• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Boonyi

Hoppar in i tråden! Sambon och jag hade det berömda snacket för en vecka sedan och äntligen (!) tycker vi lika :) Så nu ska vi försöka göra en mini. Tyvärr har vi missat ÄL så nästa BIM är inte förrän typ 30/12 :( vill inte vänta... 30 år, första försöket, första barnet.

• Steph9006

Fastfrusen: jo men sa ar det for de flesta av oss tror jag.. Jag har dessutom PCO ovanpa allt sa jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Bim idag, men det datumet ar inte en exakt vetenskap.

Jag hade testat pa bim -3 for att jag inte kunde halla mig langre, men blev minus. Nu tror jag att jag vantar iaf 5 dagar...

Jag hade jatte mkt symptom tills ungefar 5 dagar sedan.. Nu har allt forsvunnit.. Mar lite illa till och fran men det blir battre nar jag ater natt och mina brost ar fortfarande 2 bh storlekar storre men det ar allt..

Kan man fortfarande misstanka graviditet aven fast alla symptom forsvunnit? (Kanske inbillade mig allt ifs) hm...

• CherryBlossom

Hej allihopa!

Gick just med här, har spanat runt här på FL i smyg i ett par månader utan att vara medlem men tänkte att det vore fint att gå med jag också :)

Är 32, inga barn (än, hehe). BIM den 29/11. Har väl inte försökt "aktivt" direkt men hållt koll på ÄL (genom app, inga stickor eller så) de senaste 3-4 månaderna, och det har inte blivit något ännu... Får se hur det blir denna gång.

Inga direkta symptom, lite öm i tuttarna men det brukar jag bli nästan direkt efter ÄL fram till mens så det behöver inte betyda något.

• Anonym (Belle)
    CherryBlossom skrev 2014-11-23 12:38:28 följande:

Hej allihopa!

Gick just med här, har spanat runt här på FL i smyg i ett par månader utan att vara medlem men tänkte att det vore fint att gå med jag också :)

Är 32, inga barn (än, hehe). BIM den 29/11. Har väl inte försökt "aktivt" direkt men hållt koll på ÄL (genom app, inga stickor eller så) de senaste 3-4 månaderna, och det har inte blivit något ännu... Får se hur det blir denna gång.

Inga direkta symptom, lite öm i tuttarna men det brukar jag bli nästan direkt efter ÄL fram till mens så det behöver inte betyda något.

välkommen in och lycka till :) lika spännande var månad
  • CherryBlossom

Steph, håller tummarna för dig! Har inte så bra koll men det kan väl gå lite upp och ner med symptomen? Så det behöver nog inte betyda något att du inte känt något på ett par dagar? För övrigt så är väl illamående som går över när man äter något ett symptom? ;) Hoppas!

• Steph9006

CherryBlossom: tack kara du. Detsamma!!

Jag smog ocksa omkring har bland forumen for jag vagade inte sjalv lixom "ge mig in pa det" for nar man gor det sa blir det pa riktigt att man "forsoker".. Innan sa bara "rakade" vi ha sex runt AL och blir det sa blir det.

Jag ocksa bara med appar, jag gar over till AL-test nar jag kanner att hoppet tar slut.

Min faster blev med barn trots p-piller och hade dessutom fortfarande mens i 3e manaden.

Inga symptom idag pa varken mens eller en liten bebis.

• Lillon

Vad roligt vi är så måga här nu!! :) Har uppdaterat listan.

{#emotions_dlg.flower} BIM-LISTA {#emotions_dlg.flower}

23/11

Steph9006, första barnet, första försöket

24/11

Villblitre, 34 år, fjärde barnet

26/11

Anonym (Belle), andra barnet

29/11

CherryBlossom, 32 år, första barnet

5/12

Lillon, 25 år, första barnet, första försöket

Fastfrusen, första barnet, första försöket

8/12

Nisopa, 29 år, första barnet, första försöket

30/12

Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket,

--------------------------------------------------------------

Irlais, andra barnet

Queen S, 24 år, första barnet

Anonym (planerar), tredje barnet

Myspys85, första barnet, första försöket

Teakfreak, 33 år, första försöket
  • Lillon

Vilka appar använder ni? Jag använder p-tracker, tycker den är helt okej. :)

• Steph9006

Jag anvander ocksa P tracker, helt ok app. Nagon som testat fertility friend? Ar det en san man tar tempen med?

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014