• manu88

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

basilikas skrev 2014-11-30 10:39:56 följande:

Får jag också hänga här? 

Jag och min Sambo ska försöka bli gravida nu i december. Har ÄL runt den 10:e december. Det blir första försöket för oss, och vi har inga barn sen tidigare.

Har ni några tips på vad man ska tänka på? Gällande vad som helst. Känner mig helt förvirrad. 

Jag är också ny i det här, vi gjorde vårt första försök förra månaden och den här månaden använde jag ÄL-tester för att se omkring villa dagar jag har ÄL. Det var inte så dumt faktiskt! Det är mitt tips till dig :)

Sedan är det väl, som alla andra säger (sjukt svårt att låta bli) men tänk inte så mkt på det. Dock anser jag att man bör vara aktiv under ÄL veckan, min förhoppning är att köra varannan dag typ, trots att spermier sägs överleva i ca 5 dagar (Max)!

Jag verkar ha haft ÄL runt den 26/11 och hade sex den 25/11. Hoppas det räckte :) jag brukar alltid känna att min ÄL är på gång, känns som mensverk.

Förra månaden hade jag jätte ont i mina bröst från ÄL dagen o kände mensvärk i nästan 2,5 vecka innan mensen kom på besök.

Den här månaden känner jag faktiskt inget i mina bröst men har lite ont, som mensvärk igen.

Vi hade sex igen igår och det verkar som att jag har blödigt lite? Det gjorde inte ont eller något sånt överhuvudtaget men börjar fundera på om det är en nidblödning?

Hoppas det har tagit! Vad tror ni?
  • manu88
    Anonym (hoppla) skrev 2014-11-27 19:14:43 följande:

Hej! Kan jag hoppa in lite så här lite efter?

Jag hade äl nyss. 26 november. Och beräknad BIM är 10/12.

Det är vårat första försök till vårat första barn :)

Vi är 24 år och bor i mellansverige :)

Kul!

Jag hade ÄL omkring den dagen och BIM den 11/12.

Hade sex innan ÄL så hoppas på att det tar nu.
  • manu88
    Lillon skrev 2014-11-30 21:51:28 följande:
    Spännande!! Inget förutom lite små blödningar och liiite illamående. Tror inte jag är gravid ändå, är ju trots allt första försöket men lite hoppas man ju :D
    Förra månaden kände jag mig gravid, min bröst ömmade, jag trodde jag hade växtvärk, trött och pmsig.

Konstigt nog känner jag typ ingenting den här gången så jag vet inte.

Mina bröst gör inte ont (som dom brukar annars när BIM) men jag ska jag inte ha mens förän om 2 v typ. Förra månaden hade jag ont i brösten från ÄL dagen.

Känner mig hungrig och jag tror mig vara illamående när jag börjar bli hungrig.

I dont know tjejer! Återstår att se :)

Jag undrar dock fortfarande om den där blödningen jag hade efter sex i lördags hade med nidis att göra
  • manu88
    cme86 skrev 2014-12-01 09:21:11 följande:

Oooouuuuffff kan bara dagarna gå liiiiiite fortare!

Förstår dig! Tyvärr måste man ha tålamod :P
  • manu88
    Elinn skrev 2014-12-01 14:51:30 följande:

Hej alla! Det var några dagar sen jag var här inne nu. Hur går det för er??

Usch vad dagarna går sakta. Försöker utgå från att mensen är på G, men hur mycket jag än försöker tänka att det inte blir något denna gång, så hoppas jag ändååå. Vill bli gravid nu!

Cool

Jag känner exakt likadant!

Vill så gärna veta nu! Har 10 dagar kvar till mens
  • manu88
    Elinn skrev 2014-12-01 14:57:34 följande:

Har ni försökt länge? Ska du testa på BIM? Oskyldig

Nej vi har inte försökt länge, men jag har velat ha barn väldigt länge och det är först nu som min man har gått med på det :D Jag är 26 år och han är 32.

Jag ska nog testa på BIM tror jag. Med en billig test och om det är något så väntar jag nog några dagar om mensen inte kommit.
  • manu88
    Elinn skrev 2014-12-01 15:12:37 följande:

Ah, förstår precis. Hoppas ni får plus snart!!

Detta är mitt tredje. Första barnet blev på första försöket. Andra tog 1 1/2 år och två missfall innan det blev. Hoppas slippa vänta lika länge denna gång :S

Har du köpt några billiga tester? Jag har ett gäng liggande... Men ska försöka hålla mig till BIM iaf, för man blir ju så besviken för neg, även om man vet att man testat för tidigt...

Tack! Det hoppas jag också, verkligen. Skulle kunna bli något. Men samtidigt känner jag typ ingenting och inte heller mina vanliga pms symptom.

Hoppas det går fort för er också :)

Har inga billiga tester just nu, men ska köpa från antingen Apoteket eller beställa hem.
  • manu88
    Elinn skrev 2014-12-01 15:45:27 följande:
    De gånger jag har fått plus har jag inte känt nåt innan Drömmer
    Haha :D

Det vore positivt!
  • manu88
    Doppiavu skrev 2014-12-01 21:18:03 följande:
    Tack! :D men jag kan inte riktigt tro på det än... :P
    Grattis! :)
  • manu88
    Ztarduzt skrev 2014-12-01 21:28:22 följande:
    Detta vill jag också veta så någon kan gärna svara :D 
    Om jag inte missuppfattat så är det liksom där man har ont vid mensvärk :D eller?!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014