• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • cme86

Ouff vad tråkigt Lillon =/ Vad jobbigt när det ska krångla!

Nu tycker jag mig inte ha några symptom alls. Vet ju inte hur mycket livmodern är påverkad av utomkvedshavandeskapet i Oktober och om jag är extra känslig nu, eller om man bara känner efter för mycket. Har sömnproblem nu säkert bara för att jag tänker på detta 24/7

Testade imorse o det var självklart helt blankt BIM -4
    Avbokade till o med tandläkaren idag då jag inte vill utsätta mig för strålning (röntgen) OM det är celldelning i min kropp. Jisses.. Nu funderar ja på massagen som är inbokad på torsdag. Det sägs att det "kan" bidra till missfall, men finns ingen vetenskaplig bevisning.

Haha jag håller på o bli knäpp, men om man vill någonting riktigt riktigt mycket så kanske ? *hoppas*

• manu88
    Lillon skrev 2014-12-02 07:42:33 följande:

Ååå, nu är jag lite ledsen :( Fick mens idag, 3 dagar för tidigt. Haft mellanblödningar i fyra dagar. Min kropp har inte betett sig så här på två år (sen jag slutade med mina p-piller), och precis denna månad då vi försöker få barn så ska den jävlas med mig? Bläää :(

Tråkigt :(

Så hände det mig förra månaden. Hade ont o kände mina bröst och ont i äggstockarna hela 2 veckor efter ÄL fick sedan mens två eller tre dagar för tidigt. Kan ha varit något eller så var det inget alls.

Men du, nästa gång kanske det tar!

Så försöker jag tänka
  • fastfrusen

Ååå, nu är jag lite ledsen :( Fick mens idag, 3 dagar för tidigt. Haft mellanblödningar i fyra dagar. Min kropp har inte betett sig så här på två år (sen jag slutade med mina p-piller), och precis denna månad då vi försöker få barn så ska den jävlas med mig? Bläää :(

Toktrist ju :( Men nya tag den här månaden!!

ÄL+11 idag för mig, inga symtom, testade solklart neg (kunde inte heller hålla mig). Alltså, just nu känns det ganska okej med tanke på all god glögg under december och bubbel på nyår!
  • Anonym (småland)

:'(

Nya tag! Nu kan du ta julgroggen i alla fall!
  • Doppiavu
    Ztarduzt skrev 2014-12-01 21:36:41 följande:

Enda jag kan komma på med tjej/killmage är hur själva magen ser ut. 

Vet att mamma hade typisk killmage med lillebror, den puta rakt ut och det syntes inte bakifrån. 

Min pappas fru hade tjejmage med lillasyster och då var hon mer rund runtom typ.. 

men kanske ligger något i det du säger också att man kan "veta" tidigare än när magen är stor?! :)  eller är jag ute och cyklar nu?

Ja men det är flera som skrivit att de haft ont i tjejmagen? Därför jag undrar. Är det nån särskild del av magen som kallas tjejmagen? :)
  • monn

Jag brukar göra den referensen. För om man har mensvärkliknande ont, men inte vet vilken del som värker (äggstockar, livmoder), men vet att det inte är tarmarna :)

Doppiavu skrev 2014-12-02 09:47:46 följande:

Ja men det är flera som skrivit att de haft ont i tjejmagen? Därför jag undrar. Är det nån särskild del av magen som kallas tjejmagen? :)

• Petra 228

Hade förmodligen ÄL i lördags och det känns molande konstigt och bubbligt i magen. Jag försöker hela tiden tänka bort från det men kan inte. Förmodligen är det något annat, eller inbillning. Klart att man inte kan känna ägget, men kan det vara så att kroppen reagerar då det händer och ger signaler... Jag brukar inte känna så här, men så brukar jag ju heller inte känna efter..

• manu88
    Doppiavu skrev 2014-12-02 09:47:46 följande:
    Ni som plussat, eller ni andra. har ni reflekterat i hur livmodertappen ligger eller känns när BIM?

Nu har jag 9 dagar till BIM.

Inga känningar i bröst haft liiiiiiite molvärk i äggstockarna på kvällen. Har varit hungrig på senare tid. Men det brukar jag bli nära mensen ändå.

Idag har jag haft flytningar som är vita och krämiga, inga konstiga lukter eller konsistens (inte svamp) och livmodertappen känns väldigt tydlig och långt ner.
  • Lillon

Är det inte knäppt hur kroppen funkar egentligen. Man VEEET ju att chansen är pytteliten att man blir gravid på första försöket, men endå blir man så besviken då mensen kommer? Är ju allt lite naiv, jag var ju liksom redan gravid i hjärnan! Skrattande

Nöjd över några saker dock:
    - Nu kommer jag hinna äta folsyra minst en månad innan jag blir gravid (det rekommenderade)
    - Nu kan jag dricka lite vin på julfesten på jobbet och behöver inte ha någon fånig ursäkt till varför jag inte kan dricka ;)

Nä nya tag denna månad då. Borde ha ÄL runt 18-19 dec och BIM 2 jan. Uppdaterar listan ikväll om inte någon annan hinner före mig ;) Blir andra försöket nu.

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014