• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • lotie

Nu fattar jag ingenting. Läste att de ger utslag 24-48 timmar innan. Jag trodde samma dag. Började testa dag 11 i cykeln och det var ju starkare än idag. Då har jag redan missat den alltså?? Då borde den varit lika stark i onsdags?

• nisopa

Hej.

Får jag vara med på Bim- listan? Bim 7 jan. Andra försöket. 30 år. Första barnet.

Nu har förhoppningsvis ägglossning passerar och det är bara att vänta...

Jag har köpt 36 gravtest.... Hoppas jag köpt dom i onödan och att jag bara behöver 1. Lycka till alla

• Ballerina453

Har BIM den 30/12, testa igårkväll och väldigt negativt. Lite tidigt dock men man vill ju så gärna! Hoppas verkligen det tar sig denna gången innan min sambo tyvärr ev behöver genomgå strålning då vad jag har förstått vi ej kan bli gravida mer. Denna press...

• Decibel84
    Ballerina453 skrev 2014-12-26 10:46:01 följande:

Har BIM den 30/12, testa igårkväll och väldigt negativt. Lite tidigt dock men man vill ju så gärna! Hoppas verkligen det tar sig denna gången innan min sambo tyvärr ev behöver genomgå strålning då vad jag har förstått vi ej kan bli gravida mer. Denna press...

Testade du med RFSL testa tidigt?
  • Irlais
    lotie skrev 2014-12-26 08:20:08 följande:

Nu fattar jag ingenting. Läste att de ger utslag 24-48 timmar innan. Jag trodde samma dag. Började testa dag 11 i cykeln och det var ju starkare än idag. Då har jag redan missat den alltså?? Då borde den varit lika stark i onsdags? phpA4CWW398828.jpg

Ja det ser ut som att de kan ha varit lika starka i onsdags, men ev kan lh ökat men inte tillräckligt för att släppa ett ägg, så det kommer en ny stegring... Fortsätt testa några dagar skulle jag säga för säkerhets skull :)
  • Irlais
    Ballerina453 skrev 2014-12-26 10:46:01 följande:

Oj, vad jobbigt! Men brukar de inte spara sperma och bekosta ivf för män som genomgått strålbehandling?
  • Ztarduzt
    nisopa skrev 2014-12-26 09:09:19 följande:

Hej.

Får jag vara med på Bim- listan? Bim 7 jan. Andra försöket. 30 år. Första barnet.

Nu har förhoppningsvis ägglossning passerar och det är bara att vänta...

Jag har köpt 36 gravtest.... Hoppas jag köpt dom i onödan och att jag bara behöver 1. Lycka till alla

Lägger snart in dig om ingen annan hinner före! :)

Vi är i samma sits, BIM 2/1 så bara denna eviga väntan kvar.. Känns alltid dubbelt så lång som den är. Dock är jag säker på att det inte tog sig, men då vill man gärna ha mens nu så man får försöka igen. :)

Jag köpte 10 för ett bra tag sedan, har kvar typ 7 då jag bara testar då bim är sen :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Lillon
    Ztarduzt skrev 2014-12-26 12:43:33 följande:

Vi är i samma sits, BIM 2/1 så bara denna eviga väntan kvar.. Känns alltid dubbelt så lång som den är. Dock är jag säker på att det inte tog sig, men då vill man gärna ha mens nu så man får försöka igen. :)

Jag köpte 10 för ett bra tag sedan, har kvar typ 7 då jag bara testar då bim är sen :)

Kan du flytta mig till 2 jan igen? Verkar som att det var en gammal lista som blev uppdaterad senast :) inne på äl+6 nu, tror jag testar på nyårsafton :D
  • nisopa

Jag köpte 10 för ett bra tag sedan, har kvar typ 7 då jag bara testar då bim är sen :)[/quote]

Ja, var ju första försöket förra månaden och det kändes som minst tre månader. ???? och då var mensen 3 där sen så då gick det 4 test. Men tyckte de var lite roligt att testa. Som en trisslott fast mer spännande.

Men kommer inte testa innan Bim. Köpte testen för hoppas nu när jag har så många ska jag bara behöva 1!

• Anonym (Jippi!)
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

15/12
    Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket
    Lizzie09, 22 år, första barnet, fjärde försöket

20/12
    isabelless, första barnet, första försöket

21/12
    Myspys85, första barnet, första försöket

24/12
    TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12
    Steph9006, första barnet, andra försöket
    CherryBlossom, 32 år, första barnet

26/12
    basilikas, första barnet, första försöket

27/12
    Lillon, 25 år, första barnet, andra försöket
    Lissing, 26 år, tredje barnet, tredje försöket

30/12

Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket

2/1
    Ztarduzt, 23år, första barnet, nionde försöket

5/1 
    Fastfrusen, 27år, första barnet, andra försöket
    monn, 28år, första barnet, 16:e försöket

6/1
    Jippi, 32år, fjärde barnet, första försöket

11/1

Lotie, 28år, tredje barnet, första försöket.
    17/1
    Irlais, 28 år, andra barnet, andra försöket

BIM okänt

Queen S, 24 år, första barnet
    Anonym (planerar), tredje barnet
    holly03, 32 år, andra barnet, första försöket
    Fiaw89, andra barnet, första försöket
    WhiteRose, andra försöket

Plus Gravid! Plus
    Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)
    Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket (BIM 7/12)
    manu88 (BIM 10/12)
    Anonym (Småland), 33 år, första gemensamma barnet, första försöket
    Teakfreak, 33 år, första försöket
    Hoppla
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014