Inlägg från: CherryBlossom |Visa alla inlägg
  • CherryBlossom

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej allihopa!

Gick just med här, har spanat runt här på FL i smyg i ett par månader utan att vara medlem men tänkte att det vore fint att gå med jag också :)

Är 32, inga barn (än, hehe). BIM den 29/11. Har väl inte försökt "aktivt" direkt men hållt koll på ÄL (genom app, inga stickor eller så) de senaste 3-4 månaderna, och det har inte blivit något ännu... Får se hur det blir denna gång.

Inga direkta symptom, lite öm i tuttarna men det brukar jag bli nästan direkt efter ÄL fram till mens så det behöver inte betyda något.

• CherryBlossom

Steph, håller tummarna för dig! Har inte så bra koll men det kan väl gå lite upp och ner med symptomen? Så det behöver nog inte betyda något att du inte känt något på ett par dagar? För övrigt så är väl illamående som går över när man äter något ett symptom? ;) Hoppas!

• CherryBlossom

Åh, lägg upp en bild? Och/eller testa att posta i gruppen som heter nånting med hjälp att tyda svaga tester, de verkar vara grymma på sådant där! Och får du ingen klarhet i saken är det väl egentligen bara att vänta ett par dagar till och se... Även om det känns sjuuukt jobbigt!

• CherryBlossom
    VillBliTre skrev 2014-11-24 15:19:43 följande:

Jag har en kort cykel på 21-23 dagar. Jag testar kanske på ons. Har ni försökt länge? Har ni barn sedan tidigare?

Ser något här också! Håller tummarna massor. Testa igen imorgon eller i övermorgon! :)
  • CherryBlossom

Börjar närma dig för mig nu, men jag ställer in mig på mens, har ju inga direkta symptom och dessutom kände jag mig väldigt pms:ig igår, haha!

Jag skulle nog (som diskuterades ovan) berätta för familj och nära vänner direkt, men vänta med jobbet och så tills man är lite mer säker... Dvs efter v 12? :)

• CherryBlossom

GRATTIS VillBliTre!! Åh så kul!

Jag har BIM i övermorgon för den som undrade :)

Har jäääkligt ont i tuttarna men det brukar jag som sagt få innan mens så det är nog inget nytt. Bättre att ställa sig in på mens så slipper man bli besviken om den kommer ;)

Kul med ännu fler folk i tråden, välkomna!

Steph, för min del är det snarare så att folk undrar varför man INTE har barn än... Men är ju 32 år också så jag kan väl hålla med dem, hehe. För övrigt så har jag rest mycket, pluggat olika saker och allt det där, men när det väl kommer till kritan så känner jag att familj (i alla fall för mig!) är det viktigaste i livet ändå. Så nu gäller det att skynda sig lite så jag hinner få fler än 1 dessutom...

• CherryBlossom
    Petra 228 skrev 2014-11-26 17:33:37 följande:

Jag var också 32 när jag fick mitt första och precis i samma situation. Nu är jag 35 och försöker bli gravid med nr. 2. Hoppas hoppas ;)

Aha, ja men 32 och 35 är väl perfekta åldrar för att skaffa kids, kanske får härma dig där ;) håller tummarna för dig (och för alla andra här inne såklart!)
  • CherryBlossom
    VillBliTre skrev 2014-11-28 06:42:31 följande:

Tack för alla grattis :) jag mår nästan som vanligt. Lite öm i brösten, konstig smak i munnen o trött. Har dock kraftig mensvärk. Det har jag haft i 1.5 v nu. Men har åkt på en förkylning oxå. Våran minsting har börjat på dagis så vi välkomnar alla baciller vi kan just nu :) någon som har bim i dagarna?

Jag har BIM imorgon. Mår lite konstigt illa och i magen nu, men hade hand om en vårdtagare med magsjuka igår kväll, så det kan ju vara det som spökar också, haha! I övrigt uppsvällda och ömma bröst... Vilket jag alltid har innan mens så jag vågar inte hoppas på något. Men någon liten gnutta hopp finns det ju :)
  • CherryBlossom

Som ett välsmort urverk vaknade jag i natt (natten till BIM) med mensvärk, och gick på toa, där kom mensen. Så nu siktar vi på nästa varv i cykeln, enligt min app skulle BIM då vara den 25/12. Alltså, min mens har följt den där appen (eller tvärtom?) till punkt och pricka i flera år, så visst borde man väl kunna lita på att fertilitetsfönstret den visar också stämmer? Fast i och för sig, min vän blev gravid typ 2-3 dagar efter mens (kan ju varit 6 dagar i och med att spermier kan överleva 3 dagar förvisso) såå man kanske helt enkelt ska ha sex varannan (eller varje) dag hela månaden för säkerhets skull? Hur aktiva är ni om man får fråga? :D

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014