• Petra 228

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Vi bestämde oss för att börja försöka och har enligt en app troligtvis ägglossning på lördag. Spännande det här! Kommer det att gå på en gång eller kommer det ta år. Ingen som vet men håll tummarna för oss

• Petra 228
    VillBliTre skrev 2014-11-26 13:01:31 följande:

Ok :) håll i hatten !! Tog ju ett cb i mån. Visade så otydligt men men. Tog ett RFSU testa tidigt idag. Svagt svagt streck. Tänkte va f-n är det här. Köpte ett digitalt. Vips gravid 1-2 så lycklig just nu :) håller tummar o tår för er alla :) stor kram från mig

Kul! Jag håller alla tummar och tår för att allt går bra! Grattis i massor!
  • Petra 228
    Lillon skrev 2014-11-26 15:01:57 följande:

Välkommen! vill du vara med i listan så uppdatera med ålder, bim och vilket försök ni är på :)

Ålder 35, andra barnet, Bim 15 december
  • Petra 228

[quote=74403093][quote-nick]Petra 228 skrev 2014-11-26 15:38:42 följande:[/quote-nick]

Ålder 35, andra barnet, Bim 15 december

[/quoJust det glömde skriva att första försöket är nu på fredag

• Petra 228
    CherryBlossom skrev 2014-11-26 16:21:23 följande:

GRATTIS VillBliTre!! Åh så kul!

Jag har BIM i övermorgon för den som undrade :)

Har jäääkligt ont i tuttarna men det brukar jag som sagt få innan mens så det är nog inget nytt. Bättre att ställa sig in på mens så slipper man bli besviken om den kommer ;)

Kul med ännu fler folk i tråden, välkomna!

Steph, för min del är det snarare så att folk undrar varför man INTE har barn än... Men är ju 32 år också så jag kan väl hålla med dem, hehe. För övrigt så har jag rest mycket, pluggat olika saker och allt det där, men när det väl kommer till kritan så känner jag att familj (i alla fall för mig!) är det viktigaste i livet ändå. Så nu gäller det att skynda sig lite så jag hinner få fler än 1 dessutom...

Jag var också 32 när jag fick mitt första och precis i samma situation. Nu är jag 35 och försöker bli gravid med nr. 2. Hoppas hoppas ;)
  • Petra 228
    Lillon skrev 2014-11-26 18:23:22 följande:

Man kunde tydligen bara lägga till ny text, inte redigera :( Så det blir väl att skriva listan i flödet tyvärr, annars kommer huvudinlägget att bli aplångt om det ska uppdateras hela tiden.

o
  • Petra 228
    Petra 228 skrev 2014-11-26 19:59:45 följande:
    Vad snyggt du har gjort ;) Synd att man inte bara kan redigera. Blir ju mycket jobb att fixa till den varje gång..
  • Petra 228

Nu lång väntan för mig. Känner inget speciellt. I lördags under ÄL var jag konstigt yr. Räknar dock inte med att det ska gå på första försöket. Hur känner ni vid ÄL? Jag brukar känna som menssmärtor och lite ömt under en timme men den här gången var jag istället yr. Märklig känsla.

• Petra 228
    Anonym (småland) skrev 2014-12-01 11:35:44 följande:

Jag brukar ha som kraftiga menssmärtor under ÄL. Håller i sig ca två dagar. Inte så roligt att ha sex då....

Ajdå, det förstår jag. Kroppen reagerar så olika. Jag brukar känna att det är ömt under en timme ungefär. Varje gång tänker jag att åh, nu är det mens. Innan jag kommer på att det inte är dags ännu och inser att det är ÄL. Nu blev jag istället yr och illamående, men det kan ju ha berott på en analkande förkylning eller vad som helsthelst, så konstigt bara...
  • Petra 228

Hade förmodligen ÄL i lördags och det känns molande konstigt och bubbligt i magen. Jag försöker hela tiden tänka bort från det men kan inte. Förmodligen är det något annat, eller inbillning. Klart att man inte kan känna ägget, men kan det vara så att kroppen reagerar då det händer och ger signaler... Jag brukar inte känna så här, men så brukar jag ju heller inte känna efter..

• Petra 228

Hade BIM igår och det kom lite brunt men inget mer. Förra gången jag var gravid så kom det inget alls vid BIM. Kanske är detta ett tecken på att mensen är påväg eller att det blev ett tidigt missfall. Märkligt..

• Petra 228

Hej!

Oj, vad många som lyckas på första försöket. Vi är nu inne på försök nr. 2 med BIM den 13 januari. Nu håller vi alla tummar och tår igen ;)

Vem uppdaterar listan? Gör man det själv?

• Petra 228

Hej!

Jag står med på listan men kommer inte uppdatera status på ett tag. Jag är osäker på min cykel då jag nyligen slutat med Cerazette och min mena är inte som den brukar ännu. Jag har massor av gravid symptom och ingen mens (nu väldigt oregelbunden sådan) så jag kan inte säga när jag har ägglossning eller förväntad mens riktigt. Hade jag läst ordentligt så hade jag nog aldrig valt Cerazette. Jag har ätit det i ett år och slutade i oktober, nu har allt blivit jättekonstigt. Jag har nog alla gravidsymptom som jag hade då jag väntade vårt första barn och utebliven mens, men negativt på stickan. Blir förbryllad över hur kroppen reagerar. Nästan lite läsligt. Vågar inte ta Cerazette mer iaf. Någon mer som känner igen sig?

• Petra 228

Ja, nu väntar jag bara på att komma tillbaka till min vanliga kropp igen. Man får ge det lite tid. Är så otålig bara ;)

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014