• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • carolinheiner
    joseeffin skrev 2014-09-28 08:20:29 följande:
    Jag fick foglossning i vecka 11 med dottern. För mig började det med att det kändes som om svanskotan var krossad.

Om du är osäker så låt bli att göra sådant som är påfrestande. Inga lyft, inga onödiga spring i trappen, dammsug inte och vila mycket.
    Känns mer som om ja e trött i ryggen.. Å legat fel typ..men så

Strålar de framåt i höften..

Är arbetslös å sitter bara hemma på röven.. Så lyfter inget ;)
  • malin247

Hej på er!

Första inlägget här. Är 22 år, sambo och gravid med första barnet i v 6.

Har haft alla symptom väldigt kraftigt men illamåendet börjar avta succesivt, bör man vara orolig när känningar försvinner eller är det bra? Är lite nervös för mf.

• joseeffin
    malin247 skrev 2014-09-28 08:49:14 följande:

Hej på er!

Första inlägget här. Är 22 år, sambo och gravid med första barnet i v 6.

Har haft alla symptom väldigt kraftigt men illamåendet börjar avta succesivt, bör man vara orolig när känningar försvinner eller är det bra? Är lite nervös för mf.

Spökveckor kallas det när symptomen plötsligt avtar.. Jag hade det i vecka 8-10 typ. Sen kom allt tillbaka igen ;)
  • Fiiaaa

På den här dagen (5+0) förra graviditeten började jag småblöda. Sen höll det på så i nästan 4 veckor, innan det började komma färskt blod, och ytterligare några dagar senare var missfallet ett faktum. Gyn trodde dock att småblödningarna av gammalt blod som jag hade i 4 veckor kanske inte hade nåt med missfallet att göra. Är ju ändå sjukt nervös. Skulle kännas skönt bara att ta sig igenom den här dan iaf utan blödning.

Har iaf mycket tydligare symtom än förra gången, så det känns ju lite hoppfullt :) trött är bara förnamnet och yrseln alltså...jag måste nog försöka få tag på nån hjälp mot den..börjar bli jobbigt på riktigt..

Hur mår ni?

• malin247
    joseeffin skrev 2014-09-28 09:18:49 följande:

Spökveckor kallas det när symptomen plötsligt avtar.. Jag hade det i vecka 8-10 typ. Sen kom allt tillbaka igen ;)

Pjuuh, skönt å höra! Då håller vi tummarna att allt är som det ska :)
  • carolinheiner
    Fiiaaa skrev 2014-09-28 09:58:29 följande:

På den här dagen (5+0) förra graviditeten började jag småblöda. Sen höll det på så i nästan 4 veckor, innan det började komma färskt blod, och ytterligare några dagar senare var missfallet ett faktum. Gyn trodde dock att småblödningarna av gammalt blod som jag hade i 4 veckor kanske inte hade nåt med missfallet att göra. Är ju ändå sjukt nervös. Skulle kännas skönt bara att ta sig igenom den här dan iaf utan blödning.

Har iaf mycket tydligare symtom än förra gången, så det känns ju lite hoppfullt :) trött är bara förnamnet och yrseln alltså...jag måste nog försöka få tag på nån hjälp mot den..börjar bli jobbigt på riktigt..

Hur mår ni?

Ja e också yr.. Dock inte så mkt :) lite illamående å "foglossningar" eller nått :)
  • Manelma

Jag mår fortsatt bra. Inte alls som med sonen. Lite humörsvängningar och sugen på massa mat hela tiden. Kollade med digital idag och visar nu 2-3 veckor. Molar lätt i magen vissa dagar annars oförskämt bra så långt. Nästan så jag undrar om det är normalt.

• carolinheiner

Imellanåt känns de som denna graviditeten äg värre än med sonen :/ å ibland så känner ja mig inte alls gravid :/

• Lina881

26 år bor med sambo. Plusade förra torsdagen, i onsdags så började det komma bruna flytningar, i fredags efter en natt med något ont i magen och blod och lite små klumpar åkte jag till gynakuten och vul gjordes. Läkaren kunde se "säcken" men inget i, han trodde ganska säkert på att det var mf men sa att det finns en liten chans att det var för tidigt för att se hjärtat slå. Så nästa vecka så ska jag ta blodprover mån,ons och fre för att se om hcg värdet ökar.

Jag är helt skakis och går på toa varannan timma för att se om jag blöder (blödde inte igår) sedan känner jag på brösten då och då för att känna om ömheten avtagit och så fort det värker i magen så blir jag livrädd...

Någon som har någon solskenshistoria att bjuda på så att man vågar hoppas på att det är en liten där inne?

Hoppas detta inte drar ner stämningen i gruppen, känner bara att jag måste ventilera och höra om det finns någon annan här som upplever samma sak...

• Fröken1987

Hej allihopa, mitt första inlägg här:)

Plussade förra veckan och är i vecka 3+6. Så sjukt jävla härligt! Har ett MA i ryggsäcken och hoppas att det går vägen denna gång. På något sätt känner jag att det kommer att gå bra. Good feelings:)

Svar på tråden BF Juni 2015