då trodde berodde på att mensen var på gång, har även haft känsliga bröstvårtor i några dagar! Kan det vara så att jag är gravid trots negativt test BIM -1? Vad tror ni? Nån som testat negativt nära BIM och ändå varit gravid?

Jo det kan man. Endel är sk låghormonare. Tog du morgonurin? Vänta några dagar så får du se :) Håller tummarna för dig!
  • Elinn
    VillBliTre skrev 2014-11-26 13:01:31 följande:

Ok :) håll i hatten !! Tog ju ett cb i mån. Visade så otydligt men men. Tog ett RFSU testa tidigt idag. Svagt svagt streck. Tänkte va f-n är det här. Köpte ett digitalt. Vips gravid 1-2 så lycklig just nu :) håller tummar o tår för er alla :) stor kram från mig

Stort grattis!!!
  • Elinn

Hej alla! Det var några dagar sen jag var här inne nu. Hur går det för er??

Usch vad dagarna går sakta. Försöker utgå från att mensen är på G, men hur mycket jag än försöker tänka att det inte blir något denna gång, så hoppas jag ändååå. Vill bli gravid nu!

Cool

• Elinn
    manu88 skrev 2014-12-01 15:07:01 följande:
    Nej vi har inte försökt länge, men jag har velat ha barn väldigt länge och det är först nu som min man har gått med på det :D Jag är 26 år och han är 32.

Jag ska nog testa på BIM tror jag. Med en billig test och om det är något så väntar jag nog några dagar om mensen inte kommit.

Ah, förstår precis. Hoppas ni får plus snart!!

Detta är mitt tredje. Första barnet blev på första försöket. Andra tog 1 1/2 år och två missfall innan det blev. Hoppas slippa vänta lika länge denna gång :S

Har du köpt några billiga tester? Jag har ett gäng liggande... Men ska försöka hålla mig till BIM iaf, för man blir ju så besviken för neg, även om man vet att man testat för tidigt...

• Elinn
    manu88 skrev 2014-12-01 15:25:50 följande:
    Tack! Det hoppas jag också, verkligen. Skulle kunna bli något. Men samtidigt känner jag typ ingenting och inte heller mina vanliga pms symptom.

Hoppas det går fort för er också :)

Har inga billiga tester just nu, men ska köpa från antingen Apoteket eller beställa hem.
    De gånger jag har fått plus har jag inte känt nåt innan Drömmer
  • Elinn
    Ztarduzt skrev 2014-12-07 17:31:21 följande:

Äter ni som plussat något speciellt? 
    Folsyra, vitaminer osv? 

HEJ! Läste inte alla dina inlägg, så du kanske har skrivit. Men tänkte bara säga.. att jag har testat med ägglossningstest och aldrig fått utslag.. trots att jag har två barn. (då testade jag även dessa månader då jag uppenbarligen haft ägglossning) Oroa dig inte! Snart så!

Hur gammal är du?

• Elinn
    Ztarduzt skrev 2014-12-07 21:04:12 följande:
    Okej, får se till att bara ligga en massa då ;) undrar vad det är som gör att man inte får utslag.. har dessutom läst att om man inte får äl så är mensen större men mindre smärtsam.. jag kan inte ens gå utan smärtstillande, men blöder oftast inte så himla mycket.. 
    Skönt att du inte heller får utslag men har 2 barn! 

Jag är 23, sambon 31..

ja precis!! bara att fortsätta.. :)

Jag har haft utebliven ägglossning vid två tillfällen tror jag. Men då var mensen jättesen.. och jag hade ingen mensvärk!

Usch, jag hade BIM i fredags/lördags... ingen mens i sikte över huvud taget, men minus på stickan!!! Störigt! Hellre mens då så man kan börja om på ny kula!!

Testen hade utgångsdatum för ett år sen, men visst ska de väl funka om kontrollstrecket dyker upp?

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014