• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Ballerina453

Har följt tråden så hoppar in här med ! 23 år från skåne som försöker få bebis med min sambo. 3 månaden oskyddat sex och ännu inget! Har BIM 30/12 så hoppas på plus innan året är slut :)

• Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-22 17:17:54 följande:
    Glömde fråga. Hur mycket drack hon per dag?
    Rekommenderad dos som stod på förpackningen om man har halsbesvär.
    Och inte i fler dagar än vad som stod på förpackningen var rekommenderat.
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-22 18:51:12 följande:

Rekommenderad dos som stod på förpackningen om man har halsbesvär.

Och inte i fler dagar än vad som stod på förpackningen var rekommenderat.

Okej, får kolla på det :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • lotie

På vilken dag börjar ni med ägglossningstester? Jag köpte 7 st i ett paket.

• Decibel84
    lotie skrev 2014-12-23 09:58:55 följande:

På vilken dag börjar ni med ägglossningstester? Jag köpte 7 st i ett paket.

Jag börjar testa tre dagar innan mobilappen säger att jag ska ha ÄL:)
  • basilikas

Hej! 

Är på bim-2 och testade imorse med CB plus. Var mega-negativt och har inga som helst symtom. Vet dock att vissa säger "vänta till bim", men helt ärligt känns det som att det inte tog.

Vad säger ni? Någon som haft negativt två dagar innan bim och varit helt symtomfri och sen fått plus på bim? 

• Decibel84

Hmm
    så har man precis haft ÄL

och nu börjar ledigheten, och jag tänkte ju festa till det i mellandagarna(läs en redig fylla) hör ju inte till vanligheterna men känner att det skullle vara skoj
    men tänk om man är gravid? vill inte bli as packad då
    vore bra om man kunde veta nu om det tog sig
    mycket i mig säger ju"äh varför skulle det gå denhär gg"

• Steph9006
    basilikas skrev 2014-12-23 12:20:12 följande:

Hej! 

Är på bim-2 och testade imorse med CB plus. Var mega-negativt och har inga som helst symtom. Vet dock att vissa säger "vänta till bim", men helt ärligt känns det som att det inte tog.

Vad säger ni? Någon som haft negativt två dagar innan bim och varit helt symtomfri och sen fått plus på bim? 

Inte menat att ge falska hopp men "Småland" här i tråden testade negativt några få dagar innan bim tror jag och sen fick hon ett + några dagar efter bim :)

Jag fick också - på bim-3 så jag har gett upp.. Men kommer ändå bli lika ledsen när mensen kommer ;)
  • Anonym (småland)
    basilikas skrev 2014-12-23 12:20:12 följande:

Hej! 

Steph9006 skrev 2014-12-23 18:35:54 följande:

Inte menat att ge falska hopp men "Småland" här i tråden testade negativt några få dagar innan bim tror jag och sen fick hon ett + några dagar efter bim :)

Jag fick också - på bim-3 så jag har gett upp.. Men kommer ändå bli lika ledsen när mensen kommer ;)

Japp. Jag testade dagen före bim och fick ett starkt nej. Hade inga symtom men mensen kom inte. Så fem dagar efter bim var jag irriterad på att mensen aldrig ville komma och tog ett test till, som visade positivt!
  • basilikas
    Anonym (småland) skrev 2014-12-23 19:20:59 följande:

Japp. Jag testade dagen före bim och fick ett starkt nej. Hade inga symtom men mensen kom inte. Så fem dagar efter bim var jag irriterad på att mensen aldrig ville komma och tog ett test till, som visade positivt!
    Åh, nu fick jag tillbaka lite hopp! Tack! 
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014