• Lillon

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej!

Igår tog jag upp det "stora samtalet" med min sambo om att jag vill börja försöka skaffa barn. Och till min stora glädje så vill han också!! Känns så pirrigt. Jag är 25, han 27 och vi har varit tillsammans i snart 5 år. Vi bor i Stockholmsområdet.

Jag har ingen aning om hur vi ska göra nu.. Är det bara att ha en massa sex runt ägglossning?! SkrattandeSkrattande Min mens tog slut 6 november så nu borde jag ha ägglossning runt den 21. Funderar lite på att köpa ägglossningstester, men kanske testar utan nu i några månader.

Folsyra ska jag gå och köpa idag på apoteket Glad

Någon som är i en liknande situation?
  • Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
  • Lillon
    Irlais skrev 2014-11-14 16:28:09 följande:

Vad roligt att ni är igång! Sex varannan dag är väl vad som rekommenderas så ska det förhoppningsvis bli bebis om inte alltför lång tid :) 

Vi är inte riktigt i samma situation men alla andra trådar är så fulla så jag hoppas det är ok ändå... :) Har ett barn på 1 år och börjar bli väldigt sugen på nästa nu. Skyddar oss inte men min mens kom precis tillbaka efter graviditeten så chansen att bli gravid är inte så jättestor just nu, verkar vara väldigt oregelbunden! Har tänkt testa med ÄL-stickor efter nästa mens bara för att få lite koll!

Bor också i Stockholmsområdet, är 28år!

Hej!

Jaaa, jättekul att du hakar på denna tråd! :) Spännande, har allt gått bra med 1-åringen? Körde du ÄL-stickor då också då du försökte bli gravid? Är det något du kan rekommendera? :)
  • Lillon
    VillBliTre skrev 2014-11-14 16:37:39 följande:

Hakar på jag m. 34 år 3 barn men vill gärna ha en liten till :) bor norr om Stockholm

Välkommen! :) När kommer ni börja försöka eller har ni redan börjat? :)
  • Lillon
    Irlais skrev 2014-11-14 16:48:46 följande:
    Nja jag slutade med p-piller hösten 2012 men vi ville egentligen inte att jag skulle bli gravid... blev gravid efter typ 1-2 månader men fick tidigt missfall. Efter det kickade alla mina mamma-hormoner igång och vi båda ville ha barn :) blev gravid ganska direkt efter missfallet, hann få en mens som kom väldigt snabbt inpå. Så jag var nog lite överfertil! 

Den graviditeten och förlossningen gick jättebra, sen har vi fått ett väldigt intensivt barn men alla säger att det ger mer i längden... ;) 
    Ahaa, då få vi hoppas att det går lika snabbt denna gång! :D Vi gör första försöket om cirka en vecka, har dock inte allt för stora förhoppningar ;)
  • Lillon
    fastfrusen skrev 2014-11-15 22:36:38 följande:

Jag tror vi är i samma situation! Har tyckt det varit dags ett bra tag nu men väntat på sambon, och efter att vi var på ett dop för ett tag sedan och han såg hur lycklig jag såg ut när jag höll barnet har han börjat vilja försöka så smått.. Men han är fortfarande lite försiktig och därför försöker jag inte prata ihjäl honom om äl, bim osv - händer det så händer det! (från min sida är det mer kan-det-inte-hända-nununu!!!)

Trackar min cykel via en app, och enligt den bör jag ha äl den 21e också :)

Jaa vad spännande!! Man vet ju att sannolikheten inte är så stor för att det ska lyckas första gången, men man kan ju inte låta bli att hoppas ;) Har du börjat tänka på att äta nyttigare osv eller lever du som vanligt? :)
  • Lillon
    nisopa skrev 2014-11-16 01:33:49 följande:

Hej hej.

Har också haft snacket med sambon. Nu ska de försökas!

slutade med pillren nu så är ju inte helt säkert att de blir ägglossning med en gång men blir de så borde de bli till helgen. 22 november typ. Så vi är ju flera med typ samma dag. Spännande!!

Vad kul!! Kan ta ett tag för kroppen att återställa sig efter preventivmedel men håller tummarna! :D Hur gammal är du? :)
  • Lillon
    nisopa skrev 2014-11-16 10:53:38 följande:
    Jag vet ju de, men känns som de kommit igång med en gång de gånger jag slutat innan. Hoppas hoppas.

Jag Är 29. Känns så spännande att verkligen försöka! I mitt huvud är jag redan gravid.

Har era sambor koll på ägglossning och Bim?
    Jag har informerat min sambo om att jag har ägglossning nästa vecka så att han är "redo" hahaha. BIM har jag inte pratat med honom om :) Vi kommer inte att fira jul tillsammans så händer det inget nu i november så blir vårt nästa försök i januari.. Seeegt! :P
  • Lillon
    fastfrusen skrev 2014-11-16 12:16:14 följande:
    Hade tänkt leva i stort sett som vanligt, har ätit folsyra sedan jag började bli redo så de depåerna är nog okej! Har väl en 5-10kg övervikt, och det hade säkert underlättat om de var borta, men såhär i början känns det inte brådskande att bli av med dem! Hellre lite choklad som håller lusten uppe ^^ 

Jag har köpt hem äl-stickor som jag tänkte testa med nästa vecka, mest för skojs skull, hur ska ni göra? Mina är de billigaste från testlagret. Spännande!
    Jaa, tror det gör mycket att man själva är lycklig och nöjd :) Jag började äta folsyra i förrgår.

Kommer inte att köpa några äl-stickor nu. gör det eventuellt inför nästa gång vi prövar vilket blir i januari isåfall. Kommer att ha sex varannan dag nu nästa vecka så händer det så händer det ;)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014