Inlägg från: knaappeen |Visa alla inlägg
  • knaappeen

BF Juni 2015

Plussade igår, tagit 5 tester haha

CB digital imorse så är helt säker nu!

24 år,första barnet efter 6 månaders försök.

Bor i Västmanland.

Räknade ut BF till ca 3-4 juni,

Har inte riktigt fattat det än.

Men imorn berättar vi först för min mamma och sedan för hans

• knaappeen
    enannanmaria skrev 2014-09-26 10:43:26 följande:

Är också 2-3 veckor enl. CB digital.

Har mått illa hela dagen trots Seaband, men såg nu att de satt lite för långt upp på armarna. Hoppas att det gör skillnad nu när de sitter rätt igen. Ska ta mig en kopp ingefärste.

Har någon testat Postafen? Hjälper det?

Rätta mig om jag har fel men jag är i v 5(4+1)

CB digital säger 1-2 veckor och då menar den sedan befruktning, alltså inte från senaste mensens första dag .
  • knaappeen
    JosPhi skrev 2014-09-26 11:39:07 följande:

Jag har också börjat må väldigt illa, men än så länge får jag behålla allt. Jag försöker bara att dricka mycket vatten och att äta regelbundet så att jag aldrig går hungrig.

Ja cb mäter ju från befruktning, men det borde ändå vara mer än 2-3 veckor sen eftersom jag är i vecka 7 om man räknar från sista mensens första dag :-s hivudsaken är väl att det är något där inne, så jag väntar och ser

Då stämmer det, lägg på ca det dubbla i veckor o det blir ca 6 veckor som gravid:)
  • knaappeen

Jag är också i vecka 5 (4+3) idag.

Jag är tröttare än vanligt men inga andra symptom förutom det heller , men en ständig oro att det kan hända något.

Men försöker att inte tänka så mycket på det.

Har du också BF runt 3-4 juni?

KnytetsMamma skrev 2014-09-27 20:38:35 följande:

Jag är väldigt nojig och orolig eftersom jag fick ma i juli. Jag är nu i vecka 5 (4+2) men har inga som helst symtom mer än kanske lite tröttare än vanligt. Inget illamående, inga ömma bröst och ingen molvärk....vet ju att det är helt normalt att inte ha några symtom så här tidigt men oron gnager ändå....

• knaappeen

F-lista

19 maj: Josphi, första barnet, 22 år, Västervik

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg.

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.

7 Juni Fröken1987, första barnet Mellansverige

• knaappeen

Vad kul micra!

Bor också i västerås, bf 4 juni????

micra skrev 2014-09-29 20:20:07 följande:

Vill någon vara gullig och lägga till mig också i listan? Skriver från mobilen, blir inga radbrytningar då.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

• knaappeen

Känner verkligen igeb mig!

Är konstant hungrig, ibland förstår jag inte ens att man kan vara så hungrig haha

Pga mitt jobb så är jag van att inte äta mat på 14-16 timmar i vissa fall och nu vet jag ibtr hur sjuttton jag ska vänja mig:p

Fiiaaa skrev 2014-09-30 10:19:09 följande:

Vad många vi är nu. Kul!

Denna ständiga hunger alltså...tror jag blir galen. Vaknar och magen skriker, äter stadig frukost vid 7, redan vid 9 så är det dags igen, hankar mig fram till 12 med kex, nötter och frukt, äter lunch, sen tar det typ 2-3 timmar så är det dags igen. Men det är allra värst på förmiddagen, dessutom kommer yrsel och illamående som ett brev på posten tillsammans med hungern. Vad gör man? Är van att klara mig på tom mage länge utan problem, så det här är helt nytt för mig och har lite svårt att vänja mig vid att alltid ha nåt ätbart till hands... Nån som känner igen sej och har nåt tips?

• knaappeen

Åh har fått tid till inskrivning på fredag!

Har ännu inte riktigt förstått att det är en liten som växer i magen.

• knaappeen

Då är vi nästan på samma dag, 4+6 här.

Åh tvillingar. Har en liten dröm om att få tvillingar, är dock tvilling själv så vet inte hur stor chansen är. Men hade varit så mysigt!

Du bor i Västmanland också va?

kanien skrev 2014-10-01 08:30:11 följande:

Jag är gravid i v 6 idag (5+0) och jag ska på inskrivning redan på måndag. Barnmorskan på våran mvc sa att dom gärna vill träffas i v.6 för att prata och sen i v.10 för kontroller :) jag misstänker och är lite orolig för att det ligger 2 i min mage och kommer ta upp det med henne för att få en tid för att lyssna på hjärtat för att se om ett eller två slår. Jag har ca 8st tvillingpar på min mammas sida (alla är tvåäggs och det är det som är ärftligt) och dessutom tycker jag att jag har fått en riktig bebiskula redan nu i v.6, sambon har tvillingpar i sin släkt också så risken/chansen är väldigt stor. Den som fick tvillingar sist i min släkt är min kusin och hon och jag är ju i samma släkt-led om ni förstår vad jag menar. Jag mår fruuuktansvärt illa och klarar inte ens av att ta mig till jobbet som ligger 30min bilresa bort. Har läkartid idag kl 11 för att prata om en kortare sjukskrivning. Sover ingenting på nätterna utan ligger bara och vrider och vänder mig av illamående. Var till läkaren förra måndagen och fick legrigan komp men det har inte hjälp.

