Inlägg från: CherryBlossom |Visa alla inlägg
  • CherryBlossom

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Superstort grattis till dig manu88!

Ztardust, jag har läst massor här på FL om att bidrottninggelé (kapslar) skulle kunna vara bra på nåt vis, har inte riktigt fattat hur men...

Jag har varit utan preventivmedel i typ över ett år utan att det hänt något, fast innan har vi väl i och för sig med hjälp av appen försökt undvika att ligga vid äl så... Kanske inte behöver oroa mig ännu. Men känns som att somliga blir prego av att bara vara i närheten av en naken karl så det kan ju kännas lite orättvist nu när man väl försöker och vill. Men det blir nog vår tur också ska du se, och åldersmässigt behöver ju inte du oroa dig riktigt än i alla fall ;) håller tummarna!

• CherryBlossom
    Ztarduzt skrev 2014-12-08 16:55:46 följande:

hm, har läst att vissa inte märker skillnad och vissa reagerar negativt, allt beror nog på hur man är som person och vad man tål.. men förstår inte heller HUR det fungerar.. vissa tycker bisolvon fungerar as bra, medans andras cykel blir helt felvänd.. :s vill inte proppa i mig något ifall det förlänger min redan för lång cykel. MEN; Alla som använt bidrottninggelé, hur har ni ätit det? hur ofta? hur har det fungerat för er? alltid bra med många svar så skriiv!! :)  

Kan kanske vara lite svårt att bli gravid om man undviker äl, men ja, vissa blir gravida utan samlag känns det som ^^  Jag hoppas denna månad vill ge med sig! :) 

Hehe nä men då ville vi ju inte att det skulle bli nåt, men nu har vi haft sex runt äl i åtmintone 3 mån utan att nåt händer. Fast 3 mån är väl ingenting i ett sånt här sammanhang, så får väl försöka ta det lugnt bara ;D stör mig bara på typ filmer där de har oskyddat sex 1 gång och blir gravida direkt, känns ju väldigt osannolikt.
  • CherryBlossom

Åh jag blir frustrerad, mitt "fönster" är öppet nu och äl ska enligt min app vara i övermorgon... Och jag och killen bara jobbar om varandra, hinner knappt ses! Grrr hur ska man få till det då liksom? Jaja. Får väl försöka hinna mysa lite ikväll. Heh! Kram på er alla!

• CherryBlossom

Hmm, enligt min app hade jag ÄL i förrgår (den 12:e. hade 6 den 11 o den 12e hehe) och nu idag har jag lätt molvärk i magen och också pyttelite brun flytning... Kanske har jag egentligen ägglossning nu? För visst kan man få liiite blödning vid ÄL? Haft så ett par ggr innan, alltid vid det datum som ÄL ska inträffa enligt appen... Men när jag googlar står det att man ska kolla upp fall man har blödningar vid ÄL ofta. Någon som har nån koll på detta?

Och stort GRATTIS till er som plussat! :)

• CherryBlossom

Lillon, jag har läst att såhär tidigt så får ju embryot inte sin näring från mamman, utan sin egen lilla typ säck som den ligger i (som någon även påpekade i ett tidigare inlägg här, så det borde absolut vara lugnt.

Sen har jag en fråga till er andra som varit gravida förut; kände ni inte det på nåt vis? Liksom "bara visste"? Är bara nyfiken, blev gravid för måååånga år sedan en gång (gjorde abort, alldeles för ung o.s.v.) men i alla fall, jag minns så väl att jag liksom "bara visste" att jag hade blivit det, jag kände det liksom på nåt sätt och var 100% säker på att det var så. Vilket det också var.

Det är lite därför jag ännu inte liksom trott att jag varit gravid nån gång nu än, för jag väntar på att den säkra känslan ska komma. Har bim 25/12 men inga symptom.

Hmm, nån som känner igen sig eller låter jag bara helknäpp? Kram på er alla!

• CherryBlossom
    Lissing skrev 2014-12-21 20:50:42 följande:

Mm, embryot får inte näring från oss,

men det embryot får näring av får sitt från oss ju.

Så det är inte lugnt för det. 

Jag lägger helt av med all alkohol under heeeela

cykeln, för att få starka ägg, slemhinnor osv.

För DET är connectat med oss och vår förtäring hela tiden.

Jo det är klart, ingenting i kroppen gynnas ju av alkohol. Men om någon har lust att ta ett glas nån gång ibland så tror jag inte man ska ha så mycket ångest över det bara.
  • CherryBlossom

Nu är jag på BIM+2 och ingen mens än. Den brukar annars alltid komma på pricken den dagen appen visar... Gjorde dock ett test i förrgår som var neg, så jag vet inte riktigt? Fall det fortfarande inte kommit någon mens i eftermiddag tar jag ett nytt test då.

• CherryBlossom
    Steph9006 skrev 2014-12-27 15:56:30 följande:

Exakt samma här.. Bim+2 ingen mens, inget plus (tog senast igår imorse)..

