• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Ztarduzt
    monn skrev 2015-01-05 15:26:44 följande:

Jag har köpt en på billiga tester som jag tänkt använda när tiden är inne, vilket den verkar vara nu :)

Men hallå, har du testet så testa! :D glöm inte att att ladda upp bild bara ;)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Boonyi skrev 2015-01-05 15:15:41 följande:

Håller sig tempen hög finns det hopp! Håller tummarna för ditt plus :)

Den gick ner dagen innan bim till 35.88 (medeltemperaturen jag hade innan äl) och var samma på bim. Bim+1 gick den upp till 36.04 och bim+2 och idag bim+3 har den legat på 36.21, förstår inte vad dippen innebär och fertility friend tog bort min äl :/

Men hoppas gör jag till mensen kommer såklart :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • monn

Haha nej jag väntar tills imorgonbitti eftersom strecket vart så svagt :) uppdaterar då!

Ztarduzt skrev 2015-01-05 17:27:25 följande:

Men hallå, har du testet så testa! :D glöm inte att att ladda upp bild bara ;)

• Ztarduzt
    monn skrev 2015-01-05 18:09:51 följande:

Haha nej jag väntar tills imorgonbitti eftersom strecket vart så svagt :) uppdaterar då!

Eftersom du är på bim+1 spelar det ingen roll vilket urin du tar. Håll dig bara 3h för säkerhetsskull så spelar det ingen roll :)
  • Irlais

Vad säger ni, positivt eller är teststrecket lite svagare? Jag tror nämligen jag hade äl under dagen och att det är på väg att minska...

• monn

Tror du? Jag hade äl rätt sent, på cd 20 typ, och skulle haft mens igår på cd 30, brukar ej vara sen. Jag väntar tills imorgonbitti:) kan nog inte hålla mig 3h ;)

Ztarduzt skrev 2015-01-05 18:18:15 följande:

Eftersom du är på bim+1 spelar det ingen roll vilket urin du tar. Håll dig bara 3h för säkerhetsskull så spelar det ingen roll :)

• Liafiaa
    Ztarduzt skrev 2015-01-05 18:18:15 följande:

Det spelar faktiskt roll ibland ;) jag testade med cb digital bim+2 fick negativt (kvällsurin)
  • Ztarduzt
    monn skrev 2015-01-05 19:13:19 följande:

Tror du? Jag hade äl rätt sent, på cd 20 typ, och skulle haft mens igår på cd 30, brukar ej vara sen. Jag väntar tills imorgonbitti:) kan nog inte hålla mig 3h ;)

Då väntar jag ivrigt till imorgonbitti! :)
  • Ztarduzt
    Liafiaa skrev 2015-01-05 19:46:16 följande:

Det spelar faktiskt roll ibland ;) jag testade med cb digital bim+2 fick negativt (kvällsurin)

Då skulle jag påstå att du är låghormonare ;)
  • Ztarduzt

Ugh. Fick precis ont i svank och tjejmagen, som jag får just innan mens. Tappen är dock fortfarande stängd, hård och hög så vettefan >.

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014