• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Ztarduzt
    JNR skrev 2014-12-11 23:56:38 följande:

Är det någon som har något tips på Ägglossningstester? :)

Jag har blivit rekommenderad clearblue, alla billiga har aldrig fungerat för mig eller för en annan här. :)
  • JNR
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 00:10:15 följande:
    Jag har blivit rekommenderad clearblue, alla billiga har aldrig fungerat för mig eller för en annan här. :)
    Jag har bara testat de som är billiga men alla visar negativt! :/ Man skulle kanske köpt hem några av clearblue, synd bara att dom kostar lite mer och eftesom min mens är lite oregelbunden så måste jag testa ganska många gånger :)
  • Ztarduzt
    JNR skrev 2014-12-12 00:18:56 följande:
    Jag har bara testat de som är billiga men alla visar negativt! :/ Man skulle kanske köpt hem några av clearblue, synd bara att dom kostar lite mer och eftesom min mens är lite oregelbunden så måste jag testa ganska många gånger :)
    Men gör som jag och Lillon! Tempa :) Jag ska börja snart och det är ju definitivt billigare än massa test som man måste ta hela tiden :) 
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-11 23:39:30 följande:

Oj, nu när jag inspekterar min app mer noggrant så ser jag ju att min app också har tempkurva :D tack för tipset! Mycket lättare med en app så man har koll! Min säger ÄL den 19, men med tanke på att mensen var 7 dagar sen kan kanske äl ha rubbats också?

Så lite så :D Kom din mens senare så borde också din äl vara senare. Min app räknar ut äl enligt mens och har jag senare mens har jag senare äl också :)
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 01:19:57 följande:

Men gör som jag och Lillon! Tempa :) Jag ska börja snart och det är ju definitivt billigare än massa test som man måste ta hela tiden :) 

Tänk dock på att tempar man så ser man stegringen först efter äl. Men följer man sin temp flera månader så lär man ju sig när äl är och så man hinner sexa innan :D Bra sätt att se att man verkligen har äl också, eftersom kroppen blir ca 0,5 grader varmare efter äl.
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 01:19:57 följande:

Tänk dock på att tempar man så ser man stegringen först efter äl. Men följer man sin temp flera månader så lär man ju sig när äl är och så man hinner sexa innan :D Bra sätt att se att man verkligen har äl också, eftersom kroppen blir ca 0,5 grader varmare efter äl.
  • lotie

Slutade för 5 veckor sen. Mensen kom aldrig igång igår och inte idag heller. Kommit mycket på fm sen inget och knappt någon värk. Brukar ha det hemskt och blöda floder:(
    Kommer inte ses 27-29 så kommer den inte igång idag missar vi ju ägglossning:(

• Lizzie09

Hej! Jag hoppar gärna in här om det är okej? Är 22 år gammal och är på fjärde försöket med första barnet :) Är lite osäker på när BIM är pga att jag fick missfall förra månaden, men jag tror att det är den 15/12. Har några symtom, så hoppas verkligen att det tyder på graviditet! :)

• Dsf

Bim+2 idag och ingen tant röd i sikte. Hade ont i brösten i en veckas tid fram tills i måndags, då försvann det och imorse vaknade jag av att brösten värkte igen. Har en hemsk olustkänsla i kroppen.

Testade med testlagrets idag men det var neg. Möjligtvis ett spökstreck...

• Irlais
    JNR skrev 2014-12-11 23:56:38 följande:

Är det någon som har något tips på Ägglossningstester? :)

jag har testat med billigatester nu, funkade finfint :) la upp stickan här och det är väldigt tydlig ÄL-indikation, fick ÄL ca 15-20 timmar efteråt. Men det hade minskat snabbt (alltså även innan ÄL) så gäller väl att testa vid exakt rätt tidpunkt med dessa...

Inatt drömde jag att jag plussade så kunde inte låta bli att testa. Helt blankt såklart men det är ju alldeles för tidigt för något plussande. Har börjat må illa nu på em så får se om det håller i sig. Mådde illa konstant förra gången!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014