• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • carolinheiner

Hänger på här :) BF 28/5 men kommer bli flyttad tror ja iaf en v :) sist blev ja flyttad två v :) illamående å lätt irriterad.. Sambon säger att de verkar som om denna graviditeten kommer vara jobbigare :/ gick bara halva tiden med min första graviditet vilket resulterar i fler läkarbesök å vul på livmoderhalstappen samt prover på baktriell viganos eller vad de heter :) är så sjukt glad attt de har tagit sig :) kan inte tänka att de inte kommer gå hela vägen.. Får inte tänka på missfall.. Utan ser de positivt å en ny resa i vårat liv :)

• Zandraorneling

Hoppar in här med! Plussade i fredags! Hade bim i söndags. Väntar mitt andra barn. Vår son är 2,5 år. Så är beräknad 31/5-1/6.

Jag började bli kissnödig innan jag plussade och fick även en nidblödning. Även om det har vart ett plus sen i fredags är det först nu jag har fått in det.

Har ont i brösten, kissnödig, molande värk i livmodern, och yr. Än så länge har inte illamåendet kommit. Det började i v. 6 men sonen.

Försöker att inte tänka på att det blir ett MF eller något annat, samtidigt som det är svårt att koppla av för ens man får göra första UL.

• JoyandBaby

Hej Allihopa

Grattis till alla!

Plussade i veckan, enligt appen och om jag minns rätt när jag hade mens sist så är jag beräknad till 1 juni

Vi får se om det stämmer

Jag är gift och har en 4 månaders liten tjej så det gick väldigt fort!

Vi tänkte att händer det så händer det men jag trodde inte att det skulle ta sig så snabbt så lite rädd blir man, men det börjar sjunka in

• hellolove
    JoyandBaby skrev 2014-09-24 08:16:52 följande:

Hej Allihopa

Grattis till alla!

Plussade i veckan, enligt appen och om jag minns rätt när jag hade mens sist så är jag beräknad till 1 juni

Vi får se om det stämmer

Jag är gift och har en 4 månaders liten tjej så det gick väldigt fort!

Vi tänkte att händer det så händer det men jag trodde inte att det skulle ta sig så snabbt så lite rädd blir man, men det börjar sjunka in

Grattis till det snabba plusset ändå!

Jag och min sambo tänkte också köra igång "verkstan", så jag slutade med p-piller och tjopp, veckan efter det plussade jag haha. Helt galet, men ändå så fantatsiskt!

• enannanmaria
    hellolove skrev 2014-09-23 19:35:55 följande:
    åååh jag känner av den också! värst är den när man har stått en längre tid haha. och magen ska vi inte prata om, jag har redan börjat rata mina jeans :')
    Jag hoppar också över jeansen. Har köpt på mig ett gäng byxor med stretch nu. Tog en strl större än jag har normalt.

Tror jag har fått UVI. Kan vara därför jag känner kramper. Jag hoppas på att få en tid hos VC om några timmar.
  • hellolove
    enannanmaria skrev 2014-09-24 08:43:02 följande:
    Jag hoppar också över jeansen. Har köpt på mig ett gäng byxor med stretch nu. Tog en strl större än jag har normalt.

Tror jag har fått UVI. Kan vara därför jag känner kramper. Jag hoppas på att få en tid hos VC om några timmar.
    Jag kanske är helt efter, men vad menas med UVI? 
    Leggings är också något av det bästa som uppfunnits, haha :)
  • Zandraorneling
    hellolove skrev 2014-09-24 08:51:10 följande:
    Jag kanske är helt efter, men vad menas med UVI? 
    Leggings är också något av det bästa som uppfunnits, haha :)
    Uvi = urinvägsinfektion
  • Fiiaaa
    enannanmaria skrev 2014-09-24 08:43:02 följande:

Japp tror att jag får köpa på mej ett gäng leggings också. För min mage är helt galen, men det lugnar iofs säkert ner sig efter några veckor, innan den sätter igång att växa på riktigt liksom

Jobbigt med uvi, har haft ett antal så jag vet hur det känns. Hoppas det går bra :)
  • enannanmaria

Fick svara på X antal frågor på telefonen bara (bl.a. på om jag är gravid). Mina svar går vidare till läkare. Om de inte hör av sig med fler frågor så kommer ett recept som är ok för gravida att finnas hos Apoteket i eftermiddag. Jag har gjort UVI hemmatest för säkerhets skull också (hemskt mycket testande här).

Det blev smidigt löst hoppas jag.

• carolinheiner

Fy fan va ja mår illa :( vill bara spy hela tiden :( kommer nog bli en jobbig graviditet :( hoppas de går över.. Lite jobbigt när vi knte ha berättat de för någon..

Tur att ja har pratat om att sluta röka i någon vecka ;)

Svar på tråden BF Juni 2015