• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-12 07:37:48 följande:
    Så lite så :D Kom din mens senare så borde också din äl vara senare. Min app räknar ut äl enligt mens och har jag senare mens har jag senare äl också :)
    Jo den har ju ändrat sig, men om mensen försöker återhämta sig till sin ursprungliga tid så kanske äl kommer tidigare ;) kan ju alltid hoppas äl kommer typ.. nu. Tempade idag då jag hade vilat ett tag. min temp är just nu 1 grad högre än vad jag normalt har. Så, jag har nog feber..
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-12 07:41:17 följande:
    Tänk dock på att tempar man så ser man stegringen först efter äl. Men följer man sin temp flera månader så lär man ju sig när äl är och så man hinner sexa innan :D Bra sätt att se att man verkligen har äl också, eftersom kroppen blir ca 0,5 grader varmare efter äl.
    Men, jag har inte tid att vänta några månader ;) ska plussa denna månad! ;)
  • Ztarduzt
    Lizzie09 skrev 2014-12-12 14:08:33 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här om det är okej? Är 22 år gammal och är på fjärde försöket med första barnet :) Är lite osäker på när BIM är pga att jag fick missfall förra månaden, men jag tror att det är den 15/12. Har några symtom, så hoppas verkligen att det tyder på graviditet! :)

Välkommen! :) 
    Jag håller tummarna för dig att du är gravid och slipper ett till missfall! 
  • Lizzie09
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 16:35:31 följande:
    Välkommen! :) 
    Jag håller tummarna för dig att du är gravid och slipper ett till missfall! 
    Tack snälla! :)
  • Decibel84

Huu jag skulle aldrig ha tålamod till att tempa
    känns också som att man måste hålla på ett tag innan man verkligen har koll på vad som e vad,vilken temp som betyder vad
    och hoppas att man inte blir förkyld nu, som många blir, för då vetefan

själv kör jag på en metod
    har sex:)
    så har man sex så lär man ju pricka in ÄL oavsett

• Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-12 17:52:24 följande:

Huu jag skulle aldrig ha tålamod till att tempa
    känns också som att man måste hålla på ett tag innan man verkligen har koll på vad som e vad,vilken temp som betyder vad
    och hoppas att man inte blir förkyld nu, som många blir, för då vetefan

själv kör jag på en metod
    har sex:)
    så har man sex så lär man ju pricka in ÄL oavsett

Jag gör just nu det jag kan för att kolla om jag verkligen har äl, då jag börjar bli osäker. :) 

Jo klart, inte för ofta, inte för sällan så borde man ju lyckas någon gång att få till ett pyre där inne :)
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 17:54:56 följande:
    Jag gör just nu det jag kan för att kolla om jag verkligen har äl, då jag börjar bli osäker. :) 

Jo klart, inte för ofta, inte för sällan så borde man ju lyckas någon gång att få till ett pyre där inne :)
    jo precis, jag har tre stickor kvar så jag kanske ska kolla nu vid betänkt äl men tror det blir svårt då mensen var tidig
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-12 17:56:24 följande:
    jo precis, jag har tre stickor kvar så jag kanske ska kolla nu vid betänkt äl men tror det blir svårt då mensen var tidig
    allt blir så fel då mensen inte vill komma samtidigt varje månad... jag litar inte på äl-stickorna just nu, enligt dom har jag ingen äl och jag vill inte tro det än. :)
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 17:59:32 följande:
    allt blir så fel då mensen inte vill komma samtidigt varje månad... jag litar inte på äl-stickorna just nu, enligt dom har jag ingen äl och jag vill inte tro det än. :)
    testar du varje dag efter mens eller hur testar du?
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-12 18:03:43 följande:
    testar du varje dag efter mens eller hur testar du?
    Jag följer appen jag har, men börjar testa runt 6 dagar innan den säger att jag ska ha äl och sedan testar jag 2-3ggr/dag för att inte missa. Testar i totalt 10 dagar. 6 innan, 4 efter beräknad äl. Inget utslag alls. Har vissa månader börjat tidigare och testat fler dagar, men niet. inget. Jag tänker just nu att testen är trasiga och att inget är fel, inte än iallafall :) 
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014