• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Ztarduzt
    Ztarduzt skrev 2014-12-05 15:13:00 följande:
    Var du så fertil då ligger det förhoppningsvis kvar än, håller iallafall tummarna för er! :) 
    Min nästa beräknade BIM är 2/1. Den 30/12 ska jag till kvinnokliniken för att ta tester i livmodern vilket kommer resultera i att OM jag är gravid då kommer det bli ofrivillig abort med testet.. suck. 
    Måste göra testet men man vill ju som inte riskera något ändå.. :/
    Speciellt inte då det blir vårt nionde försök!!
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-05 15:13:00 följande:

Var du så fertil då ligger det förhoppningsvis kvar än, håller iallafall tummarna för er! :) 

Min nästa beräknade BIM är 2/1. Den 30/12 ska jag till kvinnokliniken för att ta tester i livmodern vilket kommer resultera i att OM jag är gravid då kommer det bli ofrivillig abort med testet.. suck. 

Måste göra testet men man vill ju som inte riskera något ändå.. :/

Kan man inte vänta tills mensen börjat eller precis efter mensen varit så att det inte finns någon risk?
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-05 15:15:34 följande:
    Kan man inte vänta tills mensen börjat eller precis efter mensen varit så att det inte finns någon risk?
    Hm, får ringa och försöka skjuta upp det till mitten av Januari. Vill göra testerna snarast möjligt då jag får hugg i äggstockarna några gånger per dag, som att en liten smurf sitter där och sticker mig med nålar typ. 
    Alla jag pratat med tycker det låter konstigt så något fel lär de väl vara.
  • Anonym (småland)

Förstår att du vill göra det så snart som möjligt. Men du kan inte få en tid nu när mensen du har nu är slut?

Ztarduzt skrev 2014-12-05 15:21:09 följande:

Hm, får ringa och försöka skjuta upp det till mitten av Januari. Vill göra testerna snarast möjligt då jag får hugg i äggstockarna några gånger per dag, som att en liten smurf sitter där och sticker mig med nålar typ. 

Alla jag pratat med tycker det låter konstigt så något fel lär de väl vara.

• Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-05 15:23:53 följande:

Förstår att du vill göra det så snart som möjligt. Men du kan inte få en tid nu när mensen du har nu är slut?

Mensen slutar idag och jag fick tid den 30/12 pga. första tidiga tiden dom hade. Skickade brev via "mina vårdkontakter" och bad om att få tid runt den 12/1. Då hinner jag upptäcka om jag är gravid innan besöket och ÄL har fortfarande inte kommit. Hoppas dom har tid till mig då :) 

En sak tycker jag är skumt och riktigt jäkla irriterande, jag hade BIM 25/11, men den kom först den 2/12. Sedan den 27/11 har jag haft illamående och har det fortfarande. Mensen har varit riiktigt jäkla sparsam.  Är jag sjuk eller något?!
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-05 15:38:46 följande:

Mensen slutar idag och jag fick tid den 30/12 pga. första tidiga tiden dom hade. Skickade brev via "mina vårdkontakter" och bad om att få tid runt den 12/1. Då hinner jag upptäcka om jag är gravid innan besöket och ÄL har fortfarande inte kommit. Hoppas dom har tid till mig då :) 

En sak tycker jag är skumt och riktigt jäkla irriterande, jag hade BIM 25/11, men den kom först den 2/12. Sedan den 27/11 har jag haft illamående och har det fortfarande. Mensen har varit riiktigt jäkla sparsam.  Är jag sjuk eller något?!

Hört många som säger att mensen blir mindre när man försöker bli gravid. Likaså att man kan få graviditetssymtom. Tror att tankens kraft är otrolig. En släkting till mig försökte få barn i över tio år både med och utan hjälp. Enligt samtliga läkare var det inget fel på någon av dom. Efter tio år gav de upp och hon slutade på sitt jobb och började plugga igen. Och direkt blev hon gravid. När man sett det på så nära håll, inser man hur lustigt det är med tankens kraft. Så det är inte konstigt att mensen förändrar sin struktur när man försöker bli gravid. För två år sedan var jag rädd att jag var gravid trots spiral. Men mensen kom inte. Tog ett test som visade negativt. Samma kväll kom mensen. Slump eller nervositet som släppte vet jag inte. Men märkligt...
  • ajris

Hej, jag joinar också! :D

Jag är 19 år och har misslyckats 5 gånger nu, senaste BIM var den 1 dec. 
    Har alltid haft regelbunden mens (28 dagar) men på 1:a och 4:e försöket kom mensen 5 respektive 3 dagar för tidigt. Det var också en luten blodklump i mensen och det brukar det inte vara i vanliga fall. Är det någon som vet om detta är väldigt tidiga missfall eller bara min mens som är oregelbunden? Kan tilläggas att jag använde p-piller innan men slutade i juni. Bör jag kolla upp det eller bara fortsätta? På UMO sa de att man måste ha försökt bli gravid 1 år innan de gör en utredning. 

Tacksam för hjälp av någon kunnig eller någon som har varit med om liknande :D

• Anonym (Df)

Hej!

Måste fråga om det bara är i mina ögon som spelar mig ett spratt och ser antydan till början på ett spökstreck?! Bim-5 idag
  • Anonym (småland)
    Anonym (Df) skrev 2014-12-05 16:50:03 följande:

Hej!

Måste fråga om det bara är i mina ögon som spelar mig ett spratt och ser antydan till början på ett spökstreck?! Bim-5 idag

Vet inte hur det SKA se ut om det är positivt. Någon informationsbild?
  • Steph9006
    Ztarduzt skrev 2014-12-05 15:38:46 följande:

Har du tagit test som varit 100% negativa? När gjorde du senaste ?
    Jag menar visst, illamående betyder oftast att man är sjuk, men så fort man vill ha barn så betyder det att man är gravid typ..
    Tänkte att man ju faktiskt kan ha mens även om man är gravid. Min farbrors fru hade mens och fattade inte att hon va gravid ända tills 3 månaden.
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014