• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-13 00:08:38 följande:
    Skriv in dom i appen istället och se till att pricka den nya ÄLen, även om du skulle ha ÄL 3 dagar efter så lever ju spermierna, blir mer problem om man kör tvärtom och missar hela ÄLen :)
    skriver du in småblödningarna  i appen? det har jag inte vågat

eller ja, testade nu och "blomman" för ÄL ändrades inte alls så då kan de ju inte spela någon roll?
  • Boonyi

Jag har tempat som preventivmetod i flera år (har p-dator). Men eftersom jag har såna oregelbundna cykler blir det många röda "no-go" dagar (när man inte vill bli gravid). Men man får i alla fall väldigt bra koll på kroppen. Nu när jag faktiskt försöker bli gravid är det lite trixigare eftersom man gärna vill få bekräftat i förväg at ÄL verkligen är på g så jag har börjat testa med ÄLstickor nu. Borde få ÄL nästa vecka, hurra! :) äntligen kan man göra något mer än bara gå och vänta!

• Maglizz

Igår köpte jag gravtest då mensen lös med sin frånvaro, kissade idag och gissa = JAG PLUSSADE!!! Helt sinnesjukt!

Köpte ett extra och jojomän, starkt plus! Åh vad glad jag är nu!!!!

• Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-13 12:09:54 följande:

skriver du in småblödningarna  i appen? det har jag inte vågat

eller ja, testade nu och "blomman" för ÄL ändrades inte alls så då kan de ju inte spela någon roll?

Jag har aldrig småblödningar och har aldrig haft, utom då jag gick på p-piller. Jag får alltid mensen samma dag jag börjar känna av smärtorna, och sen varar den i 4 dagar så är den borta sen.

Jo, det spelar roll i längden, för äl baseras på att det ska vara 14 dagar mellan äl och mens, så om du ändrar 3 månader bakåt och skriver in småblödningarna som mensstart så kan jag garantera att "blomman" ändrar dag. :)
  • Ztarduzt
    Maglizz skrev 2014-12-13 12:38:42 följande:

Igår köpte jag gravtest då mensen lös med sin frånvaro, kissade idag och gissa = JAG PLUSSADE!!! Helt sinnesjukt!

Grattis!! :D

Hur länge har ni försökt? :)
  • Maglizz
    Ztarduzt skrev 2014-12-13 13:08:49 följande:

Grattis!! :D

Hur länge har ni försökt? :)

Vi har väl provat sen oktober, men då jag tog ur spiralen samt bröt foten i oktober så är väl detta vårat riktiga första försök :D
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-13 13:08:03 följande:
    Jag har aldrig småblödningar och har aldrig haft, utom då jag gick på p-piller. Jag får alltid mensen samma dag jag börjar känna av smärtorna, och sen varar den i 4 dagar så är den borta sen.

Jo, det spelar roll i längden, för äl baseras på att det ska vara 14 dagar mellan äl och mens, så om du ändrar 3 månader bakåt och skriver in småblödningarna som mensstart så kan jag garantera att "blomman" ändrar dag. :)
    i min app heter det"blodblandad flytning" som man kan fylla i, hmm ja jag kanske ska fylla i det d´å? två gynekologer har sagt att jag inte ska göra det..och när man ska beräkna ÄL ska man alltid göra det från första "riktiga" mensdagen
  • Boonyi

Grattis!! Fin lucia present :)
  • manu88

Grattis :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014