• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Madicken01
    Lissing skrev 2014-12-28 16:47:51 följande:

Visade tyvärr negativt idag, men tack för tummarna 

Är ju bara ÄL+7 för mig idag så vet att det kan bli

negativt idag även om jag kanske är gravid...

hoppet är inte dött än. 

Ja än finns det gott om hopp!

Extra spännande när vi "ligger lika" i dagarna.

Vi hoppas på plus för oss båda innan veckan är slut!
  • Maglizz

Påtal om inget, när kan man göra VUL egentligen? Är i v7 nu, hört av många att man inte här detta utan först i v19-20 så gör man ultraljud.. Jag gjorde nämligen abort i maj månad(pga familjeskäl) och vill veta att allt står rätt till :/

• Irlais
    Maglizz skrev 2014-12-28 22:35:33 följande:

Påtal om inget, när kan man göra VUL egentligen? Är i v7 nu, hört av många att man inte här detta utan först i v19-20 så gör man ultraljud.. Jag gjorde nämligen abort i maj månad(pga familjeskäl) och vill veta att allt står rätt till :/

VUL kan du göra i v7 men det är inget mvc erbjuder. Jag gjorde vanligt ul privat i v8 och då gick det att se, men det är olika, ibland går det inte!

I Sthlm är det ultraljud om du gör kub-test i v12, eller runt v20 vid rutinultraljudet.
  • FlutterDash

Man hoppas ju så mycket och läser in massa grejer. 
    Jag är på BIM-1 idag, gravtest negativt och jag är helt övertygad om att det inte tagit. Hade mensvärk igår och lite idag så tror den kommer som en klocka som vanligt i morgon. I morse när jag kände på livmodertappen var den mjuk och lite öppen, så som att mens var på gång. 

Men nu i kväll är den helt plötsligt helt hård, och stängd. Kan det betyda något eller är det jag som är övertolkande? Någon som vet om man kan "känna" på tappen om det är något på gång? 

• oldy

Femte dagen med spottings och ännu ingen mens i sikte, men jag är helt säker på att den kommer när som. Med dottern kände jag direkt att jag blivit gravid.

Jag ska ringa MVC nu vid 8 och rådfråga eftersom jag är rädd att mjölken stör, har redan ringt två gånger innan så hoppas de tar mig på allvar denna gången..

• lotie
    monn skrev 2014-12-28 19:41:45 följande:

Ägglossning känner jag samma dag och dagen efter typ! Så som du beskriver det :)

Skulle du gå på det eller ägglossningstesten som var blanka två dagar innan?

Är så spännande när det börjar komma symtom efter ägglossning:)

Tror ändå jag är på äl +5 idag. Ska testa på nyårsafton med de superkänsliga testen.

Vad har ni andra för symtom och vilken dag är ni på?
  • Decibel84

Är det bara jag som väntar med att testa mig?

Jag vet ju att även om jag testar med "testa tidigt" så kommer jag att köpa andra test och testa sen också...Så känns som lite onödigt.
    Här är den molande värken igång igen, har haft den i fyra dagar nu..aldrig hänt tidigare.
    Sov med binda inatt för o se om jag blöder något på natten men den var helt tom imorse....Kissade och det kom EN prick rött på pappret...vafan e det för småskvättar helatiden?? blir galen!!

• monn

Jag tycker man känner när man har ägglossning så tydligt. Jag vill dock gärna dubbelkolla med ägglossningstest :)

Jag har symptom i form av molvärk, igår så ilade och stack det jättekonstigt i magen.. Jag tänkte också testa på nyår :)

lotie skrev 2014-12-29 10:23:27 följande:

Tror ändå jag är på äl +5 idag. Ska testa på nyårsafton med de superkänsliga testen.

• monn

Samma dag som du är jag på ÄL +5.

lotie skrev 2014-12-29 10:23:27 följande:

• lotie
    monn skrev 2014-12-29 12:11:25 följande:

Samma dag som du är jag på ÄL +5.

Spännande då har vi lika:)

Jag har växtvärk/molvärk i magen ännu mer än igår och lätt illamående hela tiden. Gått upp och kissat inatt och kissar hela tiden fast jag inte dricker nåt.

Har samma känsla som de två ggr jag plussat men kom några dagar tidigare.

Dom två har jag känt av en vecka innan bim och nu 10 dagar innan om jag ska gå på första blödningsdagen med bara spottings och ägglossningstest:)

Kan ju bli en riktigt bra nyårsafton!

Nån mer som ska testa?
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014