• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Lizzie09
    Lillon skrev 2014-12-12 22:29:03 följande:

På tal om äl... Va fan, jag tror jag har äl NU?! En vecka för tidigt?? Borde få den 19e typ.  Märkte precis den klassiska äl-flytningen. Har ju köpt hem äl-tester som jag tänkt börja med nästa vecka men jag tänkte att okej, jag testar ett nu då. Och det är banne mig ett rätt hyfsat starkt streck där?! Hade ju mellanblödningar innan min mens i fem dagar, och jag räknade inte dem som "riktig mens" så därför kanske mina appar visat fel nu? Det kanske var riktigt mens då och så har jag äl nu?! Mycket förvirrat.

OCH DET VÄRSTA AV ALLT ÄR JU ATT KARJÄVELN MIN ÄR PÅ JULFEST!!! Skrattande{#emotions_dlg.djavulsk}Demon

Ett ÄL-test är inte positivt förrän båda strecken är lika starka, så det kan nog vara några dagar kvar till ÄL ändå :)
  • Ztarduzt
    Lizzie09 skrev 2014-12-12 23:38:27 följande:
    Ett ÄL-test är inte positivt förrän båda strecken är lika starka, så det kan nog vara några dagar kvar till ÄL ändå :)
    Även om det är några dagar kvar så lever ju spermierna 7 dagar, så att ha sexy time nu skadar ju definitivt inte :)
  • JNR
    Irlais skrev 2014-12-12 16:02:17 följande:
    jag har testat med billigatester nu, funkade finfint :) la upp stickan här och det är väldigt tydlig ÄL-indikation, fick ÄL ca 15-20 timmar efteråt. Men det hade minskat snabbt (alltså även innan ÄL) så gäller väl att testa vid exakt rätt tidpunkt med dessa...

Inatt drömde jag att jag plussade så kunde inte låta bli att testa. Helt blankt såklart men det är ju alldeles för tidigt för något plussande. Har börjat må illa nu på em så får se om det håller i sig. Mådde illa konstant förra gången!
    Jag har också den billiga varianten, det kommer upp 2 streck men det ena strecket är fortfarande svagt svagt så då är det negativt :/ jag får hålla på fram tills det blir positivt (hoppas det inte tar allt för lång tid)  :)

Förra månaden drömde jag att jag plussade men det var nog mycket pga det var första månaden som vi försöker så det var många tankar som snurrade i huvudet :)

Håller tummarna för dig :)
  • Decibel84

Jag har också börjat få små blödningar typ tre dagar före mens, fattade inte vad det var och fyllde i mens som vanligt i appen..men sen sa gyn åt mig att man inte ska göra så...så ja..undrar om ÄL påverkas av de små blödningarna som nu kommer varje månad sen typ ett år.

• Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-13 00:01:15 följande:

Jag har också börjat få små blödningar typ tre dagar före mens, fattade inte vad det var och fyllde i mens som vanligt i appen..men sen sa gyn åt mig att man inte ska göra så...så ja..undrar om ÄL påverkas av de små blödningarna som nu kommer varje månad sen typ ett år.

Skriv in dom i appen istället och se till att pricka den nya ÄLen, även om du skulle ha ÄL 3 dagar efter så lever ju spermierna, blir mer problem om man kör tvärtom och missar hela ÄLen :)
  • Lizzie09
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 23:40:37 följande:
    Även om det är några dagar kvar så lever ju spermierna 7 dagar, så att ha sexy time nu skadar ju definitivt inte :)
    Nej det skadar aldrig :D
  • Ztarduzt
    Lizzie09 skrev 2014-12-13 00:27:37 följande:
    Nej det skadar aldrig :D
    Mer sexytime också ;)
  • Lissing
    Vilken ska man lita på!?
    Vänster är Clearblue digitalt ÄL-test, höger är Testlagrets
    stav. Båda är taget med SAMMA urin. Obestämd

081118 100703
  • Irlais

Skulle lita på cb :) men fortsätta testa, kanske dröjer lite innan ägget släpper så ni "måste" sexa på... Men det är bara en spekulation!

• monn

Lita på clearblue :)

Lissing skrev 2014-12-13 06:44:01 följande:

Vilken ska man lita på!?Vänster är Clearblue digitalt ÄL-test, höger är Testlagretsstav. Båda är taget med SAMMA urin. 

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014