• Lizzie09

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej! Jag hoppar gärna in här om det är okej? Är 22 år gammal och är på fjärde försöket med första barnet :) Är lite osäker på när BIM är pga att jag fick missfall förra månaden, men jag tror att det är den 15/12. Har några symtom, så hoppas verkligen att det tyder på graviditet! :)

• Lizzie09
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 16:35:31 följande:
    Välkommen! :) 
    Jag håller tummarna för dig att du är gravid och slipper ett till missfall! 
    Tack snälla! :)
  • Lizzie09
    Lillon skrev 2014-12-12 22:29:03 följande:

På tal om äl... Va fan, jag tror jag har äl NU?! En vecka för tidigt?? Borde få den 19e typ.  Märkte precis den klassiska äl-flytningen. Har ju köpt hem äl-tester som jag tänkt börja med nästa vecka men jag tänkte att okej, jag testar ett nu då. Och det är banne mig ett rätt hyfsat starkt streck där?! Hade ju mellanblödningar innan min mens i fem dagar, och jag räknade inte dem som "riktig mens" så därför kanske mina appar visat fel nu? Det kanske var riktigt mens då och så har jag äl nu?! Mycket förvirrat.

OCH DET VÄRSTA AV ALLT ÄR JU ATT KARJÄVELN MIN ÄR PÅ JULFEST!!! Skrattande{#emotions_dlg.djavulsk}Demon

Ett ÄL-test är inte positivt förrän båda strecken är lika starka, så det kan nog vara några dagar kvar till ÄL ändå :)
  • Lizzie09
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 23:40:37 följande:
    Även om det är några dagar kvar så lever ju spermierna 7 dagar, så att ha sexy time nu skadar ju definitivt inte :)
    Nej det skadar aldrig :D
  • Lizzie09

Fick ett svagt streck på graviditetstest idag, men vågar inte tro på något än utan är mest inställd på att mensen kommer snart och att det bara var ett spökstreck. Har haft två tidiga missfall på raken så det är därför jag inte vågar tro..

• Lizzie09
    Anonym (Jippi!) skrev 2014-12-17 07:18:41 följande:

Grattis!! {#emotions_dlg.flower} Testar du idag också? Skrattande

Jag beställde ÄL- och grav.tester igår och tror de kommer hem idag.

Det är lika spännande nu som när vi börjat med de andra barnen!

Vågar inte tro på något förrän jag tagit det digitala, men ska testa med stickor som kommer med posten idag så får vi hoppas att de visar något så jag kan ta det digitala till helgen :)

Åh vad spännande, håller tummarna för dig! :)
  • Lizzie09
    Irlais skrev 2014-12-16 23:39:51 följande:
    Hoppas tredje gången gillt! :)

Äsch, nu får jag för att jag var så nöjd med min BIM. Måste varit en kemisk graviditet som avslutades alldeles för tidigt eftersom mensen kom bara 9 dagar efter äl. Och nu borde ÄL bli precis innan nyår och BIM ca 13 jan. Extra angeläget att hålla koll på äl, hoppas den inte dyker upp när vi är borta över jul...
    Tack! :)

Hoppas ert nästa försök går mycket bättre! :)
  • Lizzie09

Jag lägger gärna till mig på listan igen, Lizzie09, 22 år, första barnet, femte försöket. BIM 20/1

• Lizzie09
    Fiaw89 skrev 2015-01-07 11:28:07 följande:

Åååhh hörni! Första ägglossningen sen missfallet idag ??

BIM 21/1. Första försöket here I come!

