• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • jzz2406

Jag hoppar in här, testade idag (BIM -3) men det blev negativt :( Har aldrig testat tidigt förr, men jag tänkte att det är bäst att testa så jag vet om jag kan dricka på nyårsafton (vill helst inte avstå helt för då börjar alla undra). Testet är väl bara 80% säkert så här tidigt så det blir bara något glas vin ändå.

29 år, första barnet, andra försöket. BIM 3/1.

Grattis till er som plussat!

• Madicken01
    Lissing skrev 2014-12-31 10:22:43 följande:

Grattis ni som plussat och lycka till ni andra. 

Själv plussade jag idag på ÄL+10 

Härligt grattis :)
  • Ztarduzt

Grattis till alla nyårsplus! :D Verkligen det bästa avslutet och den bästa början på det nya året!

Själv fick jag negativt som vanligt.

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Irlais

Härligt med nyårsplus, grattis!

Jag väntar fortfarande på ägglossning, så sjukt segt!!! Dag 17 i cykeln och äl-testerna blir bara svagare. Äl har dock inte varit, har tempat och testat så kan inte ha missat den :/

• Irlais
    Decibel84 skrev 2014-12-31 11:12:35 följande:

Borde köpa test. Men bara morgonurinen som gäller va?

Om du är efter BIM behöver det inte vara morgonurin. Men innan bör det vara det...
  • fastfrusen

Åh grattis alla! Så himla roligt!! Jag ska sno med mig en plastmugg hem från jobb så jag testar ikväll, även om det känns väldigt otroligt med kvällsurin samt äl+9 ;) får knipa nu resten av dagen!

• Decibel84
    Irlais skrev 2014-12-31 12:27:25 följande:

Om du är efter BIM behöver det inte vara morgonurin. Men innan bör det vara det...

Bim imorgon. .läste att man kan dricka mycket och hålla sig i tre timmar också.

Har ju blödigt lite varje dag sen jul så är osäker
  • Madicken01
    Stargi skrev 2014-12-31 11:33:50 följande:

plussade idag :) woho lyckan är total :D

Grattis !! :) kul då ska vi ha typ samtidigt!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014