• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • oldy

Förstår er längtan efter ett plus, längtan är även olidlig här!

Med dottern gick det på första försöker och jag trodde jag skulle vara lugn inför att skaffa syskon- men icke! Vill NU och inte sen! Men man kan ju inte välja, bara att ta en månad i taget och hoppas det tar sig snart. Lycka till allihopa, när ni minst anar det!

• Madicken01
    Lissing skrev 2014-12-27 14:39:01 följande:

Tråkigt... men det är ju rätt tidigt ändå! 

Själv är jag på ÄL+6... känner inget speciellt.

Väntar på att tiden ska gå...

Ska faktiskt testa imorgon. Står på testen jag har hemma att

det KAN visa så tidigt som 7 dagar innan BIM...

Hur har det gått idag?? Kan Jah släppa tummarna? :)
  • lotie

Nu har jag beställt de tidiga testen med. Om jag ska gå på ägglossningstesten så har jag BIM 7-9 jan då kan jag redan testa på nyårsafton:)

• Anonym (3barn)

Äl + 11 misstänker jag, och tycker mig se något svaaagt på testet imorse.

• Anonym (Jippi!)
    Anonym (3barn) skrev 2014-12-28 10:38:18 följande:

Jag ser det också!! GRATTIS!! Skrattande

Hur tidigt KAN man få positivt på grav.test? Jag är troligen på ÄL +6 idag...
  • Ztarduzt
    Anonym (3barn) skrev 2014-12-28 10:38:18 följande:

Testa med clearblue också, helst där det står "gravid" och "inte gravid". Känns så mycket bättre att få det svart på vitt :)

Grattis iallafall :D
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Decibel84

åhh nu kom det lite lite blod imorse igen, och den molade värken i äggstockarna, gud va man tjatar vill bara slå mig själv i huvudet:p

• Ballerina453

Ni som får plus ni ska absolut ej känna er överlägsna, VAR SUPER GLADA för att ni plussa och även vilken tur att det tog på första försöket! :) Jag tycker bara det är kul att höra att det går bra för er andra! 

Själv hade jag BIM den 30/12 men min mens fick för sig att komma igår. Och jag som nästan var säker det hade tagit sig denna gången då mina bröst var super ömma som dem nästan aldrig är. Menmen bättre lycka nästa gång! :)

• Decibel84

Alla människor är olika fertila, det är liksom inget vi kan göra något åt:)

Det man kan göra som fertil är att ha förståelse för de som inte är fertila, inte mer än så:)

Man kan ju inte gå runt och må dåligt för att man klarade det på första försöket.

Men visst, jag trodde aldrig att det skulle vara såhär svårt innan vi började försöka, trodde aldrig jag skulle behöva tampas med känslor över att kanske aldrig bli mamma.
    Så livet ser olika ut helt enkelt:)

Jag skäms inte alls för o säga att jag blir ledsen av att se alla som plussar, men det betyder inte att jag är missunnsam..

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014