• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • monn

Jag har aldrig varit gravid förr, så jag vet liksom inte hur det skall kännas, men det känns växtvärkliknande. Moler inte hela tiden, men till och från.. Och det brukar vara en lugn period mellan äl och mens annars :) får jag plus på nyårsafton smäller jag av!

lotie skrev 2014-12-29 12:57:01 följande:

Spännande då har vi lika:)

Jag har växtvärk/molvärk i magen ännu mer än igår och lätt illamående hela tiden. Gått upp och kissat inatt och kissar hela tiden fast jag inte dricker nåt.

Har samma känsla som de två ggr jag plussat men kom några dagar tidigare.

Dom två har jag känt av en vecka innan bim och nu 10 dagar innan om jag ska gå på första blödningsdagen med bara spottings och ägglossningstest:)

Kan ju bli en riktigt bra nyårsafton!

Nån mer som ska testa?

• fastfrusen

Är på äl +7 idag, känner inget öht likt förra månaden så tror inte det tog sig den här gången heller! Tänker att det är lite för tidigt att testa på nyårsafton, men man kanske ska ändå för att kunna dricka bubbel med bättre samvete?

• Ztarduzt

Äl + 11, enda jag känner är att jag är äckligt kissnödig vilket jag var förra månaden också.. Här blir de inte alkohol öht på nyår så spelar ju ingen roll om jag testar så väntar på BIM istället för att bli besviken med testerna.

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Fiaw89

Jo, jag mår bra nu, fysiskt iaf :)

Hängde liksom inte riktigt med känslomässigt satt på gynakuten i 8 timmar dagen innan julafton, hade liksom inte tid att vara ledsen efter det, mannen tyckte liksom att äh, vi visste ju ändå inte om det innan. Men det kanske känns annorlunda för mig för att jag blödde ut det och hade ont? :/

Började med ägglossningsstickorna idag igen, blöder inge mer nu. Fick två streck men ena va svagt så inge ägglossning än...

Vill bara ha ett fint plus nu <3

• Madicken01
    fastfrusen skrev 2014-12-29 14:27:20 följande:

Är på äl +7 idag, känner inget öht likt förra månaden så tror inte det tog sig den här gången heller! Tänker att det är lite för tidigt att testa på nyårsafton, men man kanske ska ändå för att kunna dricka bubbel med bättre samvete?

Jag är på äl+8 idag och har inte heller några direkta symptom, möjligen lite molvärk...

Tänker testa på nyårsafton! Spännande! Det är tidigt men inte omöjligt att få ett (positivt) resultat.

Hoppas vi är många som avslutar året med ett plus!!
  • Madicken01
    lotie skrev 2014-12-29 12:57:01 följande:

Spännande då har vi lika:)

Jag har växtvärk/molvärk i magen ännu mer än igår och lätt illamående hela tiden. Gått upp och kissat inatt och kissar hela tiden fast jag inte dricker nåt.

Har samma känsla som de två ggr jag plussat men kom några dagar tidigare.

Dom två har jag känt av en vecka innan bim och nu 10 dagar innan om jag ska gå på första blödningsdagen med bara spottings och ägglossningstest:)

Kan ju bli en riktigt bra nyårsafton!

Nån mer som ska testa?

Japp! Här är det beslutat om test på nyårsafton!

Lycka till :)
  • Anonym (småland)

Eftersom vi var flera som plussade i juldagarna, hade det ju varit väldigt roligt om vi fick några plus runt nyår också!
    Håller alla tummar och tår!

Själv är jag så himla nervös för missfall. Det är väldigt stressigt just nu, då vi faktiskt ska gifta oss på nyårsafton. En överraskningsfest för alla, och det betyder att vi gör allt själva. Så liiiite stressad och dessutom nervös just nu. Och då blir jag rädd för missfall. 

• Madicken01
    Anonym (småland) skrev 2014-12-29 17:28:54 följande:

Eftersom vi var flera som plussade i juldagarna, hade det ju varit väldigt roligt om vi fick några plus runt nyår också!

Själv är jag så himla nervös för missfall. Det är väldigt stressigt just nu, då vi faktiskt ska gifta oss på nyårsafton. En överraskningsfest för alla, och det betyder att vi gör allt själva. Så liiiite stressad och dessutom nervös just nu. Och då blir jag rädd för missfall. 

Å grattis var kul med giftemål!

En klen tröst men kvinnor över hela världen får barn under de mest stressiga, pressade, plågande, vidriga förhållanden. Så försök att inte bekymra dig över stressen. Njut av ditt tillstånd och över det kommande bröllopet!
  • Anonym (småland)
    Madicken01 skrev 2014-12-29 17:39:40 följande:
    Å grattis var kul med giftemål!

En klen tröst men kvinnor över hela världen får barn under de mest stressiga, pressade, plågande, vidriga förhållanden. Så försök att inte bekymra dig över stressen. Njut av ditt tillstånd och över det kommande bröllopet!
    Det var en väldigt bra synvinkel på det hela! Du har helt rätt. Tack så mycket! Genast blev jag faktiskt mycket lugnare.
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-29 17:28:54 följande:

Jag hoppas såklart på + runt nyår då jag har bim 2jan :) dock säger allt motsatsen..

Men gud vad kul med giftemål! Väntar på att sambon ens ska fria här ;) och som madicken sa, oroa dig inte, allt kommer gå superb :D
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014