• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-10 23:11:39 följande:
    När har du BIM? Man vill ju alltid testa så fort man kan :D
    Den 19e så det är ju långt kvar (BIM-9 idag, -8 imorgon) men jag plussade på BIM-7 förra ggn...
  • Ztarduzt

Känns som att alla har bim då, i ett annat forum har 3 stycken BIM just den dagen :)

Men då borde du ju kunna testa snart, håller tummarna för dig!

• lotie

Äntligen har jag fått men efter jag slutat med piller:)
    Så blir äl på juldagen så får smita undan släkten i jul:)
    BIM 8 januari så spännande att försöka på nr 3!

• WhiteRose
    lotie skrev 2014-12-11 07:36:25 följande:

Äntligen har jag fått men efter jag slutat med piller:)
    Så blir äl på juldagen så får smita undan släkten i jul:)
    BIM 8 januari så spännande att försöka på nr 3!

Vad skönt :) När slutade du?
  • Anonym (hoppla)
    Ztarduzt skrev 2014-12-09 22:37:45 följande:

Synd CB är så dyra, inga man vill testa ofta med :/ dom ser jag som "plussat med billigt test? Ta Clearblue för att veta till 100%"

Förstår dig, lätt hänt att man inte läser noggrant då man testat förut och tror det är andra typer av tester. Haha jag med.. Jag plussar inte ens efte BIM så man blir rätt avis!

Håller tummarna för plus då!

Testade imorse eftersom mensen inte kommit. Med samma test som påstår sig vara så tidiga att se kan testa en dag efter utebliven menstruation.

Negativt.

Däremot känner jag inga tecken på mens eller på graviditet. Så jag vet inte alls.

Funderar på om mina tester är helt värdelösa och att jag borde köpa ett CB digitalt istället.

Eller så är jag inte gravid och mensen kommer närsom.

Vi får väl se.. bim+1 idag.
  • Irlais
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-11 10:59:09 följande:
    Testade imorse eftersom mensen inte kommit. Med samma test som påstår sig vara så tidiga att se kan testa en dag efter utebliven menstruation.

Negativt.

Däremot känner jag inga tecken på mens eller på graviditet. Så jag vet inte alls.

Funderar på om mina tester är helt värdelösa och att jag borde köpa ett CB digitalt istället.

Eller så är jag inte gravid och mensen kommer närsom.

Vi får väl se.. bim+1 idag.
    De där testen verkar ganska värdelösa... :( men du kan ju också ha låg halt av hormon fortfarande om ÄL var lite senare än beräknat!

Jag har kompromissat med mig själv och ska testa imorgon. Kommer inte synas nåt men det kliar så i fingrarna... sen får jag hålla mig till mitten/slutet av nästa v :)
    Just nu är jag helt förstörd av sömnbrist så vet inte riktigt hur vi ska orka med syskon... hoppas mitt barn börjar sova hela eller åtminstone halva nätter snart!
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-11 01:21:25 följande:

Känns som att alla har bim då, i ett annat forum har 3 stycken BIM just den dagen :)

Men då borde du ju kunna testa snart, håller tummarna för dig!

det är ju ett bra BIM iaf, så man får veta innan jul/nyår och sen om det inte tagit sig kommer ÄL efter helgerna och ev alkoholintag :)
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-11 11:12:00 följande:
    det är ju ett bra BIM iaf, så man får veta innan jul/nyår och sen om det inte tagit sig kommer ÄL efter helgerna och ev alkoholintag :)
    Jo, det är ett riktigt bra BIM, jag har ÄL den 19:onde, så blir helt alkoholfritt för mig under nyår. Har BIM den 2/1 så man vill ju inte riktigt dricka något. Hm.. får helt enkelt se till att jag kör så får jag pula i sambon alkohol, då slipper folk undra varför jag inte dricker ;D
  • Anonym (hoppla)
    Irlais skrev 2014-12-11 11:10:54 följande:

De där testen verkar ganska värdelösa... :( men du kan ju också ha låg halt av hormon fortfarande om ÄL var lite senare än beräknat!

Jag har kompromissat med mig själv och ska testa imorgon. Kommer inte synas nåt men det kliar så i fingrarna... sen får jag hålla mig till mitten/slutet av nästa v :)

Just nu är jag helt förstörd av sömnbrist så vet inte riktigt hur vi ska orka med syskon... hoppas mitt barn börjar sova hela eller åtminstone halva nätter snart!

Gick in i badrummet igen. Kollade på testet ifall.. två streck! Inte så starkt men det fanns där.

Det var ju efter kontrolltiden men eftersom jag hann testa för tidigt i början av veckan så vet jag att de inte någonsin blivit två streck efteråt.

Nä, nu blir det nog att jag åker till apoteket och köper ett CB.

Oj, jag har det rätt lugnt här. Detta är försök till mitt första barn. Så mina enda sömnproblem är funderingar ;)
  • Ztarduzt
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-11 13:27:12 följande:
    Gick in i badrummet igen. Kollade på testet ifall.. två streck! Inte så starkt men det fanns där.

Det var ju efter kontrolltiden men eftersom jag hann testa för tidigt i början av veckan så vet jag att de inte någonsin blivit två streck efteråt.

Nä, nu blir det nog att jag åker till apoteket och köper ett CB.

Oj, jag har det rätt lugnt här. Detta är försök till mitt första barn. Så mina enda sömnproblem är funderingar ;)
    Men vad kul! Hoppas CB vill ge ett tydligare resultat! :D Dessa billiga tester verkar lite värdelösa.. 
    Håller tummarna för dig! :) 

Någon som kan hjälpa mig? 
    Har två nätter haft problem med att jag känner hjärtslag i tjejmagen, för att sedan övergå till värk, liknande mensvärk men mer åt sidorna och lite högre. Känner mig tung i magen när jag ligger på rygg. BIM+9, ÄL-8. Fick BIM 7 dagar sent och mindre än vanligt och enbart enorm smärta första dagen, sedan kändes den inte alls. Kan det vara min cykel som spökar pga sen mens?!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014