• Fiaw89

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej alla!

Hoppar in i denna tråd.

Tog ut min hormonspiral i torsdags, har inte haft mens på över ett år så jag köpte ägglossningstester och tänkte prova dessa för att se hur min cykel ser ut.

Har en son på 4,5 år sen innan och nu längtar jag gärnet :)

Skulle helst vilja bli gravid på första försöket :P

• Fiaw89

Fick mens förra helgen, har inte hunnit va inne och berätta det, fyra dagar efter uttag av spiralen så hann liksom inte få ägglossning ens..

Fy hade glömt bort va jobbigt det var med mens. :P

BIM 4/1 :) Nu håller jag tummarna och börjar med ägglossningstesterna redan nu för att va helt 100 på att jag inte missar den.

Såg i listan att några redan har blivit gravida :) Grattis till er!

• Fiaw89

Fick mens igen idag :( fattar mig inte på min kropp..

Tog ut spiralen den 11/12 och hade blödning mellan den 14-17... Och kom igen nu..

Har ju inte ens haft ägglossning än, kanske hade jag det innan jag tog ut spiralen?

Någon annan som haft problem efter hormonspiral?

18/1 blir väl mitt nya datum för BIM. :/

• Fiaw89

Anledningen till att jag fick två blödningar efter varann var pga missfall ????

Troligen var jag gravid innan hormonspiralen skulle tas ut och nånting gick snett iaf. Blödde oerhört mycket och massa stora klumpar kom, åkte in akut och ja...

Inte så konstigt att ägglossningstesterna aldrig blev starkt positiva.

Men men... Blödningen är nästan slut och sen är det bara att försöka igen. Nu vet jag dock inte alls när jag har BIM så kan inte säga nått datum...

• Fiaw89

Oj, skulle inte va en massa frågetecken där ... Blev nått fel.

• Fiaw89

Jo, jag mår bra nu, fysiskt iaf :)

Hängde liksom inte riktigt med känslomässigt satt på gynakuten i 8 timmar dagen innan julafton, hade liksom inte tid att vara ledsen efter det, mannen tyckte liksom att äh, vi visste ju ändå inte om det innan. Men det kanske känns annorlunda för mig för att jag blödde ut det och hade ont? :/

Började med ägglossningsstickorna idag igen, blöder inge mer nu. Fick två streck men ena va svagt så inge ägglossning än...

Vill bara ha ett fint plus nu <3

• Fiaw89

Gott nytt år på er! Och grattis till Plussen som kom idag :)

2015 är året då resten av oss blir gravida hörni :D

• Fiaw89

Åååhh hörni! Första ägglossningen sen missfallet idag ??

BIM 21/1. Första försöket here I come!

• Fiaw89
    Lizzie09 skrev 2015-01-07 14:09:55 följande:

Härligt, hoppas det tar sig! :) Jag hade ÄL igår och har BIM 20/1, så då ligger vi rätt lika till :)

Åh va kul :D jag tänkte testa mig när jag har gått två/tre dagar över BIM. Är man gravid så visar det ju helt säkert då :)

Känslig fråga faktiskt men hur ofta har ni haft sex? Vi har nog legat varje dag den senaste veckan. :p
  • Fiaw89
    fastfrusen skrev 2015-01-20 20:37:50 följande:

Grattis :) Så himla roligt! Vilket test använde du??

Åh tack! :D använde RFSUs vanliga

Tack ni andra också!! :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014