• Myspys85

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

VillBliTre skrev 2014-11-21 06:49:46 följande:

Någon som testat m billigatester? Tog ett idag på bim-3 tror jag att jag är på. Fick 2 streck. Men det ena sitter på fel ställe? Har aldrig varit m om detta tidigare. Har inte doppat Stickan över Max el haft det för länge i urinen? Men det sitter för långt ner för att vara giltigt. Undrar om någon varit med om samma lika? Tar ett nytt i morgon o ser. Känner mig inte gravid bara pmsig :) så mensen kommer nog i dagarna :) hur mår ni andra? Har ni några känningar?

Vilket test använde du? Jag har testat RFSU:s stickor och jag hajade också till lite när jag såg ett extra streck men det var ju bara "kanten" som visar var testfältet tar slut, om du förstår vad jag menar. Kan det vara det du såg? Men jag håller såklart tummarna för att det är ett PLUS Solig

Jag är ny i tråden och vi har precis "satt igång" på det sättet att vi fattat beslut att börja försöka, men har inte haft ägglossning än tror jag. Precis när vi vill börja bebisverkstaden så har min mens blivit jätteoregelbunden, kanske stressat för mycket under hösten men det känns så surt Rynkar på näsan Vill ju så gärna känna att vi försöker på riktigt!
  • Myspys85

Jag längtar så sjukt mycket, varför har man bara ägglossning en gång i månaden liksom?!! :) Bestämde oss för att börja försöka för 2-3 veckor sedan och då hade jag redan passerat den månadens ägglossning trodde jag, men nu var min mens sen och nästa ägglossning är inte förrän om en vecka eller två (lite oregelbunden cykel). Så vi har inte ens hunnit försöka på riktigt än trots att vi mentalt börjat, känns galet frustrerande! Gissar att min BIM är nån gång 21-29 dec. Håller tummarna för oss och för alla här i tråden :)

• Myspys85

cme och fastfrusen: Haha det där med gravidsymptom och skengravid lär ju komma varje månad tills man får sitt plus. Jag vet själv att jag kan få rejäla humörsvängningar och att man lätt vill skylla på att man kanske är gravid, samma med om man får värsta choklad-/glasscravingen tre kvällar i rad eller bara har molvärk, ALLT kan ju vara gravidsymptom men ändå inte... Våra stackars män får plocka fram tålamodet tror jag, och så får vi ventilera lite här inne :) Nästa helg ska vi i alla fall köra igång 100%!

Lillon och Doppiavu: Låter väldigt lovande :)

• Myspys85

Förresten, är det någon som äter extra D-vitamin såhär års och särskilt nu inför graviditeten? Jag tänkte först köra med apotekets Kvinna-tabletter, men var egentligen bara ute efter folsyran och då jag fick huvudvärk av de tabletterna har jag nu börjat med bara folsyra istället. Tänker dock köpa extra D-vitamintabletter eftersom man får så jäkla lite solljus så här års! Googlade just på det och såg att det faktiskt kan öka chanserna att bli gravid också, så då känns det ju som ett ännu bättre beslut!

• Myspys85
    Lillon skrev 2014-11-29 10:04:07 följande:
    Ja, äter alltid d-vitamin på vinterhalvåret. Man får tyvärr ingen d-vitamin av solen på vintern, den är för lågt på himlen. Blir lite piggare av att käka d-vitamin också :)
    Åh, precis vad jag också tänkte, har känt mig så sjukt hängig nu i november och man behöver verkligen kompensera för bristen på solljus. Hoppas också bli piggare :)
  • Myspys85

Hej tjejer, jag har inte varit så aktiv här men har gått hela december och väntat på BIM som var strax innan nyår. Har lite oregelbunden mens och min cykel är på drygt fem veckor vilket är så jäkla surt när man helst vill ha ägglossning jämt liksom... Så hela julen gick jag och hoppades att jag var gravid, hade molvärk och humörsväningar och hela köret, men tog ett grav-test den 28/12 som var negativt och då tappade jag ju hoppet rätt rejält, sedan kom mensen den 1/1. Bara att satsa på nästa ÄL istället (försök nr 2 för oss) men det är ju så deprimerande att gå runt och hoppas hela tiden :( Får fylla veckorna med en massa annat så att tiden går fortare :)

Angående kaffe så tycker jag att koffenfritt smakar nästan lika gott, och sedan när man väl blir gravid brukar man ju ofta få avsmak för kaffe ändå!

Håller alla tummar och tår för alla här inne!

• Myspys85
    Anonym (Sara) skrev 2015-01-18 11:55:15 följande:

Hej! Har följt er ett bra tag nu och undrar om jag får hoppa in här?

Är 25 år, första barnet och första försöket. Har bim 24/1.

Denna månad använde jag äl-stickor, men vi lyckades inte pricka in äl, utan låg två dagar innan. Hur stor är chansen att det tar sig då?

Sara, det kan nog ha funkat ändå! Det behöver ju inte ske på just den dagen. Här kör vi typ var tredje dag nu i en vecka framöver, vet inte exakt när äl är men hoppas på det bästa. Hoppas att det tog sig för er :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014