• lotie

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Får jag hänga på här?

Slutade med minipiller för 3,5 vecka sen och väntar in mens nästa vecka. Ville få en innan vi försöker. Det blir första försöket med tredje barnet.

Första barnet tog 3 år och är en provrörsbefruktning andra barnet gick på första försöket.

Läkarna säger jag har störst chans de första tre månaderna efter piller sen minskar chanserna pga att jag har Endometrios. Haft ett missfall imellan.

• lotie

Min mens verkar inte vilja komma. Vill vänta in en mens efter piller innan vi började försöka. Är 3 dagar sen nu. Längtar efter känslan att man kan vara gravid och alla symtom dock inte efter alla besvikelser. Men är positiv denna gången:)
    Dottern tog tre år (ivf) och sonen en månad (naturligt) så vet inte vad jag ska vänta mig!?!

• lotie

Äntligen har jag fått men efter jag slutat med piller:)
    Så blir äl på juldagen så får smita undan släkten i jul:)
    BIM 8 januari så spännande att försöka på nr 3!

• lotie

Slutade för 5 veckor sen. Mensen kom aldrig igång igår och inte idag heller. Kommit mycket på fm sen inget och knappt någon värk. Brukar ha det hemskt och blöda floder:(
    Kommer inte ses 27-29 så kommer den inte igång idag missar vi ju ägglossning:(

• lotie

Nu blir jag galen!!
    Fjärde dagen idag som jag bara har mens fm. Klart rött blod och får gilksom torka massor på toaletten. Sen kommer det inget mer på em och natten?!?! Lite molande värk fm se inget.

Beställde hem ägglossningstester nu för jag har ju ingen aning om när det är dags. När ska jag börja testa? Köpte bara 7 st som man kan kissa på direkt eftersom vi är borta hela julen.

• lotie

Nu satte mensen igång ordentligt!!
    11 jan blir Bim istället. Äl 28 dec när ska jag börja med testerna?

• lotie

Jag har gjort utredning som visade att jag inte hade ägglossning alls så gjorde ivf. Sen andra så blev jag gravid direkt. Tror de hade otur att testa de månaderna jag inte hade ägglosdning. Gjorde nog 4 test på sjukhuset. Så man kan ju ha tur och lyckas ändå. Men vet hur sjukt jobbigt det är:(

• lotie

Ändra gärna mig i listan.
    11/1 Lotie, 28år, tredje barnet, första försöket.

• lotie

Ett tips bara kan vi inte skriva om listan med datumet först och sen under namnen på de som har bim. Är ju jätterörigt nu.

Man ska inte äta Ipren om man vill bli gravid till dig som skulle ta det.

Tänk även på att de flesta glidmedel är spermiedödande. Finns ett nytt från cb som istället gynnar en graviditet men kostar mycket.

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014