• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 18:06:08 följande:
    Jag följer appen jag har, men börjar testa runt 6 dagar innan den säger att jag ska ha äl och sedan testar jag 2-3ggr/dag för att inte missa. Testar i totalt 10 dagar. 6 innan, 4 efter beräknad äl. Inget utslag alls. Har vissa månader börjat tidigare och testat fler dagar, men niet. inget. Jag tänker just nu att testen är trasiga och att inget är fel, inte än iallafall :) 
    men vafan va weird:/

har du äl kännningar
    äl flytningar?
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-12 18:09:38 följande:
    men vafan va weird:/

har du äl kännningar
    äl flytningar?
    Nja, har aldrig någonsin känt av något mellan mens till nästa mens, och har aldrig haft flytningar. Kanske inte ens har några ägg? 
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 21:02:29 följande:
    Nja, har aldrig någonsin känt av något mellan mens till nästa mens, och har aldrig haft flytningar. Kanske inte ens har några ägg? 
    Har du aldrig känt av något mellan mens? Jag har äl-värk i två till tre dagar varje månad. Och sen vanlig mensvärk när mensen kommer. Känns som att jag har ont i magen varannan vecka (suck), och flytningar samtidigt då såklart. Har sökt för det, och efter isättning av spiral gick det mycket bättre. Men nu är spiralen uttagen, och den eviga värken är tillbaka. Hoppas på ett plus fort, för jag avskyr att ha det såhär.Och sen när ungen är född, fort i med en spiral igen för att kunna leva som en normal människa. På högstadiet var det så illa att jag var sjuk två dagar varje månad på grund av magen.
  • Lillon

Många som inte känner av sin äl, inklusive mig. Märker inte något alls i kroppen förutom äl-flytningen som jsg får ibland.

Tycker inte man ska jämföra sig med andra, alla kroppar funkar olika :)

• Ztarduzt

Ja, tydligen. Har enbart ont vid mens, och smärtan kommer ca. 30min innan mensen kommer, sen tar jag en alvedon så klarar jag mig resterande 3 dagar. har bara extremt ont när det börjar. Blöder normalt 3-4 dagar och har aldrig flytningar. Önskar jag kände äl så man vet när man ska ha sex. Går i evig ovisshet och får som sagt ont 30min innan mensen kommer, så har jag inget skydd redan då jag får ont får jag se till att gå på toa inom dessa minuter. 

• Anonym (småland)
    Lillon skrev 2014-12-12 21:41:39 följande:

Många som inte känner av sin äl, inklusive mig. Märker inte något alls i kroppen förutom äl-flytningen som jsg får ibland.

Tycker inte man ska jämföra sig med andra, alla kroppar funkar olika :)

Ja alla är olika tack och lov. Önskar ingen min kvinnomage. Men har förstått att jag har ganska extremt.
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-12 22:05:51 följande:
    Ja alla är olika tack och lov. Önskar ingen min kvinnomage. Men har förstått att jag har ganska extremt.
    Skulle kunna ta en del av det du har, typ känningar iaf ^^,
  • Lillon

På tal om äl... Va fan, jag tror jag har äl NU?! En vecka för tidigt?? Borde få den 19e typ.  Märkte precis den klassiska äl-flytningen. Har ju köpt hem äl-tester som jag tänkt börja med nästa vecka men jag tänkte att okej, jag testar ett nu då. Och det är banne mig ett rätt hyfsat starkt streck där?! Hade ju mellanblödningar innan min mens i fem dagar, och jag räknade inte dem som "riktig mens" så därför kanske mina appar visat fel nu? Det kanske var riktigt mens då och så har jag äl nu?! Mycket förvirrat.

OCH DET VÄRSTA AV ALLT ÄR JU ATT KARJÄVELN MIN ÄR PÅ JULFEST!!! Skrattande{#emotions_dlg.djavulsk}Demon

• Lillon

Jajjamen, ändrar jag i appen att mina mellanblödningar i början var början på mensen så har jag ÄL nu.. PANIIIK!!! *ringer min man* Flört

• Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-12 22:29:03 följande:

På tal om äl... Va fan, jag tror jag har äl NU?! En vecka för tidigt?? Borde få den 19e typ.  Märkte precis den klassiska äl-flytningen. Har ju köpt hem äl-tester som jag tänkt börja med nästa vecka men jag tänkte att okej, jag testar ett nu då. Och det är banne mig ett rätt hyfsat starkt streck där?! Hade ju mellanblödningar innan min mens i fem dagar, och jag räknade inte dem som "riktig mens" så därför kanske mina appar visat fel nu? Det kanske var riktigt mens då och så har jag äl nu?! Mycket förvirrat.

OCH DET VÄRSTA AV ALLT ÄR JU ATT KARJÄVELN MIN ÄR PÅ JULFEST!!! Skrattande{#emotions_dlg.djavulsk}Demon

HAHA! Ring hem karljäveln och säg åt honom att nu jävlar blir det bebisbakande! ;) Vill också ha ÄL nu.. :(
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014