• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Madicken01
    lotie skrev 2014-12-30 12:20:24 följande:

Jag ska testa imorgon med:)

Står på mina 3 gravtest att de funkar 4 dagar innan bim med två känner av 25ml och en 10 ml då borde ju den kunna känns tidigare eller hur?

Jag mår små illa hela tiden och har molvärk och är svullen, kissar jätteofta även på nätterna. Känner även av foglossning och ilningar i ljumskarna när jag korsar benen. Känns konstigt att ha så mycket symtom så tidigt men har kanske haft ägglossning tidigare än jag trodde?!

Känns i hela kroppen att jag är gravid som båda mina andra barn.

Vilka symtom tror ni man jan framkalla själv och vilka hör till PMS?

Jag hade massa symtom och letade innan min första graviditet som tog 3 år (ivf)

Men andra graviditeten kände jag direkt igen hur det kändes den månaden då jag blev gravid och vilka symtom som är typiska för mig. Precis så känns det nu. Nån som känner igen?

Låter som att du har ett garanterat plus i morgon :)
  • Madicken01
    Ztarduzt skrev 2014-12-30 11:56:16 följande:

Kluven om jag ska testa imorn eller inte, BIM 2jan men har alltid haft skumma hormoner..äsch, jag hoppar på er och testar imorgon jag med, är ju ändå nyår! :)

Kul att vi är så många som skall testa,

Jag ver inte exakt BIM men tror 3/1 så det är ju lite tidigt för mig, men hoppas hoppas!
  • Anonym (småland)

Lycka till allihop! Men visar det negativt kan man ju ändå vara gravid. Jag testade dagen före bim och fick ett stort Nej, men en vecka efter bim blev det positivt! Jag kommer nog inte att hinna kika in hur det går för er, även om jag tycker det är spännande att flera testar samtidigt. Men då vi gifter oss imorgon blir det nog att jag prioriterar det...

• lotie

jo jag har ju bara bim -7 som tidigast och bim- 10 så kan ju  vara alldeles för tidigt.
    Kommer säkert vakna 6 imån, brukar göra de när jag vet att jag ska testa=)

är era män med och tittat eller berättar ni det för dem sen?
    Kan ju vara kul och säga vid 12 slaget för er som får positivt=)

• Ztarduzt
    lotie skrev 2014-12-30 15:55:49 följande:

jo jag har ju bara bim -7 som tidigast och bim- 10 så kan ju  vara alldeles för tidigt.

Säger jag innan att jag ska testa vill min karln vara med, och jag tror ärligt inte att jag skulle kunna hålla mig från att berätta om jag gjorde testet i hemlighet. Skulle vara för upprymd och glad så sambon skulle väl tro jag gick på droger om han inte visste sanningen ;)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Lillon

Testar själv. Vill överraska min kille ifall det är positivt, vet inte riktigt hur bara.. :D
  • Madicken01

Vi har tillsammans bestämt att testa i morgon så vi är med båda två!
  • Madicken01
    Anonym (småland) skrev 2014-12-30 14:10:04 följande:

Lycka till allihop! Men visar det negativt kan man ju ändå vara gravid. Jag testade dagen före bim och fick ett stort Nej, men en vecka efter bim blev det positivt! Jag kommer nog inte att hinna kika in hur det går för er, även om jag tycker det är spännande att flera testar samtidigt. Men då vi gifter oss imorgon blir det nog att jag prioriterar det...

Taskig prioritering ;)

Önskar dig en fantastisk dag i morgon!
  • Ztarduzt

Känns pirrigt inför imorrn, trots att jag vet att det kommer visa negativt.. Inställd på minus men kommer självklart bli besviken ändå.

Lycka till imorgon allihopa som ska testa och lycka till med giftermålet! Önskar alla en underbar dag!

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Steph9006

Okej då... Jag testar väll imorn igen då :p vill också ju.

Bim+6 imorn för mig.

Lycka till tjejer som testar, hoppas för plus! :)

Grattis mrs.Småland till giftemålet!

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014