• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-29 17:57:29 följande:

Jag hoppas såklart på + runt nyår då jag har bim 2jan :) dock säger allt motsatsen..

Men gud vad kul med giftemål! Väntar på att sambon ens ska fria här ;) och som madicken sa, oroa dig inte, allt kommer gå superb :D

Tack! Men hur gick det sen med din undersökning? Den ställdes ju in men blev det någon ny senare?
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-29 18:05:23 följande:

Tack! Men hur gick det sen med din undersökning? Den ställdes ju in men blev det någon ny senare?

Oj, kul du kommer ihåg det :) jag fick ny tid 14jan, 4 dagar innan beräknad äl så ska be om pergotime då och börja äta det i mars :) bara hoppas hon vill ge mig det :p

Kommer mensen den 2jan börjar jag knapra munkpeppar då, någon med erfarenhet av det? :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-29 18:35:09 följande:
    Oj, kul du kommer ihåg det :) jag fick ny tid 14jan, 4 dagar innan beräknad äl så ska be om pergotime då och börja äta det i mars :) bara hoppas hon vill ge mig det :p

Kommer mensen den 2jan börjar jag knapra munkpeppar då, någon med erfarenhet av det? :)
    Hoppas allt går bra!
  • oldy

Kul med giftemål, lycka till!

Försök nr 2 slutade med mens. Bättre lycka nästa gång! :)

• Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-29 19:49:33 följande:

Hoppas allt går bra!

Tack!
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Lillon
    Madicken01 skrev 2014-12-30 07:48:43 följande:

I morgon är det dax!!! Ni andra som också skall testa i morgon, känner ni något?

Ska också testa imorgon! Har dock feber så känner bara det haha...
  • Madicken01
    Lillon skrev 2014-12-30 10:43:07 följande:

Ska också testa imorgon! Har dock feber så känner bara det haha...

Haha googlar du på det kan du nog få träff på graviditetssymptom ;) funkar med det mesta.

Då "hörs" vi här i morgon :)
  • Ztarduzt

Kluven om jag ska testa imorn eller inte, BIM 2jan men har alltid haft skumma hormoner..äsch, jag hoppar på er och testar imorgon jag med, är ju ändå nyår! :)

• lotie

Jag ska testa imorgon med:)

Står på mina 3 gravtest att de funkar 4 dagar innan bim med två känner av 25ml och en 10 ml då borde ju den kunna känns tidigare eller hur?

Jag mår små illa hela tiden och har molvärk och är svullen, kissar jätteofta även på nätterna. Känner även av foglossning och ilningar i ljumskarna när jag korsar benen. Känns konstigt att ha så mycket symtom så tidigt men har kanske haft ägglossning tidigare än jag trodde?!

Känns i hela kroppen att jag är gravid som båda mina andra barn.

Vilka symtom tror ni man jan framkalla själv och vilka hör till PMS?

Jag hade massa symtom och letade innan min första graviditet som tog 3 år (ivf)

Men andra graviditeten kände jag direkt igen hur det kändes den månaden då jag blev gravid och vilka symtom som är typiska för mig. Precis så känns det nu. Nån som känner igen?

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014