• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • enannanmaria

Fick nitrofurantoin som jag nu äter en hög dos av i 5 dagar. Hoppas att det hjälper.

Köpte även Seaband mot mitt illamående och tycker faktiskt att det hjälper riktigt bra.

• tove78

Lider med er som är illamående! Hoppas jag klarar mig. Det var inte särskilt farligt förra graviditeten. Däremot är jag så galet TRÖTT. Jag är egenföretagare och jobbar hemifrån, och de senaste två dagarna har jag tagit tupplurar på två-tre timmar! Glad att jag inte har ett traditionellt jobb nu! :)

• Manelma

Jag började inte må illa först runt vecka 7 sist så om det följer samma mönster hoppas jag slippa det nån vecka till. Däremot passar jag nu på och äta allt möjligt gott då jag minns att mina smakpreferenser ändrades väldigt drastiskt i samband med illamåendet. Har lite molande i magen, men annars mår jag helt ok så här långt. 

• hellolove

Jag är nästan lite orolig för att jag inte mår illa, men jag antar att jag bara ska känna mig lyckligt lottad över det... :')

• Kyy

Hej alla!

Jag välkomnar mig själv till denna tråd! Detta är mitt första inlägg i FL vilket känns bra! Jag är 28 år detta är första gången jag är gravid, befinner mig förövrigt i Lund. 

Hade min BIM i söndags men hade gjort ett test redan BIM-4 som visade mycket mycket svagt streck, sen två till varannan dag som bara blev starkare varje gång. 

Blev gravid vid 6:e tillfället och då har jag nästan(!) trott att jag var gravid samtliga fem gånger innan denna. Skönt att äntligen få det där plusset för ush besvikelsen varje gång mensen kommer.

Denna gång "visste'" jag BIM-7 att nu satt den! Under dagen kände jag ett illamående som sköljde över mig, detta återkom flera gånger. Sedan började det sticka som sjutton i underlivet under kvällen. Detta hade jag aldrig varit med om tidigare. Kan det ha varit ägget som fäste månne? Kom hem sent den dagen och sa tvärsäker till min kille att i juni får vi barn. Men det tydligaste tecknet som verkligen bekräftade mina misstankar var att jag ALLTID, som på beställning, får tokont i brösten typ 9 dagar innan mens tills mensen kommer, men denna månaden kände jag absolut ingenting. 

Imorgon går jag in i vecka 5 och jag har fortfarande typ inga symptom alls. Hade nästan mer förra veckan än denna då jag kände pyttelite stickningar i bröstvårtorna (fast fortfarande mycket mindre än bröstont innan mens). Det enda är kanske att jag är förbaskat trött, men det kanske mer är önsketänkande då jag välkomnar symptom. Inget av de där sköljande illamåendet jag kände BIM-7 har jag känt igen. 

Såg även att någon tidigare var symptomlös så antar att vi får stötta varandra. Jag misstänker att jag kommer få känna min beskärda del i sinom tid. Är mest fantastiskt glad!

• Fiiaaa

Här har molvärken avtagit något (tackarrrr), flytningarna är inte färgade längre, det höll på bara ett par dagar kring bim (men det kommer säkert tillbaka att döma av hur det var förra gången, jag tänker dock inte få panik för det). Dessutom känns brösten mer och mer tunga och ömma. Illamåendet är konstant, inte det värsta jag varit med om, men rejäla kväljningar när jag blir lite för hungrig och en konstant lätt yrsel. Känns helt ok. Håller alla tummar jag kan för att detta ska gå vägen, men det känns ju så himla långt tills man kan andas ut lite...

• Manelma
    Fiiaaa skrev 2014-09-24 22:13:11 följande:

Här har molvärken avtagit något (tackarrrr), flytningarna är inte färgade längre, det höll på bara ett par dagar kring bim (men det kommer säkert tillbaka att döma av hur det var förra gången, jag tänker dock inte få panik för det). Dessutom känns brösten mer och mer tunga och ömma. Illamåendet är konstant, inte det värsta jag varit med om, men rejäla kväljningar när jag blir lite för hungrig och en konstant lätt yrsel. Känns helt ok. Håller alla tummar jag kan för att detta ska gå vägen, men det känns ju så himla långt tills man kan andas ut lite...

Molvärk behöver inte vara något dåligt. Jag har molande och hade det med sonen med. Livmodern jobbar för fullt, och växer! :)
  • Hemlig78

Kyy - mina symptom försvann natten efter jag hade plussat, nu går det lite bättre när de kommer o går(jag är inte illamående , bara lite ömma bröst, molvärken har också försvunnit helt)

• KnytetsMamma

Hoppar in här jag med, plussade i söndags med ett svagt svagt streck och tog ett digitalt igår bara för att få det svart på vitt. Så nu blir det syskon i juni, är beräknad till 3-4 juni och dottern blir 3 år den 6 juni så det kan bli på samma dag. Än så länge känner jag inte så mycket mer än att jag är ganska trött. Är dock ganska orolig då jag fick missfall i juli (eller det var ett ma, var på vul i vecka 9 och då hade allt avstannat i vecka 6+5) så jag är rädd att det ska gå på samma sätt denna gång Rynkar på näsan ska ringa kvinnohälsa idag och ska be om ett tidigt ultraljud i alla fall.

• Kyy
    Hemlig78 skrev 2014-09-25 06:44:24 följande:

Kyy - mina symptom försvann natten efter jag hade plussat, nu går det lite bättre när de kommer o går(jag är inte illamående , bara lite ömma bröst, molvärken har också försvunnit helt)

Åh vad betryggande att du säger så! Jag kände faktiskt precis nu mig lite illamående, mycket tillfälligt dock, men detta välkomnar jag som sagt. Känns mer på riktigt! 

Kul förövrigt med en tråd att följa varandra i. 

Svar på tråden BF Juni 2015