• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Steph9006
    manu88 skrev 2014-12-06 11:06:34 följande:
    Hoppas! Ska testa med CB imorgon eller måndag. Eller bör jag vänta?
    Vad jag har förstått så borde CB vara ännu mer "känsligt" än andra test så om något borde CB känna av det och visa tydligare.. eller?
    Men många i tråden ser strecket så jag tror nog att du kan lita på det. Det kan inte visa falska positiva.. däremot kan den visa falska negativa.

Grattis!!! :)
  • Anonym (Planerar)

Kan inte tiden gå lite fortare... Ska ha mens julveckan men vill inte vänta längre, vill veta om det blir nåt....

• Ztarduzt
    Anonym (Planerar) skrev 2014-12-06 17:07:19 följande:

Kan inte tiden gå lite fortare... Ska ha mens julveckan men vill inte vänta längre, vill veta om det blir nåt....

Vet exakt hur det känns, väntar dock på ÄL men väntan är obegripligt lång :/
  • lotie

Min mens verkar inte vilja komma. Vill vänta in en mens efter piller innan vi började försöka. Är 3 dagar sen nu. Längtar efter känslan att man kan vara gravid och alla symtom dock inte efter alla besvikelser. Men är positiv denna gången:)
    Dottern tog tre år (ivf) och sonen en månad (naturligt) så vet inte vad jag ska vänta mig!?!

• Maglizz

Jag har gått med "mensvärk" i snart 2 veckor och illamående men inget annat. Osäker på min cykel då jag tog bort en spiral i oktober men antingen är den imorgon 7:e eller nästa fredag den 11:e... What to do?

• Ztarduzt
    Maglizz skrev 2014-12-06 19:56:00 följande:

Jag har gått med "mensvärk" i snart 2 veckor och illamående men inget annat. Osäker på min cykel då jag tog bort en spiral i oktober men antingen är den imorgon 7:e eller nästa fredag den 11:e... What to do?

Ta ett test, visar det negativt och du inte får mens inom 7 dagar, testa igen :)
  • Irlais

Kände av äl i förmiddags och nu på kvällen var äl-testet negativt så nu är det nedräkning till den 19e då det är BIM! Lyckades få till det både igår och idag så borde ha oddsen med mig :)

vilken häftig grej ändå, har verkligen känt att kroppen varit annorlunda idag (Molvärk, ömma bröstvårtor, blev jättesvullen om magen). Så hoppas det var ett riktigt bra ägg som släppte :)

Jag är en sån som gärna testar tidigt och ofta men ska verkligen försöka hålla mig... Men ska å andra sidan vara iväg den helgen så kanske testar innan för att veta. Ja ni ser, försöker redan övertyga mig själv om att testa tidigt!

• Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-06 23:38:28 följande:

Kände av äl i förmiddags och nu på kvällen var äl-testet negativt så nu är det nedräkning till den 19e då det är BIM! Lyckades få till det både igår och idag så borde ha oddsen med mig :)

vilken häftig grej ändå, har verkligen känt att kroppen varit annorlunda idag (Molvärk, ömma bröstvårtor, blev jättesvullen om magen). Så hoppas det var ett riktigt bra ägg som släppte :)

Jag är en sån som gärna testar tidigt och ofta men ska verkligen försöka hålla mig... Men ska å andra sidan vara iväg den helgen så kanske testar innan för att veta. Ja ni ser, försöker redan övertyga mig själv om att testa tidigt!

Lycka till! Önskar jag visste när/om jag har äl :) 

Haha, ja, lika bra att testa tidigt då och hoppas på det bästa! ;)
  • manu88
    Steph9006 skrev 2014-12-06 15:42:28 följande:
    Vad jag har förstått så borde CB vara ännu mer "känsligt" än andra test så om något borde CB känna av det och visa tydligare.. eller?
    Men många i tråden ser strecket så jag tror nog att du kan lita på det. Det kan inte visa falska positiva.. däremot kan den visa falska negativa.

Grattis!!! :)
    Tydligen :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014