Härligt, hoppas det tar sig! :) Jag hade ÄL igår och har BIM 20/1, så då ligger vi rätt lika till :)
  • Lizzie09
    Fiaw89 skrev 2015-01-08 13:33:55 följande:
    Åh va kul :D jag tänkte testa mig när jag har gått två/tre dagar över BIM. Är man gravid så visar det ju helt säkert då :)

Känslig fråga faktiskt men hur ofta har ni haft sex? Vi har nog legat varje dag den senaste veckan. :p
    Oh, inte dåligt att kunna hålla sig så länge :D Jag kommer nog testa nästa helg redan ;)

Det har blivit lite olika, ibland varje dag och ibland varannan :)
  • Lizzie09
    Anonym (småland) skrev 2015-01-10 18:19:20 följande:

Efter att jag skrev mitt sista inlägg hände nåt jobbigt. Jag fick enorm smärta i kvinnomagen och till Slut svimmade jag och hade tydligen kramper.så nu har jag åkt ambulans och ligger på akuten och väntar på att bli undersökt. Ingen blödning men jag är väldigt väldigt rädd. Vi har nu väntat i en kvart på läkaren så jag tog upp telefonen för att göra något annat för jag blir bara mer och mer rädd.

Nej men fy vad obehagligt! :( Hoppas allt blir bra snart igen, stor kram!
  • Lizzie09
    Anonym (småland) skrev 2015-01-11 12:24:29 följande:

Jag ligger nerkurad i sängen idag med feber pga urinvägsinfektionen. Yr som sjutton och helt blåslagen i ansiktet efter att jag svimmade. Fläskläpp som är blå, svullen kind och öm samt början till blåtira under ögat. Ont i arm och axel. Känner mig helt mörbultad. Dessutom sovit dåligt på grund av stormen. Ett träd har ramlat på tomten inatt, men tack och lov åt "rätt" håll. Är dessutom lättad men ändå orolig över graviditeten. Undrar också hur jag ska kunna jobba på måndag om denna yrsel inte släpper. Det är lite jobbigt just nu. Är lite gråtig.

Uscha, förstår att det måste kännas väldigt jobbigt :( Skulle nog rekommendera dig till att stanna hemma från jobbet imorgon och vila upp dig ordentligt. Kram!
  • Lizzie09
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 12:26:34 följande:

Fick precis diagnosen PCOS, känns som att mitt liv precis stannade.

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Vad tråkig för dig/er :( Hoppas att ni får rätt hjälp nu när man hittat problemet. Kram!
  • Lizzie09

Jag är på BIM-2 idag och har fått supersvaga streck på testerna i 2-3 dagar, men börjar tro att det tyvärr är spökstreck.. Så nu går jag bara och väntar in mensen

• Lizzie09
    Anonym (Sara) skrev 2015-01-20 21:12:43 följande:

Nån som kan trixa och se nåt? *man ser det man vi se*

Bim -5, kvällsurin

Ser tyvärr inget :/ Men håller tummarna för dig!
  • Lizzie09
    oldy skrev 2015-01-30 16:21:31 följande:

Fick missfall idag... smile4.gif

Åh nej vad tråkigt :( Stor kram!
  • Lizzie09
    Anonym (småland) skrev 2015-01-31 16:10:48 följande:

Idag fick jag missfall. Var i v.10. Gjorde vul förra veckan och då såg allt bra ut och vi fick med oss en bild hem.Var helt inställd på detta nu när vi hade kommit så långt. Vi var ju nästan förbi farozonen. Datum för ul i v.18 var bokade och allt. Jag är helt knäckt psykiskt.

Åh nej vad tråkigt :( Stor kram!
  • Lizzie09
    VillBliTre skrev 2015-02-14 20:15:51 följande:

Hej igen. Det var ett tag sedan jag skrev. Våran graviditet gick inte som den skulle. Upptäckte i v 10+ att det inte fanns något foster. Så genomgick en medicinsk abort den 16/1 vet inte alls hur jag nu ska räkna min cykel. Så vi kör på som vanligt och hoppas det snart tar sig :) ska läsa igenom tråden o se vad som hänt här inne :)

Åh nej vad tråkigt att höra :( Stor kram!
  • Lizzie09
    Ztarduzt skrev 2015-02-22 15:20:19 följande:

Första gången jag fått utslag på äl-test tack vare letrozol. Håller alla tummar inför detta nu :D

phpcxP92261495.jpg

Skönt att äntligen få utslag! Ser ut som att ÄL sker om 1-2 dagar för dig :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014