• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Irlais
    Steph9006 skrev 2014-12-14 16:49:58 följande:

Hej tjejer, har inte hört av mig sen sista mensen men nu hade jag nyss ÄL. Antingen den 9de eller den 11e (verkar ha cykel på 30 dagar på sista tiden).

Vi hade sex den 6,7,8,10,12. Tror ni att det borde räcka? Om det inte räcker så orkar jag inte mer.. Det funkar inte att ha sex när man måste. Fick ta till en hel del trick för att få min karl att bli into it.

Känner inget speciellt än :/

Ztatdust: ja jag grinar för minsta lilla! Jag grät igenom hela Hachiko och gråter när jag ser hundvalpar i allmänhet.. Psycho brud...

Hade du äl dom dagarna så räcker det helt klart. Vi hade sex enbart dagen innan äl och sen ca 6h efter äl och jag fick tjata mig till det typ... Sjukt osexigt egentligen men annars blir det ju inga barn gjorda!

Är också emotionell... Läser en bok om flerspråkighet (vi är en salig röra i vår familj) och vill typ grina varannan sida! Känsligt ämne det där med språk... Eller?!
  • Steph9006

Ja alltså tackar Gud för att de där små spermierna iaf kan överleva nästan 3 dygn.. Inte som våra tråkiga ägg som leker svåra och bara går och dör efter 24 h typ :)

• Steph9006

Haha språk, ja.. Det är ett hemskt sorgligt ämne..

Jag tvingade honom till sex typ.. Han fick smaka på sin egen medicin muahaha!

Tar det sig inte nu då vette fan rent utsagt..

• Irlais
    Steph9006 skrev 2014-12-14 17:07:05 följande:

Haha språk, ja.. Det är ett hemskt sorgligt ämne..

Jag tvingade honom till sex typ.. Han fick smaka på sin egen medicin muahaha!

Tar det sig inte nu då vette fan rent utsagt..

Hehe samma här. Han ville kolla på en film (tack för den prioriteringen liksom) men jag övertalade honom om en snabbis i pausen :D
  • Lillon

OKej har rensat bort alla gamla datum, säg till ifall ni vill att jag lägger till er igen. Och säg till ifall jag missat att lägga till någon, var en jäkla massa sidor att gå igenom ;)

BIM-lista

15/12
    Teakfreak, 33 år, första försöket
    Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket
    Lizzie09, 22 år, första barnet, fjärde försöket

17/12
    Anonym (Småland), 33 år, första gemensamma barnet, första försöket

19/12
    Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket

20/12
    isabelless, första barnet, första försöket

21/12
    Myspys85, första barnet, första försöket

24/12
    TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12
    Steph9006, första barnet, andra försöket
    CherryBlossom, 32 år, första barnet

26/12
    basilikas, första barnet, första försöket

27/12
    Lillon, 25 år, första barnet, andra försöket

30/12
    Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket

2/1
    Ztarduzt, 23år, första barnet, nionde försöket

5/1
    Fastfrusen, 27år, första barnet, andra försöket

11/1
    Ioitie, tredje barnet, andra försöket

BIM okänt

Queen S, 24 år, första barnet
    Anonym (planerar), tredje barnet
    Lissing, tredje barnet, tredje försöket
    holly03, 32 år, andra barnet, första försöket
    Fiaw89, andra barnet, första försöket

Gravid!

Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)
    Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket (BIM 7/12)
    manu88 (BIM 10/12)

• Ztarduzt

Att ha lång cykel måste ju vara det värsta som finns när man försöker bli gravid. Har alltid tyckt lång cykel är skönt då jag sluppit mens lika ofta, nu däremot skulle jag inte säga nej till en cykel på typ 2 veckor så man får fler chanser..

• Anonym (hoppla)

Mitt bim har ju passerat men har fortfarande ingen mens.

Jag hoppas att äl var lite senare. Det spelar ingen roll för att vi har ändå sex regelbundet och rätt ofta. Så bör inte missat ett ägg.

Men sen är det ju ingen garanti att det blev befruktat och fastna.

Rena vetenskapen. Tänk om man kunde vara lite chill bara och inte tänka på det. Men men ;)

Jag har inga tecken på mens eller grav. Jag har annars väldigt tydliga mens-symtom.

Irlais skrev 2014-12-14 16:33:41 följande:

Hade du fått positivt äl-test eller på annat sätt vet säkert när du hade äl? Kanske blev sen med den helt enkelt... Du hade väl mens-känningar för typ en vecka sen, kanske var äl istället?

Jag har kört på en app bara. Sen känner jag ofta min äl. Och det var runt de datumet appen sa..

Jag har turen att ha ont 2 gånger i månaden.
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-14 17:02:21 följande:
    Hade du äl dom dagarna så räcker det helt klart. Vi hade sex enbart dagen innan äl och sen ca 6h efter äl och jag fick tjata mig till det typ... Sjukt osexigt egentligen men annars blir det ju inga barn gjorda!

Är också emotionell... Läser en bok om flerspråkighet (vi är en salig röra i vår familj) och vill typ grina varannan sida! Känsligt ämne det där med språk... Eller?!
    Haha, känner igen mig lite.. jag tänker "hallå, ÄL, SEX!!" Sambon är lite mer "händer det så händer det, sluta stressa" :P karlar >.<

Ja, språk är ju ett... känsligt ämne, ehem ;) jag gråter till allt på tv, kan läsa en artikel som är rolig, men istället för att skratta som jag vill så kommer det tårar och jag gråter... 

Ska man gå efter alla mina symtom jag har denna månad så är jag gravid, men med mens och negativa test så vet jag att jag inte är det.Min kropp verkar älska att jävlas med mig..
  • Steph9006

Asså mest tycker jag synd om oss kvinnor men jag måste ändå erkänna att våra män får ta en del smällar för man blir som en knäppgök.

Ändå så fattar de inte exakt vikten att anstränga sig då man bara har några dagar på sig varje månad.

Jävla filmer! Varje kväll fastnar han vid någon dum film medan jag "råkar" komma ut naken från duschen och råkar tappa något framför honom så ja måste böja mig ner och plocka upp det hahaha

Min karl körde också på "take a chill pill, om det inte händer denna månad så händer det nästa". Men jag började mata honom med fakta om hur svårt det faktist är att bli gravid så nu håller han tyst ^^

• Decibel84
    Steph9006 skrev 2014-12-14 18:49:49 följande:

Asså mest tycker jag synd om oss kvinnor men jag måste ändå erkänna att våra män får ta en del smällar för man blir som en knäppgök.

Ändå så fattar de inte exakt vikten att anstränga sig då man bara har några dagar på sig varje månad.

Jävla filmer! Varje kväll fastnar han vid någon dum film medan jag "råkar" komma ut naken från duschen och råkar tappa något framför honom så ja måste böja mig ner och plocka upp det hahaha

Min karl körde också på "take a chill pill, om det inte händer denna månad så händer det nästa". Men jag började mata honom med fakta om hur svårt det faktist är att bli gravid så nu håller han tyst ^^

exakt
    man får ju inte glömma bort att en relation måste man vårda jämt
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014