• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Anonym (Belle)
    Irlais skrev 2014-11-22 18:25:45 följande:

Syns det fortfarande? Dök det upp inom 3-5min eller vad det nu är man ska kolla? I så fall borde det ju vara ett riktigt plus :) lägg upp en bild!

Det dök upp direkt sen försvann det efter ca en minut, hann inte ta ngn bild :( blev först väldigt glad sen trodde jag det va en synvilla men jag vet att det inte var det så det spökade nog med det :S men väldigt skumt. Har aldrig varit med om det innan.
  • fastfrusen

Så snittet för en kvinna att bli gravid är 7 månader, och mellan 25-30 år så är det ungefär 25-30% chans att bli gravid om man träffar ägglossningen. HUR lyckas man slappna av när man vill bli det nu, men kan resonera sig fram till att det mest sannolika är att det dröjer ett ganska bra tag?! Det hade varit så himla skönt att kunna veta redan från början att det inte var något fel på en, istället för att försöka i 12mån utan att något händer..

• Teakfreak

Jag hänger gärna på denna tråd! 
    Jag och min sambo hade det "stora snacket" förra helgen och jag slutade med mina P-piller samma dag, mitt i kartan och mitt i mensveckan, och idag började jag äta folsyra. Så nu är det bara att tuta och köra - spännande!Skrattande

• Steph9006

Fastfrusen: har du forsokt i 12m?

Bim imorgon... Undrar vad som hander och hur man ska reagera om mensen inte kommer pa direkten (vilken den sakert inte gor bara for att javlas)..

• Lillon
    fastfrusen skrev 2014-11-22 19:03:29 följande:

Så snittet för en kvinna att bli gravid är 7 månader, och mellan 25-30 år så är det ungefär 25-30% chans att bli gravid om man träffar ägglossningen. HUR lyckas man slappna av när man vill bli det nu, men kan resonera sig fram till att det mest sannolika är att det dröjer ett ganska bra tag?! Det hade varit så himla skönt att kunna veta redan från början att det inte var något fel på en, istället för att försöka i 12mån utan att något händer..

Ja, så det är lika troligt att man blir gravid månad 1 som 14... Så seeeeegt, man vill ju lyckas på en gång!!! Nu är det bara att vänta.. Jag inbillar mig att jag har lite ont i mina bröst idag haha.
  • Lillon
    Teakfreak skrev 2014-11-22 20:51:38 följande:

Jag hänger gärna på denna tråd! 

Jag och min sambo hade det "stora snacket" förra helgen och jag slutade med mina P-piller samma dag, mitt i kartan och mitt i mensveckan, och idag började jag äta folsyra. Så nu är det bara att tuta och köra - spännande!

Välkommen!! ;) Hur gammal är du?
  • Lillon
    Steph9006 skrev 2014-11-22 20:52:45 följande:

Fastfrusen: har du forsokt i 12m?

Bim imorgon... Undrar vad som hander och hur man ska reagera om mensen inte kommer pa direkten (vilken den sakert inte gor bara for att javlas)..

Kommer du att testa imorgon eller väntar du? :)
  • fastfrusen
    Steph: Nej första "försöket" nu, är bara nojjig och övertygad om att jag inte kan bli gravid, och himla otålig ;) Spännande med bim imorgon! Har du några symtom? 

Är det någon som hade tänkt testa innan bim? Verkar vara ganska populärt här på forumet! 
  • Teakfreak
    Lillon skrev 2014-11-22 20:58:06 följande:
    Välkommen!! ;) Hur gammal är du?
    Tack! :)
    Jag är 33 år.
  • Lillon

Jag tänker inte testa innan bim. Kan bli otydliga svar och känns rätt onödigt.. orkar inte grubbla ;) Tror jsg testar någon dag efter bim.

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014