• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • holly03

Beställde gravtester idag fr billiga tester..de funkade bra förra gången! :)

• Ztarduzt
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-09 21:42:24 följande:

"Sååå känsliga" var mer ironi. Det var ju typ standard. Själv trodde jag de var varianten som man kunde testa tidigt.

Några dagar till av hopp då :)

Jag vet, var också ironisk :)
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-09 21:54:50 följande:

Har för mig att om du hittar landstinganslutna (?) så är det samma taxa och går på frikortet...

Har ingen erfarenhet själv men cystor på äggstockarna kanske? Verkar inte helt ovanligt att ha det. Hoppas såklart att det inte är något!

Hittar bara en privat klinik i umeå, dom tar 950kr för ett möte.... :|

Nu blev jag bara mer orolig, har ont i båda så det försämrar ju en hel del om det är det :/
  • Ztarduzt
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-09 21:39:59 följande:

Läste här på familjeliv om tester som kunde känna tidigare. CB var det tydligen 4 dagar innan BIM.

Vilken djungel..

Känns ju bra såhär nu efter men lagom dum jag känner mig då. Haha, blir skadad av alla som lyckas plussa innan bim.

Ja, det blir nog ett test då på torsdag om inte mensen kommer.

Synd CB är så dyra, inga man vill testa ofta med :/ dom ser jag som "plussat med billigt test? Ta Clearblue för att veta till 100%"

Förstår dig, lätt hänt att man inte läser noggrant då man testat förut och tror det är andra typer av tester. Haha jag med.. Jag plussar inte ens efte BIM så man blir rätt avis!

Håller tummarna för plus då!
  • Irlais
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-09 22:04:50 följande:
    Testlagrets är de här ifrån. Jag har tester kvar så testar upp de först. Men tack för tipset. Kommer ju alltid läsa klart instruktionerna från och med nu.. haha! Är så otålig.
    Jag är också sjukt otålig så jag förstår frustrationen! Riktigt dåliga tester det där ;( ska du testa imorgon ändå?

Statistik på när man kan förvänta sig plussa:

www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php

Ser ut som att vissa plussar sjukt tidigt (innan det är möjligt ens) så det är ju inte direkt vetenskaplig statistik, men ändå. Ger mig motivation att testa tidigt haha
  • CherryBlossom

Åh jag blir frustrerad, mitt "fönster" är öppet nu och äl ska enligt min app vara i övermorgon... Och jag och killen bara jobbar om varandra, hinner knappt ses! Grrr hur ska man få till det då liksom? Jaja. Får väl försöka hinna mysa lite ikväll. Heh! Kram på er alla!

• Ztarduzt
    CherryBlossom skrev 2014-12-10 11:09:23 följande:

Åh jag blir frustrerad, mitt "fönster" är öppet nu och äl ska enligt min app vara i övermorgon... Och jag och killen bara jobbar om varandra, hinner knappt ses! Grrr hur ska man få till det då liksom? Jaja. Får väl försöka hinna mysa lite ikväll. Heh! Kram på er alla!

Men vad jobbigt! Ni får se till att ta er tid helt enkelt, hur trött ni än är får ni se till att tillverka bebbe ;) Tur spermierna lever ca. 1vecka, så har du äl i övermorgon så kan det ju fungera prima! :) 
    Lycka till iallafall :D
  • Ztarduzt
    CherryBlossom skrev 2014-12-10 11:09:23 följande:

Men vad jobbigt! Ni får se till att ta er tid helt enkelt, hur trött ni än är får ni se till att tillverka bebbe ;) Tur spermierna lever ca. 1vecka, så har du äl i övermorgon så kan det ju fungera prima! :) 
    Lycka till iallafall :D
  • Irlais

Förra graviditeten plussade jag jättetidigt (typ en vecka efter beräknad ÄL men den kan ju ha varit tidigare) så jag är sjukt sugen på att börja testa redan nu... Har 3 tester att slösa med :)

• Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-10 23:08:52 följande:

Förra graviditeten plussade jag jättetidigt (typ en vecka efter beräknad ÄL men den kan ju ha varit tidigare) så jag är sjukt sugen på att börja testa redan nu... Har 3 tester att slösa med :)

När har du BIM? Man vill ju alltid testa så fort man kan :D
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014