• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2015-01-01 19:35:00 följande:

Då man lärt känna en del så tycker jag vi håller den levande ändå! Står ju att man började bebbeverkstaden då, men det spelar nog ingen roll ändå :) 

Skönt att komma i klänningen ändå! Kunde ju ha blivit lite knepigt annars :) 

Hur gick giftermålet i övrigt? :D var det som ni planerat och blev alla överraskade?

Alla blev väldigt överraskade och glada! Det var en helt fantastisk dag och jag kände mig som världens vackraste och lyckligaste! Stod i en kvart i hallen sen efteråt och ville inte ta av mig klänningen, för jag visste ju att jag aldrig kommer att ha på mig den igen. Hormonerna gjorde väl sitt i den stunden, kan jag tänka.

Enda tråkiga är att jag sen inatt och idag har fått springa på toa varannan timme och det gör ont. Verkar som att jag fått urinvägsinfektion. Får se om det släpper, eller så får jag åka in. Vill helst inte gå på medicin när jag är gravid. Lite rädd för sånt.
  • Stargi
    Madicken01 skrev 2014-12-31 13:16:29 följande:

Grattis !! :) kul då ska vi ha typ samtidigt!

Grattis till er också ? så spännande ?
  • Madicken01
    Stargi skrev 2015-01-01 23:18:45 följande:

Grattis till er också ? så spännande ?

Tack :) Ja jätte och lite oroligt men skall försöka lägga oron åt sidan och tro att detta går bra. Tog ett test till idag och det var en tydlig, fin, stegring.
  • Madicken01
    Anonym (småland) skrev 2015-01-01 19:49:43 följande:

Alla blev väldigt överraskade och glada! Det var en helt fantastisk dag och jag kände mig som världens vackraste och lyckligaste! Stod i en kvart i hallen sen efteråt och ville inte ta av mig klänningen, för jag visste ju att jag aldrig kommer att ha på mig den igen. Hormonerna gjorde väl sitt i den stunden, kan jag tänka.

Enda tråkiga är att jag sen inatt och idag har fått springa på toa varannan timme och det gör ont. Verkar som att jag fått urinvägsinfektion. Får se om det släpper, eller så får jag åka in. Vill helst inte gå på medicin när jag är gravid. Lite rädd för sånt.

Låter som ett fantastiskt bröllop! Grattis!! Hoppas du kryar på dig fort.

Njut av lugnet nu :)
  • Madicken01

[quote=74605711][quote-nick]Ztarduzt skrev 2015-01-01 19:35:00 följande:[/quote-nick]Då man lärt känna en del så tycker jag vi håller den levande ändå! Står ju att man började bebbeverkstaden då, men det spelar nog ingen roll ändå :) 

Ja det hade varit kul att fortsätta tråden nu när vi är flera som plussat nästan samtidigt. Eller så startar vi en gemensam ny tråd !??

• manu88

Grattis till alla nya + !

Det finns en grupp här som heter "första barnet i augusti 2015" om det är någon här som passar in. Vi har även startat en fb grupp för dom som har beräknas bf i aug 2015.

• Madicken01
    manu88 skrev 2015-01-02 08:46:00 följande:

Grattis till alla nya + !

Det finns en grupp här som heter "första barnet i augusti 2015" om det är någon här som passar in. Vi har även startat en fb grupp för dom som har beräknas bf i aug 2015.

Bf september 2015 finns det oxå en grupp som heter för dem som har bf då!
  • Irlais

Jag fortsätter gärna i tråden i alla fall :) nu är vi ju ett gäng här som sagt och kul att följas åt. För er som plussat är det ju så klart kul med såna trådar men ni får gärna hänga kvar också!

• Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-01-01 19:49:43 följande:

Men vad kul! Precis så det ska vara ju :D eran dag och jag förstår känslan med klänningen, och graviditeten kan ha spelat in, ja ;) gifte ni er innan, efter eller under tolvslaget?

Ajdå! Det var inte bra alls.. :s jag hoppas det släpper själv med alla husmorskurer som inte riskerar något för bebben! Är själv skeptisk för medicin och är inte ens gravid :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014