• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Decibel84

Ameh vafan
    har ett ÄL test kvar, tänkte, ja testar
    glömde bort det och kollade nog när det gått mer än 5 min, visade två streck=ÄL
    men tänk om det visade ÄL bara för att det gick för långtid??

• FlutterDash

Jag hade en liten blödning idag, fem dagar efter ägglossning! Kan det ha varit nidblödning? :D Har BIM 29/12 men tänkte testa en tidig gång på julaftona morgon för att se om jag törs ta vin till maten eller ej. :D

• Anonym (Ava)
    FlutterDash skrev 2014-12-20 01:49:15 följande:

Jag hade en liten blödning idag, fem dagar efter ägglossning! Kan det ha varit nidblödning? :D Har BIM 29/12 men tänkte testa en tidig gång på julaftona morgon för att se om jag törs ta vin till maten eller ej. :D

jag har dock läst att ett glas vin eller två är ingen fara:)
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-20 01:36:22 följande:

Ameh vafan

har ett ÄL test kvar, tänkte, ja testar

glömde bort det och kollade nog när det gått mer än 5 min, visade två streck=ÄL

men tänk om det visade ÄL bara för att det gick för långtid??

Det är väl inom 30 minuter och efter 5 minuter man ska kolla? Så är det på testerna jag har kvar iaf..

Sen har jag aldrig varit med om att mina tester ändras efter tiden gått ut.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Anonym (Ava) skrev 2014-12-20 01:59:58 följande:

jag har dock läst att ett glas vin eller två är ingen fara:)

Samma här, något glas går bra innan BIM, fostret får ingen näring från mamman då. Så länge du inte blir full ska ett glas inte skada alls! :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-20 03:14:34 följande:
    Det är väl inom 30 minuter och efter 5 minuter man ska kolla? Så är det på testerna jag har kvar iaf..

Sen har jag aldrig varit med om att mina tester ändras efter tiden gått ut.
    hmm är rätt säker på att det står efter 5 min på mina
    har inte kvar infon dock
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-20 11:59:52 följande:

hmm är rätt säker på att det står efter 5 min på mina

har inte kvar infon dock

Det var snabba test :o aldrig hittat test där man inte ska kolla efter 5min.. Kissar du på dom direkt?
  • Decibel84

hahah vafan har jag missuppfattat det helt...måste kolla upp detta
    nej jag doppar den i en behållare.

• Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-20 13:05:59 följande:

hahah vafan har jag missuppfattat det helt...måste kolla upp detta
    nej jag doppar den i en behållare.

men då ska du kolla först efter 5min men inom 20 eller 30min behöver typ tid att verka eller något :P 
  • Fiaw89

Fick mens förra helgen, har inte hunnit va inne och berätta det, fyra dagar efter uttag av spiralen så hann liksom inte få ägglossning ens..

Fy hade glömt bort va jobbigt det var med mens. :P

BIM 4/1 :) Nu håller jag tummarna och börjar med ägglossningstesterna redan nu för att va helt 100 på att jag inte missar den.

Såg i listan att några redan har blivit gravida :) Grattis till er!

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014