Men suck! Vad konstigt? Testade igen tidigare idag och solklart neg, inte minsta tillstymmelse till spök ens men heller ingen menskänning alls... Jaja, bara att avvakta och se.
  • CherryBlossom

Vill bara säga till er som plussat att hur mycket jag än längtar till mitt, så skulle jag aldrig på något vis missunna någon annan ett plus! Men såklart att man kan bli lite avis ;)

• CherryBlossom

Grattis till plussen! :D och gott nytt år och lycka till åt alla er andra, nya tag 2015.

Min mens kom 2 dagar över tiden och pågår i detta nu, så nu får gärna den som orkar lägga in mig på BIM 25/1 (enl min app)

Kram på er alla!

• CherryBlossom
    Anonym (småland) skrev 2015-01-11 12:24:29 följande:

Jag ligger nerkurad i sängen idag med feber pga urinvägsinfektionen. Yr som sjutton och helt blåslagen i ansiktet efter att jag svimmade. Fläskläpp som är blå, svullen kind och öm samt början till blåtira under ögat. Ont i arm och axel. Känner mig helt mörbultad. Dessutom sovit dåligt på grund av stormen. Ett träd har ramlat på tomten inatt, men tack och lov åt "rätt" håll. Är dessutom lättad men ändå orolig över graviditeten. Undrar också hur jag ska kunna jobba på måndag om denna yrsel inte släpper. Det är lite jobbigt just nu. Är lite gråtig.

Om uvi:n är så kraftig att den orsakar feber och du dessutom svimmade igår så tycker jag absolut att du borde stanna hemma och vila upp dig ett par dagar! Inga tvivel. Inte läge att pressa varken kropp eller psyke just nu. Lyssna på sjuksköterskan här nu ;)

Håller tummar och tår och hoppas att allt står bra till med fröet och att du kryar på dig snart. <3
  • CherryBlossom
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 12:26:34 följande:

Fick precis diagnosen PCOS, känns som att mitt liv precis stannade.

Fy då :/ <3 Säger som Lizzie, hoppas att ni kan få rätt hjälp nu då i alla fall, finns ju många sätt att hjälpa till i bebisfabriken vid pcos. Kram!
  • CherryBlossom

Hur går det för er alla? Själv har jag en hel vecka kvar till bim, men mycket skeptisk att det blir något denna månad, då jag hade besök av släkt den helgen mina allra mest fertila dagar var :P dvs det blev inte så mycket verkstad av de dagarna. Dock flera av dagarna innan beräknad äl (närmast inpå tre dagar före) så liten chans finns ju ;) God söndag på er!

• CherryBlossom
    FlutterDash skrev 2015-01-18 17:46:34 följande:

Har också om en dryg vecka, på måndag! Tror inte det blivit något iom att vi missade ägglossningen denna cykel (Hade sex dagen före och dagen efter dock, men spenderade ägglossningsdagen på akuten med sambon. Vet att jag hade ägglossning då pga positivt på ägglossningstest. Men, får väl hålla tummarna att dagen före eller dagen efter hade några glada spermier som fixade biffen. 

Har fått mitt livs första svampinfektion dock, vansinnigt irriterande! Försöker få det att gå över av sig själv genom att ha bomullstrosor, byta ofta och tvätta med kokosolja, men får nog gå till gyn i morgon. Kliar så jag blir toookig.

Om du vill behandla svampen så naturligt som möjligt, använd filmjölk! Kan hända att det låter äckligt men det är samma ph och finns bakterier i filen som hjälper. Om det är för kraftigt så finns ju svampmedel receptfritt på apoteket nu, de vill ju dock förstås helst att man ska ha fått den diagnostiserad först men äh ;) Jag hade nog köpt en engångsdos på apoteket och testat med :P men allra först; testa med filmjölk över natten!
  • CherryBlossom

Inget här heller, är verkligen konfunderad just nu dessutom, för jag är på bim +5 men har testat och det är super-negativt, inte minsta skugga syns. Min mens är verkligen ALDRIG sen annars... Men men, testerna ljuger ju inte, så det är bara att vänta och se om den dyker upp. Inga direkta symtom på vare sig mens eller graviditet heller, det enda jag känner är att bröstvårtorna är ömma och att jag är trött. Fast, allt beskrivet ovan kan väl säkert vara symtom på stress. Förutom bröstvårtorna då ;)

Grattis till er som är gravida och lycka till oss alla andra att det snart blir vår tur :)

• CherryBlossom

Åh fy småland, jag beklagar så hemskt mycket! Men se om du inte orkar försöka få till någon slags utredning ändå (på privatklinik om de kräver tre i vanliga vården?) så borde det ju kunna gå vägen?! Håller tummarna supermycket, och hoppas du/ni hittar orken.

Ingen tillstymmelse till något plus här. Min sena mens jag skrev om sist var nog bara lite vajsing i cykeln :/ men men. Kör på så får vi se...

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014