• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2014-12-11 13:23:45 följande:
    Jo, det är ett riktigt bra BIM, jag har ÄL den 19:onde, så blir helt alkoholfritt för mig under nyår. Har BIM den 2/1 så man vill ju inte riktigt dricka något. Hm.. får helt enkelt se till att jag kör så får jag pula i sambon alkohol, då slipper folk undra varför jag inte dricker ;D
    Segt med det... men å andra sidan kanske skönt med en alkoholfri jul. Vi brukar aldrig supa till över jul men nyår är väl trevligt att skåla lite i bubbel. Finns ju gott alkoholfritt annars! Du får ha med en alkoholfri grogg om ni ska iväg på nyårsfirande kanske :D

Håller tummarna för dig Hoppla! Låter ju väldigt lovande :) testar du imorgon då med morgonurin eller kör du ikväll?

Haha jag ska inte klaga för mkt, mitt barn är alldeles underbart och det bästa som hänt mig, men hen är en väääldigt intensiv krabat och sover väldigt dåligt om nätterna så jag är helt slut. Så skönt att åka in och jobba idag, kom in lite sent (hade tänkt träna men tog sovmorgon ist), åt frukost i lugn och ro framför datorn... egentid a la småbarnsförälder :)
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-11 13:50:47 följande:
    Segt med det... men å andra sidan kanske skönt med en alkoholfri jul. Vi brukar aldrig supa till över jul men nyår är väl trevligt att skåla lite i bubbel. Finns ju gott alkoholfritt annars! Du får ha med en alkoholfri grogg om ni ska iväg på nyårsfirande kanske :D

Håller tummarna för dig Hoppla! Låter ju väldigt lovande :) testar du imorgon då med morgonurin eller kör du ikväll?

Haha jag ska inte klaga för mkt, mitt barn är alldeles underbart och det bästa som hänt mig, men hen är en väääldigt intensiv krabat och sover väldigt dåligt om nätterna så jag är helt slut. Så skönt att åka in och jobba idag, kom in lite sent (hade tänkt träna men tog sovmorgon ist), åt frukost i lugn och ro framför datorn... egentid a la småbarnsförälder :)
    Vi har alltid alkoholfri jul, så där är det inga problem :) Har aldrig druckit på julen, inte ens alkohol i glöggen, men på nyår brukar man ju ta sig ett glas. Får hålla mig till alkoholfritt och skylla lite fint på att jag är chaufför :) Hoppas så innerligt att det tar sig denna månad!
  • Anonym (hoppla)
    Irlais skrev 2014-12-11 13:50:47 följande:

Jag åker nog och köper ett ikväll. Och sen testar jag ikväll. Tror på att cb ändå är så känsliga så de bör ge utslag.

Jag blev glad för de två strecken men nu är jag nervös eftersom jag litar på CB mer. Så hoppas att det blir positivt :)
  • Irlais
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-11 14:28:19 följande:
    Jag åker nog och köper ett ikväll. Och sen testar jag ikväll. Tror på att cb ändå är så känsliga så de bör ge utslag.

Jag blev glad för de två strecken men nu är jag nervös eftersom jag litar på CB mer. Så hoppas att det blir positivt :)
    Åh så spännande! Du får uppdatera direkt sen :) är du på BIM+1 ska det ju gå att testa när som helst.
  • manu88

Woop! Testa med CB och berätta sen :)
  • Ztarduzt

Lycka till och uppdatera oss :D
  • Irlais

Är det någon här i tråden som tempar förresten? Hade tänkt börja men trodde man behöver en termometer med 2 decimaler, men nu när jag googlar verkar en decimal räcka? Nån som vet?

• Anonym (hoppla)

Det blev minus :/

Spökstreck på de andra testen.. aja! Nu inväntar jag mensen istället. Kram på er!

• monn

Jag tempar! Sedan förra cykeln. Det har varit bra! :) jag har en vanlig termometer med en decimal! Min temp sjönk 0,4 som mensen kom!

Irlais skrev 2014-12-11 16:46:19 följande:

Är det någon här i tråden som tempar förresten? Hade tänkt börja men trodde man behöver en termometer med 2 decimaler, men nu när jag googlar verkar en decimal räcka? Nån som vet?

• Lillon

Vad roligt att ni håller igång tråden!! Jag har tempat i en vecka nu (köpte en basaltermometer) och har legat runt 36.2 grader. Äl 18-19e och BIM 2 jan :)

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014