• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Ztarduzt
    Maglizz skrev 2014-12-13 23:35:39 följande:

Jag är nog extremt lycklig lottad. Är övertygad att folsyran hjälpte. Och inte ha sex för att bli gravid utan att "ha kul på vägen" :)

Du är extremt lyckligt lottad..

Ätit folsyra sedan jag började, verkar inte vara lika medhjälplig här ;)

Jo det är klart, men när man försökt ett tag är det nästan det enda man kan tänka på.. :/
  • Anonym (Jadå)

Vänta på ägglossningen, knulla mycket, knulla doggy style. Då åker sperman rakt in där den ska.

• Maglizz
    Ztarduzt skrev 2014-12-14 02:43:02 följande:
    Du är extremt lyckligt lottad..

Ätit folsyra sedan jag började, verkar inte vara lika medhjälplig här ;)

Jo det är klart, men när man försökt ett tag är det nästan det enda man kan tänka på.. :/
    Ja.. Har du träffat en barnmorska? Kan vara så att det kanske behöver spolas :) har du ändå försökt i 9 månader borde du kunna få lite hjälp vad du mer kan göra. Håller tummarna för dig! :)
  • lotie

Nu satte mensen igång ordentligt!!
    11 jan blir Bim istället. Äl 28 dec när ska jag börja med testerna?

• Ztarduzt
    Anonym (Jadå) skrev 2014-12-14 03:32:57 följande:

Vänta på ägglossningen, knulla mycket, knulla doggy style. Då åker sperman rakt in där den ska.

haha, trust me, we already do!
  • Ztarduzt
    Maglizz skrev 2014-12-14 08:35:56 följande:
    Ja.. Har du träffat en barnmorska? Kan vara så att det kanske behöver spolas :) har du ändå försökt i 9 månader borde du kunna få lite hjälp vad du mer kan göra. Håller tummarna för dig! :)
    nä, bara blivit skickad till kvinnokliniken där jag väntar på ny tid på undersökning då jag hela månaden har stick och hugg i tjejmagen. Ville inte ha den förra då det var 3 dagar innan BIM och vill inte riskera att det blir ofrivillig abort om det nu skulle vara ett pyre i magen. Dom hade tyvärr ingen förståelse varför jag var rädd för det.
  • Anonym (hoppla)
    Ztarduzt skrev 2014-12-14 14:28:10 följande:

haha, trust me, we already do!

Håller verkligen tummarna för att det är eran tur snart!! <3
  • Ztarduzt
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-14 15:06:15 följande:
    Håller verkligen tummarna för att det är eran tur snart!! <3
    Tack! <3 Jag hoppas att alla knep denna månad hjälper, med speciellt glidmedel osv som gynnar spermierna :) 

Är det bara jag som blivit mer känslosam sedan bebisbakandet? Förut grät jag aldrig, spelade ingen roll vad som hände, nu kan jag börja gråta för minsta lilla och fattar inte ens vad som händer och kan inte ens sluta..
  • CherryBlossom

Hmm, enligt min app hade jag ÄL i förrgår (den 12:e. hade 6 den 11 o den 12e hehe) och nu idag har jag lätt molvärk i magen och också pyttelite brun flytning... Kanske har jag egentligen ägglossning nu? För visst kan man få liiite blödning vid ÄL? Haft så ett par ggr innan, alltid vid det datum som ÄL ska inträffa enligt appen... Men när jag googlar står det att man ska kolla upp fall man har blödningar vid ÄL ofta. Någon som har nån koll på detta?

Och stort GRATTIS till er som plussat! :)

• Anonym (hoppla)
    Ztarduzt skrev 2014-12-14 15:33:29 följande:

Tack! <3 Jag hoppas att alla knep denna månad hjälper, med speciellt glidmedel osv som gynnar spermierna :) 

Är det bara jag som blivit mer känslosam sedan bebisbakandet? Förut grät jag aldrig, spelade ingen roll vad som hände, nu kan jag börja gråta för minsta lilla och fattar inte ens vad som händer och kan inte ens sluta..

Jag har ju inte försökt så länge men ja, helt klart. Är ju tvärsäker på graviditet eftersom jag bölar till allt, haha! ;)

(Fortfarande ingen mens och jag har inte testat sen i torsdag, ni vet med det digitala.)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014