• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • JosPhi

Jag är idag i vecka 7 (6+2) och är beräknad till 19:e maj, men jag misstänker att det kommer flyttas fram något hos bm, har försökt använda mig av olika verktyg och appar men alla verkar räkna olika, och enligt clearblues digitala är jag i vecka 2-3???

Ska bli skönt att komma till bm snart. hur mår alla?

• Hemlig78

Jag är enl appen i vecka 5+4. Har ej fått några blodflytningar så jag tror att det går bra, symptomen är svaga och kommer o går. Hade väldigt ömma bröst igår o idag knapp något. Jag har haft tendenser till illamående men inget farligt ännu.

Funderar på en VUL i V8-9 vet dock ej vart.

• enannanmaria
    JosPhi skrev 2014-09-26 10:25:23 följande:

Jag är idag i vecka 7 (6+2) och är beräknad till 19:e maj, men jag misstänker att det kommer flyttas fram något hos bm, har försökt använda mig av olika verktyg och appar men alla verkar räkna olika, och enligt clearblues digitala är jag i vecka 2-3???

Ska bli skönt att komma till bm snart. smile1.gif hur mår alla?

Är också 2-3 veckor enl. CB digital.

Har mått illa hela dagen trots Seaband, men såg nu att de satt lite för långt upp på armarna. Hoppas att det gör skillnad nu när de sitter rätt igen. Ska ta mig en kopp ingefärste.

Har någon testat Postafen? Hjälper det?
  • knaappeen
    enannanmaria skrev 2014-09-26 10:43:26 följande:

Har mått illa hela dagen trots Seaband, men såg nu att de satt lite för långt upp på armarna. Hoppas att det gör skillnad nu när de sitter rätt igen. Ska ta mig en kopp ingefärste.

Rätta mig om jag har fel men jag är i v 5(4+1)

CB digital säger 1-2 veckor och då menar den sedan befruktning, alltså inte från senaste mensens första dag .
  • carolinheiner
    knaappeen skrev 2014-09-26 10:49:59 följande:
    Rätta mig om jag har fel men jag är i v 5(4+1)

CB digital säger 1-2 veckor och då menar den sedan befruktning, alltså inte från senaste mensens första dag .
    Jag räknar mensens första dag.. Sen får man ju se på rul om man blir flyttad.. Eller vid ett vul om man blir flyttad :) vet inte alls hur de funkar med digital.. Bara att de mäter ju hur mkt hormoner du har i urinen :/
  • Onilla

Jag ansluter mig till er efter morgonens pluss :) 

Är 25 år, fästman sedan ca 2 år och detta var vårt första försök med första barnet. 

Är enligt kalendern i vecka 5 + 0 och har inte känt att jag är gravid mer än att jag är tröttare än vanligt. 

Efter att ha läst om sommarens kaos på många förlossningar med tanke på personalbrist och vikarier funderade jag lite på det... Hur tänker ni? 

• JosPhi
    enannanmaria skrev 2014-09-26 10:43:26 följande:

Jag har också börjat må väldigt illa, men än så länge får jag behålla allt. Jag försöker bara att dricka mycket vatten och att äta regelbundet så att jag aldrig går hungrig.

Ja cb mäter ju från befruktning, men det borde ändå vara mer än 2-3 veckor sen eftersom jag är i vecka 7 om man räknar från sista mensens första dag :-s hivudsaken är väl att det är något där inne, så jag väntar och ser
  • effilant

När har ni inskrivningssamtal? Jag ska dit den 6 oktober och sedan ett läkarbesök med VUL några veckor senare. Är väldigt nervös för MA eftersom jag haft ett sådant tidigare (med jobbiga komplikationer) så barnmorskan sa det var lika bra att försöka boka in en tid så tidigt som möjligt efter vecka 7-8.

• JosPhi

Vi ska på första besöket 1/10, alltså nu på onsdag. Jag är helkass på alla förkortningar här inne, vad betyder MA?

Detta är min första graviditet, så jag är helnojig över allting.

Ska äntligen berätta för familjen om bebisen, även om det är tidigt. Det känns liksom som en sak mindre att "oroa" sig för.

• knaappeen
    JosPhi skrev 2014-09-26 11:39:07 följande:

Jag har också börjat må väldigt illa, men än så länge får jag behålla allt. Jag försöker bara att dricka mycket vatten och att äta regelbundet så att jag aldrig går hungrig.

Ja cb mäter ju från befruktning, men det borde ändå vara mer än 2-3 veckor sen eftersom jag är i vecka 7 om man räknar från sista mensens första dag :-s hivudsaken är väl att det är något där inne, så jag väntar och ser

Då stämmer det, lägg på ca det dubbla i veckor o det blir ca 6 veckor som gravid:)
Svar på tråden BF Juni 2015