• oldy

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej.

Jag är 29 år och är inne på andra försöket med andra barnet. Har fått lite rosa spottings så det sket väl sig denna gången också..

Med dottern gick det på första försöket så jag börjar bli otålig. BIM ca 29 dec.

• oldy
    Decibel84 skrev 2014-12-27 01:35:05 följande:

kan det inte vara nidblödning eller är det för nära BIM för att vara det?
    jag har BIM 1a jan
    Jag tror inte det, igår kom det lite mer men inte ännu mens.

Körde med ÄL-tester (i två cykler) och fick aldrig utslag, testade iofs på morgonen så kanske var därför. Men jag har fort mjölk i ena bröstet trots att jag slutade amma för snart ett år sedan, så är rädd att det ställer till det för mig. Ska ringa MVC imorgon och rådfråga tänkte jag..
  • oldy

Förstår er längtan efter ett plus, längtan är även olidlig här!

Med dottern gick det på första försöker och jag trodde jag skulle vara lugn inför att skaffa syskon- men icke! Vill NU och inte sen! Men man kan ju inte välja, bara att ta en månad i taget och hoppas det tar sig snart. Lycka till allihopa, när ni minst anar det!

• oldy

Femte dagen med spottings och ännu ingen mens i sikte, men jag är helt säker på att den kommer när som. Med dottern kände jag direkt att jag blivit gravid.

Jag ska ringa MVC nu vid 8 och rådfråga eftersom jag är rädd att mjölken stör, har redan ringt två gånger innan så hoppas de tar mig på allvar denna gången..

• oldy

Kul med giftemål, lycka till!

Försök nr 2 slutade med mens. Bättre lycka nästa gång! :)

• oldy
    Irlais skrev 2015-01-03 20:57:01 följande:

Grattis Småland till giftermålet, vad roligt :)

Oldy, vad hände, fick du tag på din bm angående hur amning kan tänkas påverka?

Här börjar äl-stickorna ge lite utslag så hoppas verkligen på äl inom några dagar. Då finns i alla fall chans till en septemberbebis!

Ja vi pratade länge och hon sa att det var fullt normalt och att jag måste sluta oroa mig för annars är det svårare att bli gravid.

Så mitt nyårslöfte är att ta hand om mig själv och stressa mindre!

Jag fick mens lagom till nyår, så om en vecka är det dags för försök nr 3.

Grattis till er som plussat!
  • oldy

Efter tre månader med neg ÄL-test fick jag äntligen två positiva idag, tråkigt att jag ligger hemma med magsjuka bara.. På något sätt ska detta samlag ske..

• oldy
    Ztarduzt skrev 2015-01-10 13:48:21 följande:
    Kul med positivt äl-test :)

Karln din får stå ut, är det bebisbak så är det, då finns inga hinder ;)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Haha det är jag som är magsjuk men snabbis löste vi, puh!!
  • oldy
    Ztarduzt skrev 2015-01-10 15:18:01 följande:
    Menade att han får stå ut att du är

magsjuk och helt enkelt go for it! Hoppas det tar sig! :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Aha ok, nej jag är ju inte superfräsch..

Är det ert första barn ni försöker få till nu?
  • oldy
    Anonym (småland) skrev 2015-01-10 16:10:13 följande:
    Hahaha! Läste det för min man och vi skrattade glatt. Föreställde oss hur upphetsade det måste vara för er att ha sex när du är magsjuk.

Imponerad! Vi hade definitivt inte fixat det.
    Det var det sämsta ligget vi haft- någonsin!! Vi har legat varje dag sedan måndags, så kändes så jäkla tråkigt att inte kunna göra det när äntligen ÄL-test var positivt. Nu den låååånga väntan till BIM..
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014