• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Lizzie09

Fick ett svagt streck på graviditetstest idag, men vågar inte tro på något än utan är mest inställd på att mensen kommer snart och att det bara var ett spökstreck. Har haft två tidiga missfall på raken så det är därför jag inte vågar tro..

• Irlais
    Lizzie09 skrev 2014-12-16 18:48:45 följande:

Fick ett svagt streck på graviditetstest idag, men vågar inte tro på något än utan är mest inställd på att mensen kommer snart och att det bara var ett spökstreck. Har haft två tidiga missfall på raken så det är därför jag inte vågar tro..

Hoppas tredje gången gillt! :)

Äsch, nu får jag för att jag var så nöjd med min BIM. Måste varit en kemisk graviditet som avslutades alldeles för tidigt eftersom mensen kom bara 9 dagar efter äl. Och nu borde ÄL bli precis innan nyår och BIM ca 13 jan. Extra angeläget att hålla koll på äl, hoppas den inte dyker upp när vi är borta över jul...
  • Anonym (Jippi!)
    Lizzie09 skrev 2014-12-16 18:48:45 följande:

Grattis!! {#emotions_dlg.flower} Testar du idag också? Skrattande

Jag beställde ÄL- och grav.tester igår och tror de kommer hem idag.

Det är lika spännande nu som när vi börjat med de andra barnen!

• Lizzie09
    Anonym (Jippi!) skrev 2014-12-17 07:18:41 följande:

Grattis!! {#emotions_dlg.flower} Testar du idag också? Skrattande

Jag beställde ÄL- och grav.tester igår och tror de kommer hem idag.

Det är lika spännande nu som när vi börjat med de andra barnen!

Vågar inte tro på något förrän jag tagit det digitala, men ska testa med stickor som kommer med posten idag så får vi hoppas att de visar något så jag kan ta det digitala till helgen :)

Åh vad spännande, håller tummarna för dig! :)
  • Lizzie09
    Irlais skrev 2014-12-16 23:39:51 följande:
    Hoppas tredje gången gillt! :)

Äsch, nu får jag för att jag var så nöjd med min BIM. Måste varit en kemisk graviditet som avslutades alldeles för tidigt eftersom mensen kom bara 9 dagar efter äl. Och nu borde ÄL bli precis innan nyår och BIM ca 13 jan. Extra angeläget att hålla koll på äl, hoppas den inte dyker upp när vi är borta över jul...
    Tack! :)

Hoppas ert nästa försök går mycket bättre! :)
  • lotie

Ett tips bara kan vi inte skriva om listan med datumet först och sen under namnen på de som har bim. Är ju jätterörigt nu.

Man ska inte äta Ipren om man vill bli gravid till dig som skulle ta det.

Tänk även på att de flesta glidmedel är spermiedödande. Finns ett nytt från cb som istället gynnar en graviditet men kostar mycket.

• Anonym (Planerar nr 4:a)

Jippi

Samma här mannen sa nej att han tyckte 3 var lagom

Men efter att lillen blev 4 år så har han tänkt att en bebis skulle vara mysigt.

• Anonym (3barn)

Har tydliga äl-känningar och tog ett test. Har aldrig tagit äl-test innan så vet inte hur det brukar se ut, men tror ni är kan vara på G??
  • Anonym (småland)
    lotie skrev 2014-12-17 10:16:19 följande:

Ett tips bara kan vi inte skriva om listan med datumet först och sen under namnen på de som har bim. Är ju jätterörigt nu.

Man ska inte äta Ipren om man vill bli gravid till dig som skulle ta det.

Tänk även på att de flesta glidmedel är spermiedödande. Finns ett nytt från cb som istället gynnar en graviditet men kostar mycket.

Men det är väl så listan ser ut? Datumen är ju först?

Tack för tipset om att undvika ipren. Det hade jag helt glömt av.
  • Steph9006

Idag är det 8 dagar kvar till BIM och vågar inte hoppas allt gör mycket.

Fick hem mina test från testlagret idag men ska nog vänta tills BIM (lättare sagt än gjort).

Har sen igår haft en konstig känsla som känns ungefär som mensvärk fast det gör inte riktig ont.. Det är jätte svagt men har ju läst att flera av er kände av en "molande värk" vid graviditeten så jag hoppas att det är det jag känner för jag brukar inte få pms fören 1 dag innan mens.

Läste att det var en till här i tråden med PCO. Jag blev diagnostiserad med PCO när jag var 16 och har än så länge inte kollat upp om jag har ÄL eftersom jag nu har regelbunden cykel. Läste dessutom att man ändå inte kan lite på ÄLtest vid PCO för att testen kan visa falskt positivt.

Kommer bli så ledsen om det visar sig att jag inte har ÄL.. Tar mig till min gyn nästa månad isf.

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014