• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Lissing
    lotie skrev 2014-12-27 16:11:40 följande:
    Vad har du för gravtest som visar så tidigt? :)
    Har graviditetskollens stickor.
    Har också RFSU's testa tidigt.
    Bägge var negativa idag dock...
    081118 100703
  • Lissing
    lotie skrev 2014-12-27 16:11:40 följande:
    Vad har du för gravtest som visar så tidigt? :)
    Har graviditetskollens stickor och RFSU testa tidigt hemma.
    Båda visade negativt idag dock...
    081118 100703
  • Lissing

Oj, blev två inlägg, såg inte att det första kommit iväg.

081118 100703
  • Lissing
    Madicken01 skrev 2014-12-28 09:11:01 följande:
    Hur har det gått idag?? Kan Jah släppa tummarna? :)
    Visade tyvärr negativt idag, men tack för tummarna Skrattande
    Är ju bara ÄL+7 för mig idag så vet att det kan bli
    negativt idag även om jag kanske är gravid...
    hoppet är inte dött än. 
    081118 100703
  • Irlais
    oldy skrev 2014-12-28 08:54:00 följande:
    Jag tror inte det, igår kom det lite mer men inte ännu mens.

Körde med ÄL-tester (i två cykler) och fick aldrig utslag, testade iofs på morgonen så kanske var därför. Men jag har fort mjölk i ena bröstet trots att jag slutade amma för snart ett år sedan, så är rädd att det ställer till det för mig. Ska ringa MVC imorgon och rådfråga tänkte jag..
    Berätta gärna vad bm säger! Jag ammar ju fortfarande och är rädd att det påverkar mina progesteronnivåer så att ägget inte fäster..
  • Fiaw89

Anledningen till att jag fick två blödningar efter varann var pga missfall ????

Troligen var jag gravid innan hormonspiralen skulle tas ut och nånting gick snett iaf. Blödde oerhört mycket och massa stora klumpar kom, åkte in akut och ja...

Inte så konstigt att ägglossningstesterna aldrig blev starkt positiva.

Men men... Blödningen är nästan slut och sen är det bara att försöka igen. Nu vet jag dock inte alls när jag har BIM så kan inte säga nått datum...

• Fiaw89

Oj, skulle inte va en massa frågetecken där ... Blev nått fel.

• Irlais
    Fiaw89 skrev 2014-12-28 17:42:41 följande:

Anledningen till att jag fick två blödningar efter varann var pga missfall ????

Troligen var jag gravid innan hormonspiralen skulle tas ut och nånting gick snett iaf. Blödde oerhört mycket och massa stora klumpar kom, åkte in akut och ja...

Inte så konstigt att ägglossningstesterna aldrig blev starkt positiva.

Men men... Blödningen är nästan slut och sen är det bara att försöka igen. Nu vet jag dock inte alls när jag har BIM så kan inte säga nått datum...

Oj, låter väldigt jobbigt :( mår du bra nu?
  • lotie

ni som känner av ägglossningen hur känner ni då och hur länge?

Enligt alla tester så hade jag äl i tisdags eller onsdags men enligt mensen idag (hade små blödningar i 3 dagar innan den satte igång dock). Jag har haft molvärk/växtvärk hela dagen och stickningar där nere och ont i ljumskarna som foglossning. Kände av foglossning i v4 med dottern var mitt första symtom och molvärk. plussade tidigt och lände i hela kroppen att jag var gravid flera dagar innan BIM. Men det är väl inte möjligt såhär tidigt äl+4-5? så kan det vara ägglossningen som är idag som jag känner av?

• monn

Ägglossning känner jag samma dag och dagen efter typ! Så som du beskriver det :)

lotie skrev 2014-12-28 19:25:22 följande:

ni som känner av ägglossningen hur känner ni då och hur länge?

Enligt alla tester så hade jag äl i tisdags eller onsdags men enligt mensen idag (hade små blödningar i 3 dagar innan den satte igång dock). Jag har haft molvärk/växtvärk hela dagen och stickningar där nere och ont i ljumskarna som foglossning. Kände av foglossning i v4 med dottern var mitt första symtom och molvärk. plussade tidigt och lände i hela kroppen att jag var gravid flera dagar innan BIM. Men det är väl inte möjligt såhär tidigt äl+4-5? så kan det vara ägglossningen som är idag som jag känner av?

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014