• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • lotie
    Maglizz skrev 2015-01-10 01:49:39 följande:
    Prova med ett vanligt, du kan fortfarande vara gravid. Ett digitalt visar bara ja eller nej, men är HCG-nivån låg så blir det ett nej :) prova ett vanligt :)
    Du menar att när man får svaga plus så är hcg svagt och cb visar bara ja om det är 25!

Alltid tänkt tvärtom att visar den inte gravid som kan se 4 dagar innan så är man inte det. Har kvar 2 från testlagrets men vill inte få mer minus så vet inte när jag ska testa igen om inte mensen kommer. Kan ju vara bim imån med så kanske tisdag är helt säkert.
  • oldy

Efter tre månader med neg ÄL-test fick jag äntligen två positiva idag, tråkigt att jag ligger hemma med magsjuka bara.. På något sätt ska detta samlag ske..

• Ztarduzt
    lotie skrev 2015-01-10 09:15:34 följande:

Oj. När testade du senast?

Vad har du för symtom?

Bim+2 idag och hög temp fortfarande om det är nåt att lita på 37.4. Ligger på 36,7 alltid annars.

Här är det mycket på gång i livmodern och äggstockarna. Mensvärk/molvärk, dragningar i ljumskarna och ilningar ner på låren som foglossning. Kissar hela tiden med.

Inga ömma bröst och inget illamående vilket jag inte brukar få förrän v 5-6.

Ska man få mens kan den väl komma direkt istället!!

Jag testade senast den 4de, så några dagar sedan ;p men vill inte få mer negativt och min temp hoppar mellan 35.80-36.21 hela tiden just nu så känns så osäkert. (har 35.80 innan äl och hade 36.25 efter som högst. Enligt Fertility Friend hade jag inte ens äl) allt över 37 grader räknas ju som feber, du kanske är sjuk?

Jag har bara trötthet, illamående, kissnödig hela tiden och smått ömma bröst, men jag gissar på skengravid. Är jag gravid är jag i vecka 5-6 ungefär..

Eller hur, förstår inte varför kroppen ska vänta och gå över tiden. Fick mens bim+7 förra månaden och nu bim+8 finns inte tant röd alls.. Snart kvinnokliniken iallafall! :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    oldy skrev 2015-01-10 13:28:32 följande:

Efter tre månader med neg ÄL-test fick jag äntligen två positiva idag, tråkigt att jag ligger hemma med magsjuka bara.. På något sätt ska detta samlag ske..

Kul med positivt äl-test :)

Karln din får stå ut, är det bebisbak så är det, då finns inga hinder ;)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Maglizz
    lotie skrev 2015-01-10 09:18:43 följande:
    Du menar att när man får svaga plus så är hcg svagt och cb visar bara ja om det är 25!

Alltid tänkt tvärtom att visar den inte gravid som kan se 4 dagar innan så är man inte det. Har kvar 2 från testlagrets men vill inte få mer minus så vet inte när jag ska testa igen om inte mensen kommer. Kan ju vara bim imån med så kanske tisdag är helt säkert.
    Ja, alltså. Digitalt visar bara ja eller nej - men är du låghormonare så är inte hcg tillräckligt högt för att ge utslag på ett digitalt. Prova med ett sånt annat som ger sträck så kan du se där - för får du ett svagt plus så är du gravid :) sen är det ju säkert att du inte är gravid, men får hoppas du är låghormonare! :)
  • oldy
    Ztarduzt skrev 2015-01-10 13:48:21 följande:
    Kul med positivt äl-test :)

Karln din får stå ut, är det bebisbak så är det, då finns inga hinder ;)
    Haha det är jag som är magsjuk men snabbis löste vi, puh!!
  • Ztarduzt
    oldy skrev 2015-01-10 14:50:02 följande:

Haha det är jag som är magsjuk men snabbis löste vi, puh!!

Menade att han får stå ut att du är

magsjuk och helt enkelt go for it! Hoppas det tar sig! :)
  • Anonym (småland)
    oldy skrev 2015-01-10 13:28:32 följande:

Hahaha! Läste det för min man och vi skrattade glatt. Föreställde oss hur upphetsade det måste vara för er att ha sex när du är magsjuk.

Imponerad! Vi hade definitivt inte fixat det.
  • lotie
    Maglizz skrev 2015-01-10 13:55:04 följande:
    Ja, alltså. Digitalt visar bara ja eller nej - men är du låghormonare så är inte hcg tillräckligt högt för att ge utslag på ett digitalt. Prova med ett sånt annat som ger sträck så kan du se där - för får du ett svagt plus så är du gravid :) sen är det ju säkert att du inte är gravid, men får hoppas du är låghormonare! :)
    Ingen mens imånbitti så testar jag med testlagrets stickor BIM+3 sista chansen sen ger jag upp och får vänta på mensen för imån ska det visa om jag är gravid. känns värre att gå och vänta och mensen inte kommer och jag hoppas massor för att sen komma 4 dagar senare.

Någon mer som ska testa imorgon??
  • lotie
    Ztarduzt skrev 2015-01-10 13:46:33 följande:
    Jag testade senast den 4de, så några dagar sedan ;p men vill inte få mer negativt och min temp hoppar mellan 35.80-36.21 hela tiden just nu så känns så osäkert. (har 35.80 innan äl och hade 36.25 efter som högst. Enligt Fertility Friend hade jag inte ens äl) allt över 37 grader räknas ju som feber, du kanske är sjuk?

Jag har bara trötthet, illamående, kissnödig hela tiden och smått ömma bröst, men jag gissar på skengravid. Är jag gravid är jag i vecka 5-6 ungefär..

Eller hur, förstår inte varför kroppen ska vänta och gå över tiden. Fick mens bim+7 förra månaden och nu bim+8 finns inte tant röd alls.. Snart kvinnokliniken iallafall! :)
    du måste skriva fel?
    Över 38 är feber 37 är helt normalt. Du har däremot väldigt låg temp 35?

ska ni på utredning? hur länge har ni försökt?
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014