• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • lotie

Så spännande vi är så många som ska testa någon borde ju få positivt=)
    vad har ni för tester? jag har RFSL testa tidigt som visar 10 ml men tror jag är ute alldeles för tidigt så kommer testa varannan dag sen till bim.

• Ztarduzt
    lotie skrev 2014-12-30 20:01:49 följande:

vad har ni för tester? jag har RFSL testa tidigt som visar 10 ml men tror jag är ute alldeles för tidigt så kommer testa varannan dag sen till bim.

Jag har billigatesters, ska kunna testa ganska tidigt men har ju snart BIM ändå, visar det negativt väntar jag ut BIM och testar först några dagar efter om den inte kommer, orkar inte få massa negativa tester. :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Madicken01
    lotie skrev 2014-12-30 20:01:49 följande:

Jag har testlagrets stickor.
  • fastfrusen

Åhh nu blev jag också sugen på att testa imorgon, ÄL+9 isåfall, men har inga engångsmuggar hemma och bara stickor som man doppar. Hinner inte fixa innan jobb heller. JAJA. :(

• Madicken01
    fastfrusen skrev 2014-12-30 22:06:47 följande:

Åhh nu blev jag också sugen på att testa imorgon, ÄL+9 isåfall, men har inga engångsmuggar hemma och bara stickor som man doppar. Hinner inte fixa innan jobb heller. JAJA. :(

Offra en gamma kopp ;)
  • Smulan987

Hej! Hoppar gärna in här också om det är ok. Vi är inne på vårt fjärde försök med barn nr 4, BIM 8/1, så jag hoppas på en bra start på det nya året.

Har sedan några dagar haft ihållande molvärk och lite ömma bröst, så jag hoppas ju, men det är säkert bara inbillning då jag så gärna vill!!

Lycka till imorgon till alla som ska testa, och ett stort grattis till er som redan plussat! Kul att så många lyckades på första försöket då det faktiskt inte är SÅ vanligt..

• lotie

Jag är först ut och det gick inget vidare:(

Här blev det negativt på bim-5 eller bim-10. Vet ju inte vilken dag jag ska räkna från. Mens eller spottings eller ägglossningstest eller att jag redan i söndags började få symtom som bara blir starkare?!

Hoppas ni andra får plus nu:)

• Madicken01
    lotie skrev 2014-12-31 07:57:22 följande:

Jag är först ut och det gick inget vidare:(

Här blev det negativt på bim-5 eller bim-10. Vet ju inte vilken dag jag ska räkna från. Mens eller spottings eller ägglossningstest eller att jag redan i söndags började få symtom som bara blir starkare?!

Hoppas ni andra får plus nu:)

Nej vad trist men testa om några dagar igen!!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014