• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • manu88
    Ztarduzt skrev 2014-12-07 17:31:21 följande:

Äter ni som plussat något speciellt? 
    Folsyra, vitaminer osv? 

Jag började med folsyra förra veckan. Annars inget speciellt.
  • Ztarduzt
    manu88 skrev 2014-12-07 17:46:09 följande:
    Jag började med folsyra förra veckan. Annars inget speciellt.
    Okej, hur länge har ni försökt? :)
  • manu88
    Ztarduzt skrev 2014-12-07 17:47:29 följande:
    Det här var vår 2 försök
  • manu88
    Ztarduzt skrev 2014-12-07 17:47:29 följande:
    Ni då?
  • Ztarduzt
    manu88 skrev 2014-12-07 18:05:02 följande:
    Ni då?
    Vi har försökt sedan April så börjar bli orolig att något är fel..
  • Anonym (Ava)
    Ztarduzt skrev 2014-12-07 18:09:34 följande:
    Vi har försökt sedan April så börjar bli orolig att något är fel..
    Ni har försökt i åtta månader? varför är du orolig? när det är normalt att man har försökt i ett år..va inte orolig:)
  • Ztarduzt
    Anonym (Ava) skrev 2014-12-07 18:15:44 följande:
    Ni har försökt i åtta månader? varför är du orolig? när det är normalt att man har försökt i ett år..va inte orolig:)
    Enligt alla tester har jag ingen ÄL, min sambo är 31 och jag vet inte hans kvalité på spermierna. Funderar på att köpa ett test på apoteket där man kan se det, men han var inte så pepp på det.. 
    Jag vet att det är normalt att försöka i ett år, men man blir ändå orolig och otroligt ledsen varje gång man får mens eller ser negativa test, både äl och grav.
  • Anonym (Ava)
    Ztarduzt skrev 2014-12-07 18:20:21 följande:
    Enligt alla tester har jag ingen ÄL, min sambo är 31 och jag vet inte hans kvalité på spermierna. Funderar på att köpa ett test på apoteket där man kan se det, men han var inte så pepp på det.. 
    Jag vet att det är normalt att försöka i ett år, men man blir ändå orolig och otroligt ledsen varje gång man får mens eller ser negativa test, både äl och grav.
    har du testat vid varje mens? på vilket sätt vet du om du har ÄL? använder du en app, tempar du?

klart man blir ledsen och orolig, om det är fel på din ÄL kanske ni ska boka utredning??
  • Ztarduzt
    Anonym (Ava) skrev 2014-12-07 18:28:12 följande:
    har du testat vid varje mens? på vilket sätt vet du om du har ÄL? använder du en app, tempar du?

klart man blir ledsen och orolig, om det är fel på din ÄL kanske ni ska boka utredning??
    Jag testar varje månad, temp går inte då jag varierar mellan 35-36 beroende på tempen inne..  Men alla ÄL test visar negativt men vi kör ändå via en app jag följer, den har haft rätt med BIM varje månad så jag går efter ÄL där också och har massa sex i 10 dagar runt appens beräkningar, sen ungefär varannan dag annars för att vara säkra. 

Man måste ha försökt i 1 år innan dom gör utredning, så i April kan jag be om en. Länge dit :/ 
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014