• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Ztarduzt
    FlutterDash skrev 2014-12-27 20:52:42 följande:

BIM-2 och har nu mensvärk. :( Så den kommer nog snart tyvärr.

Vad tråkigt! :/ 
    Håller tummarna att nytt år innebär ett + på stickan! :) 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Irlais

Det var ju många som plussade på första försöket här i tråden - klart man blir lite avundsjuk (och jag har ju inte ens försökt länge!) men det ska inte ta er glädje ifrån er! Minskar ju inte chansen för oss andra direkt :)

En av mina nära vänner plussade förra veckan, så jag hoppas verkligen att jag plussar snart också. Vore så himla roligt att vara lediga tillsammans igen och ha båda barnen i samma ålder... Det blir jobbigt att se hennes mage och bebis om det tar tid för oss...

• Anonym (Ava)

Molande  värk i äggstockarna har ju folk i tidig graviditet också
    svårt att veta om man är i tidig graviditet eller om mensen är på G

• Anonym (småland)
    FlutterDash skrev 2014-12-27 20:52:42 följande:

BIM-2 och har nu mensvärk. :( Så den kommer nog snart tyvärr.

Värk som känns som mensvärk kan man ha när man är gravid.
  • FlutterDash
    Anonym (småland) skrev 2014-12-27 21:46:21 följande:

Värk som känns som mensvärk kan man ha när man är gravid.

Tog ett gravtest i morse som var negativt också. :/
  • Anonym (Ava)

En kanske konstig tanke som har slagit mig..
    Många pratar om hur dyrt barn är...
    Tänk om man skulle börja köpa saker nu?

Jag är inte gravid och vetinte när eller om jag blir det.
    Men tänk om man exempelvis skulle köpa vagn nu..sen om några månader skötbord och annat som kan tänkas behövas.
    SÅ när det sker så har man iallafall de dyra stora inköpen klara?

Jag tycker det verkar smart, men skulle nog bli väldigt jobbigt att vara omgiven av barnsaker samtidigt som man försöker :(

• Irlais
    Anonym (Ava) skrev 2014-12-27 22:56:46 följande:

En kanske konstig tanke som har slagit mig..
    Många pratar om hur dyrt barn är...
    Tänk om man skulle börja köpa saker nu?

Jag är inte gravid och vetinte när eller om jag blir det.
    Men tänk om man exempelvis skulle köpa vagn nu..sen om några månader skötbord och annat som kan tänkas behövas.
    SÅ när det sker så har man iallafall de dyra stora inköpen klara?

Jag tycker det verkar smart, men skulle nog bli väldigt jobbigt att vara omgiven av barnsaker samtidigt som man försöker :(

Bättre att lägga undan pengarna skulle jag säga (om du inte hittar något superbilligt på rea eller begagnat..). Hinner ju komma ut nya varianter och man hinner ändra sig om saker och ting :)
  • CherryBlossom

Vill bara säga till er som plussat att hur mycket jag än längtar till mitt, så skulle jag aldrig på något vis missunna någon annan ett plus! Men såklart att man kan bli lite avis ;)

• Anonym (Ava)
    Irlais skrev 2014-12-27 23:08:55 följande:
    Bättre att lägga undan pengarna skulle jag säga (om du inte hittar något superbilligt på rea eller begagnat..). Hinner ju komma ut nya varianter och man hinner ändra sig om saker och ting :)
    Jag tänker på det lite som när jag skulle flytta hemifrån
    Året innan så gav min mormor bort en soffgrupp, men då visste jag inte att jag skulle flytta
    Sen när jag skulle flytta så hittade jag inga billiga soffor:P
  • oldy
    Decibel84 skrev 2014-12-27 01:35:05 följande:

kan det inte vara nidblödning eller är det för nära BIM för att vara det?
    jag har BIM 1a jan
    Jag tror inte det, igår kom det lite mer men inte ännu mens.

Körde med ÄL-tester (i två cykler) och fick aldrig utslag, testade iofs på morgonen så kanske var därför. Men jag har fort mjölk i ena bröstet trots att jag slutade amma för snart ett år sedan, så är rädd att det ställer till det för mig. Ska ringa MVC imorgon och rådfråga tänkte jag..
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014