Annars är jag överlycklig över situationen. Vi har försökt i 1års tid och det tog 16månader för min kropp att komma igång igen efter att ha använt pspruta, men nu står vi här, lyckliga & gravida <3

Plussat med första barnet 24/9 6 månader efter pillerstopp.
  • knaappeen

Vad kul:) hur känner du dig?

Har du fler barn sen tidigare?

FruGnu skrev 2014-10-01 10:55:01 följande:

Jag är också på 4+6 idag. :)

• knaappeen

Första här också, ja det förstår jag!

Känner precis som dig plus att ja iblsnd är hungrigare än förut.

Kände mer illamående innan BIM .

Ska på inskrivning på fredag kanske lugnar min tankar. Blir lite orolig att symptomen blivit svagare. Bara inbilning säkert

FruGnu skrev 2014-10-01 15:04:45 följande:

Detta är första barnet för oss. Ett väldigt efterlängtat barn, vi har försökt i 14 månader.

Inte jättemycket symptom än. Lite kissenödigare än vanligt, lite Illamående och brösten spänner av och till.

Men det kommer väl gissar jag.

Hur är det för dig? :)

• knaappeen

Vad roligt:) Själv bor jag i Västerås. Precis köpt hus i Tillberga så ska flytta dit snart:)

kanien skrev 2014-10-02 07:23:49 följande:

Ja jag bor i västmanland vart bor du?

• knaappeen

Trevligt Kanske vi stöter på varandra längre fram:)

Wilbes skrev 2014-10-02 09:23:34 följande:

Där bor mina föräldrar :)

Men fy så dyrt! Förstår inte varför man tar ut så mycket!
    kanien skrev 2014-10-02 09:26:50 följande:

Åh vad kul vi letar efter en 3a i sala just nu men är jätte svårt att hitta.. Medt privata som hyr ut för 10.000kr

• knaappeen

Jag går in i vecka 18 i början av jan o gör därför mitt första då egentligen.

Men ville också göra innan jul så bokade in ett privat UL i sthlm på mammamia. 12/12 ska vi dit. 600kr kostade det där

• knaappeen

Jag har själv spånat lite namn. Sambon är inte direkt delaktig i det tyvärr.. Tycker bara jag är hyper när jag pratar om namn, barnrum symptom osv.

Skittrist

Pojknamn så gillar jag Kian, Julien, Julian

Flicknamn Novalie, Alisia ,Alina( Aleena)Alessia

Väntar vårt första barn 4/6 minbebis.com/blogg/knappen/
  • knaappeen

Hej. Du kan lägga till nig som vän på FB Tania Hörnicke( knappen som mellannamn så inte svår att hitta)så lägger jag in dig i gruppen.

Välkommen hit!

Gogumman skrev 2014-10-29 10:55:57 följande:

Hej alla brudar!

Har inte läst kommentarer tillbaka i tiden men tänkte bara säga att jag just kommit in här och gärna följer er här och på FB. Vad heter gruppen på FB? Är den hemlig? Väntar mitt andra barn och det är beräknat till 10 juni 2015. Som vid förra graviditeten mår jag så galet illa att jag är sjukskriven. Ingen hit med andra ord. Längtar bara tills detta börjar avta så man kan få njuta lite.

Har ni andra presenterat er lite så ni har koll på varandra eller? Såg länken till magarna oxå =) Här finns inget att visa då jag har lite klion kvar från förra graviditeten ;) Har visserligen gått ner ett par kilo sedan illamåendet började men känns just nu som att buppeln längst ner på magen är daller och ingen bäbismage.

Hoppas ni andra får må bättre än vad jag gör!

Kram på er!

• knaappeen

Hur är era sambon under denna tid?

Min verkar inte riktigt bry sig. Han vill ju ha barn och är glad. Men han visar sällan någrs känslor inför det här . nojjar jag blir han bara sur, pratar jag namn o bebissaker osv så tkr han att jag hypar. Är jag ledsen gnäller han på hormoner, det är liksom aldrig hans fel att jag är/blir ledsen. Känns som att jag går igenom detta själv på nått sätt.

Bokat in privat UL i dec så jag slipper oroa mig för hur allt står till över jul osv innan RUL i mitten jan, men han tkr det är onödigt . istället för att stötta mig o förstå att jag behöver det här..

Svar på tråden BF Juni 2015