• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Lillon
    fastfrusen skrev 2014-11-16 12:16:14 följande:
    Hade tänkt leva i stort sett som vanligt, har ätit folsyra sedan jag började bli redo så de depåerna är nog okej! Har väl en 5-10kg övervikt, och det hade säkert underlättat om de var borta, men såhär i början känns det inte brådskande att bli av med dem! Hellre lite choklad som håller lusten uppe ^^ 

Jag har köpt hem äl-stickor som jag tänkte testa med nästa vecka, mest för skojs skull, hur ska ni göra? Mina är de billigaste från testlagret. Spännande!
    Jaa, tror det gör mycket att man själva är lycklig och nöjd :) Jag började äta folsyra i förrgår.

Kommer inte att köpa några äl-stickor nu. gör det eventuellt inför nästa gång vi prövar vilket blir i januari isåfall. Kommer att ha sex varannan dag nu nästa vecka så händer det så händer det ;)
  • nisopa

Var bor ni andra?

Jag vill bara att tiden ska gå nu till nästa helg nu.

Jag har börjat äta mitt val kvinna som jag hade hemma. är ganska mycket folsyra i den med. Köper annat när jag väl är gravid. Om.

verkar väldigt populärt med ägglossningstest. Kommer inte köpa de i Första tåget tror jag. Ökar de inte på stressen tro?

• Lillon

Jag bor i Stockholm :) Jaa vet inte heller hur jag ska göra med äl-stickor.. Vi kommer ju ändå ha sex varannan dag cirka två veckor efter mens så förstår inte riktigt poängen med att testa då?? Fast jaa, skulle ju vara kul att verkligen veta när man har äl... Svårt det här Skrattande

• nisopa
    Lillon skrev 2014-11-16 13:17:43 följande:

Jag bor i Stockholm :) Jaa vet inte heller hur jag ska göra med äl-stickor.. Vi kommer ju ändå ha sex varannan dag cirka två veckor efter mens så förstår inte riktigt poängen med att testa då?? Fast jaa, skulle ju vara kul att verkligen veta när man har äl... Svårt det här

Ja, man vet ju ungefär när det är. Fast det är klart om de inte blir något kan man ju testa med de för att se om man har. Annars kan man ju se på flytningarna när man har ägglossning.

Jag längtar så tills vi får berätta för alla. ????
  • Lillon

Idag pillade jag på äl-stickor på Apoteket men köpte inget.. himla dyra ju!!

• Irlais

Norr om Sthlm här.

Köp inte tester på Apoteket, onödigt dyrt :) finns en del sidor att beställa hem ifrån och de funkar lika bra! Diskuterade med mannen här om dagen och han är sugen på en till nu. Så jag ska definitivt börja testa med stickor efter att mensen kommit, för att få koll då jag är så oregelbunden nu...

• Lillon

Men om man har regelbunden mens så borde man väl ha äl två veckor innan mens? Eller kan det variera? :)

• Irlais
    Lillon skrev 2014-11-17 20:59:15 följande:

Men om man har regelbunden mens så borde man väl ha äl två veckor innan mens? Eller kan det variera? :)

Det är det absolut vanligaste men man kan ha kortare eller längre mellan äl och mens (lutealfas) har jag lärt mig här på fl ;) men sånt behöver man inte ha koll på i första laget anser jag iaf, bättre att bara ha sex regelbundet. Vi har inte riktigt ork till det så därför vill jag ha koll ;)
  • fastfrusen

Jag har fått för mig sedan länge att jag inte har ägglossning trots regelbunden mens (men det borde man väl ha?) så har börjat testa nu i morse med sticka, den gav inget utslag men man skulle ju börja ett par dagar innan :) (och enl kalendern bör jag inte ha förrän torsdag!)

• QueenS

Hej!

Jag hoppat gärna på här :)

Vi är ett par från Göteborg som nu har bestämt oss för att försöka bli gravida. Jag är 24 och han 27. Vi ska gifta oss till våren och tycker det hade varit mysigt att vara gravid under giftermålet :)

Jag slutade äta p-piller för två veckor sen, dock har jag inte fått någon mens. Inte ens den som man ska få när man tar sockerpillerna. Har tagit flera gravtest så jag är inte gravid redan :( Jättekonstigt, dock har jag varit väldigt stressad på jobbet så det kanske har med det att göra.

Men Gu vad jag längtar efter att få berätta för alla. Iaf mamma, blir hennes första barnbarn och hon kommer bli hur glad som helst. Nästan gladare än oss ;)

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014