• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Steph9006
    Anonym (3barn) skrev 2014-12-17 13:27:30 följande:

Har tydliga äl-känningar och tog ett test. Har aldrig tagit äl-test innan så vet inte hur det brukar se ut, men tror ni är kan vara på G??

Ja det ser väll ut som att det är på g eftersom man kan se två streck, eller ?
  • monn

Det är nog på g, men ej positivt än :) vet inte vilken sort du använt men det står ju i instruktionerna hur det skall se ut när det är positivt!

Anonym (3barn) skrev 2014-12-17 13:27:30 följande:

Har tydliga äl-känningar och tog ett test. Har aldrig tagit äl-test innan så vet inte hur det brukar se ut, men tror ni är kan vara på G??

• Ztarduzt
    lotie skrev 2014-12-17 16:28:23 följande:

Kanske bara är på mobilen listan ser så konstig ut?

för mig ser listan likadan ut vare sig jag är via mobilen eller datorn.. och listan är som du vill ha den, datum och namn under :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt

Jag har tempat några dagar nu, min temp låg första dagen på 35.8 och har därefter legat på 35.9 ALLA dagar.,., är det normalt att tempen är exakt likadan varje dag och hur mycket ökar den efter äl? :) 

jag har även provat cbs glidmedel denna månad, ändå lätt att använda och lyckades hitta sista exemplaret i hela min stad. tar man hela blir det mycket.. halva är mer lagom :)

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-17 16:42:03 följande:

Jag har tempat några dagar nu, min temp låg första dagen på 35.8 och har därefter legat på 35.9 ALLA dagar.,., är det normalt att tempen är exakt likadan varje dag och hur mycket ökar den efter äl? :) 

jag har även provat cbs glidmedel denna månad, ändå lätt att använda och lyckades hitta sista exemplaret i hela min stad. tar man hela blir det mycket.. halva är mer lagom :)

Mäter du med en vanlig termometer? Då ser du inte de små skillnaderna och det kan även vara svårare att se när äl inträffat. Skulle rekommendera att du köper en termometer med två decimaler :) Efter äl ska den öka cirka 0,2-0,5 grader och hålla sig på den nivån.
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-17 17:49:18 följande:
    Mäter du med en vanlig termometer? Då ser du inte de små skillnaderna och det kan även vara svårare att se när äl inträffat. Skulle rekommendera att du köper en termometer med två decimaler :) Efter äl ska den öka cirka 0,2-0,5 grader och hålla sig på den nivån.
    jag tempar just nu bara för att se OM jag har äl, så om tempen höjs 0,2-0,5 borde jag väl märka det även om jag bara har en decimal? hittar ingen termometer med två decimaler där jag bor så måste beställa. :/

något tips på en bra termometer för munnen till ett bra pris med snabb leverans? :)
  • Ztarduzt

beställde just en med 2 decimaler, så får vi se när den kommer och hoppas man ser skillnaden vid äl lättare :) 

• FlutterDash
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

15/12
    Teakfreak, 33 år, första försöket
    Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket
    Lizzie09, 22 år, första barnet, fjärde försöket

17/12
    Anonym (Småland), 33 år, första gemensamma barnet, första försöket

19/12
    Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket

20/12
    isabelless, första barnet, första försöket

21/12
    Myspys85, första barnet, första försöket

24/12
    TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12
    Steph9006, första barnet, andra försöket
    CherryBlossom, 32 år, första barnet

26/12
    basilikas, första barnet, första försöket

27/12
    Lillon, 25 år, första barnet, andra försöket
    Lissing, 26 år, tredje barnet, tredje försöket

29/12
    Flutterdash, 27 år, första barnet, andra försöket

30/12

Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket

2/1
    Ztarduzt, 23år, första barnet, nionde försöket

5/1 
    Fastfrusen, 27år, första barnet, andra försöket
    monn, 28år, första barnet, 16:e försöket
    eriwag, 26år, tredje barnet, första gemensamma, första riktiga försöket.

11/1

Ioitie, tredje barnet, andra försöket

BIM okänt

Queen S, 24 år, första barnet
    Anonym (planerar), tredje barnet
    holly03, 32 år, andra barnet, första försöket
    Fiaw89, andra barnet, första försöket
    WhiteRose, andra försöket

Plus Gravid! Plus
    Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)
    Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket (BIM 7/12)
    manu88 (BIM 10/12)
  • Anonym (småland)

Ingen mens, men testade igår och visade negativt. Inga spökstreck, ingen skugga. Ett klart och tydligt enkelt streck. Så nu väntar jag bara in mensen... Och känner mig inte alls gravid. Blev så märkligt ledsen, fastän vi sa att vi bara börjar lite lugnt första månaden och kör igång ordentligt efter nyår istället. 

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014